سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

پنتاگون: روابط دفاعی‌ آمریکا با ترکیه تغییر نمی‌کند

  • کد خبر: ۶۵۴۳۲
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
پنتاگون: روابط دفاعی‌ آمریکا با ترکیه تغییر نمی‌کند
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، آمریکا انتظار ندارد پس از اقدام رئیس جمهور این کشور در به رسمیت شناختن "نسل‌کشی ارامنه" در دوران امپراتوری عثمانی، روابط نظامی‌ میان واشنگتن و آنکارا تغییر کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما هیچ تغییری را در روابط نظامی با ترکیه پیش‌بینی نمی‌کنیم.

 

وی تاکید کرد: ترکیه همچنان یکی از متحدان مهم ناتو محسوب می‌شود و اقدام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن "نسل‌کشی ارامنه" در دوران امپراتوری عثمانی بر عملیات‌های مشترک در سوریه تاثیر نخواهد گذاشت.

 

به رغم اطمینان‌های کربی، آنکارا به شدت از این اقدام بایدن خشمگین و عصبانی شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه این تصمیم بایدن را مایه تاسف خواند و منبعی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت وزارت امور خارجه ترکیه "دیوید ساترفیلد"، سفیر آمریکا در این کشور را برای مطرح کردن اعتراض‌هایش به این اطلاعیه احضار کرد.

 

ترکیه که به طور سنتی ادعاهای نسل‌کشی را رد می‌کند، بارها به دولت بایدن هشدار داده است که چنین اقدامی از سوی آمریکا به روابط دوجانبه لطمه می‌زند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->