رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

عراقچی: چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراه‌ هستند

  • کد خبر: ۶۵۵۴۲
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
عراقچی: چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراه‌ هستند
معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد، تمام تحریم‌هایی که بعد از اجرایی شدن برجام وضع شده‌اند؛ چه آنها که در دوره اوباما و چه آنها که در دوره ترامپ وضع شده‌اند، باید لغو شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی در وین، روز سه شنبه در پایان دور جدید گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام درباره تحریم‌های موسوم به «کاتسا» تایید کرد که ایران بر لغو همه تحریم‌ها از جمله کاتسا تاکید دارد.

 

عراقچی در باره ترتیبات اقدامات آمریکا و ایران تاکید کرد: مواضع ما هیچ تغییری نکرده است. آمریکا ابتدا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ایران تنها پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا، به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد.

 

وی افزود: این موضع ایران تغییر نخواهد کرد.

 

معاون ظریف در عین حال با اشاره به کارگروه سوم کمیسیون مشترک که از فردا در وین آغاز به کار می‌کند و پیش‌تر با عنوان کارگروه ترتیبات و توالی (sequence) شناخته می‌شد، گفت: این کمیسیون بر روی اقدامات عملی یا "practical arrangements" متمرکز خواهد شد. وظایف این کارگروه علاوه بر بررسی نحوه راستی آزمایی و مدت زمان آن، تعیین «جدول زمانی» اقدامات همه طرف‌ها برای انجام تعهداتشان خواهد بود.

 

رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی درخصوص تحریم‌های موسوم به "چرخه دلار یا U-turn" که مانع اصلی تعاملات بانکی ایران و مانع بزرگ بهره‌مندی ایران از منابع برجام است و اینکه آیا ایران برداشته شدن این تحریم‌ها را نیز مطالبه کرده؟ گفت: بررسی این موضوع را باید به کارشناسان بسپاریم.

 

وی در عین حال اضافه کرد: در حال حاضر در حال کار بر روی موضوع «تبدیل پول‌های مختلف» هستیم.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تأکید مجدد بر اینکه ایران نمی‌پذیرد که گفت‌وگوها بدون نتیجه ادامه یابد، گفت: اگر احساس کنیم سایر طرف‌ها جدیت لازم را ندارند، گفت‌وگوها را متوقف می‌کنیم.

 

مذاکره‌کننده ارشد ایرانی در نشست وین گفت: هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم.

 

رئیس هیات ایرانی اضافه کرد: تصمیم گرفتیم کار دو کارگروه قبلی که یکی موضوع تحریم‌های آمریکا و دیگری اقدامات هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند، فشرده‌تر شود.

 

عراقچی همچنین از همسانی مواضع چین و روسیه با ایران ابزار رضایت کرد و گفت: قبل از جلسه امروز کمیسیون مشترک در گفت‌وگوهای دو و سه جانبه با هیات‌های چینی و روسی متوجه شدیم تقریبا در همه موارد با آنها اشتراک مواضع داریم.

 

منبع: پرس تی وی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->