«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

رستاخیز غرب و فناوری نزدیک است؟

  • کد خبر: ۶۵۴۰۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
رستاخیز غرب و فناوری نزدیک است؟
کشور‌های اروپایی و ایالات متحده لحظه به لحظه به رستاخیز تقابل دنیای فناوری و حکومت‌های خود نزدیک‌تر می‌شوند.
نجفی | شهرآرانیوز - کشور‌های اروپایی و ایالات متحده لحظه به لحظه به رستاخیز تقابل دنیای فناوری و حکومت‌های خود نزدیک‌تر می‌شوند. نهاد‌های امنیتی انگلستان در آخرین برآورد خود از وضعیت نفوذ فناوری‌های نوین می‌گویند اگر دولت‌های اروپایی و آمریکا اقدامات جدی برای تضمین در اختیار داشتن فناوری‌های لازم برای حوزه‌های مختلف مورد نیاز جامعه را در دستور کار قرار ندهند، کنترل آن‌ها در اختیار کشور‌های رقیب مانند چین قرار می‌گیرد. نهاد‌های امنیتی بر این باورند که چین در دهه‌های آینده بر همه حوزه‌های کلیدی فناوری و به طور مشخص هوش مصنوعی، بیولوژی و زیست شناسی مصنوعی مسلط خواهد شد. این موضع گیری و ابراز نگرانی بی سابقه در حالی انجام شد که برآورد نهاد‌های امنیتی نشان می‌دهد قدرت سایبری بریتانیا شکننده است و قوانین به نحوی در حال تغییرند که دولت‌ها دیگر مانند گذشته اختیار امور را در دست ندارند.
 
به عبارت ساده تر، اگر اقدامات کافی صورت نگیرد، فناوری‌هایی که برای تأمین رفاه و امنیت جامعه در آینده به آن‌ها نیاز است، به دست دولت‌های غربی عرضه و کنترل نمی‌شوند. جمع بندی نهاد‌های امینتی بریتانیا، آمریکا، نیوزیلند، استرالیا و کانادا که از آن‌ها به عنوان اختصاری «۵ چشم» یاد می‌شود بیانگر نزدیک بودن لحظه این روز حساب است. بر این اساس، اگر بریتانیا بخواهد یکی از قدرت‌های سایبری جهان باقی بماند، باید روی توسعه «فناوری‌های برتر» در حوزه‌هایی نظیر کوانتوم و رمزنگاری متمرکز شود تا از توانمندی‌ها و اطلاعات حساس خود محافظت کند. البته برای تحقق این امر، علاوه بر فناوری، باید بر بهینه سازی فضای رقابتی بازار نیز تأکید کرد تا شرایط نوآوری و تنوع بخشی در گستره وسیعی از فناوری‌ها ایجاد شود. هم اکنون و بر اساس رده بندی امنیت سایبری دانشگاه هاروارد، کشور‌های آمریکا، بریتانیا و چین در رده‌های اول تا سوم هستند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->