حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

شعله‌رسا: چرا یک تیم، نیمه‌نهایی و فینال میزبان می‌شود؟ / هرجا غیر از اصفهان بود اکسون قهرمان می‌شد

  • کد خبر: ۶۵۸۶۵
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
شعله‌رسا: چرا یک تیم، نیمه‌نهایی و فینال میزبان می‌شود؟ / هرجا غیر از اصفهان بود اکسون قهرمان می‌شد
سرمربی تیم بسکتبال بانوان اکسون تهران پس از شکست تیمش به شدت از نحوه قرعه‌کشی، اعطای دو میزبانی پیاپی به اصفهان، تغییر ساعت برگزاری بازی‌ها و رفتار فدراسیون بسکتبال در این زمینه به شدت اعتراض کرد.
یاسر سماوات/شهرآرانیوز، مرحله نهایی لیگ یک بسکتبال بانوان در دیار زاینده‌رود با قهرمانی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و نایب قهرمانی اکسون تهران به پایان رسید. هرچند این دو تیم پیش‌تر جواز صعود به سوپرلیگ را کسب کرده بودند، اما سرمربی اکسون معتقد بود، تیمش برای قهرمانی بسته شده بود و دو بار هم در دور مقدماتی رفت و برگشت سپاهان را مقتدرانه برده بودند، اما فدراسیون با اعطای میزبانی مرحله فینال به اصفهان، پس از آنکه سپاهان در نیمه‌نهایی نیز میزبان بود در حق دیگر تیم‌ها اجحاف کرده است. اگر دوست دارید در جریان اعتراضات او و تیم اکسون به برگزاری دور نهایی لیگ یک قرار بگیربد، لطفا با پرسش و پاسخ من و اکرم شعله رسا همراه شوید.

تبریک برای صعود به سوپرلیگ، اما چرا در بازی نخست سری فینال نتیجه پایانی ۳۸ - ۳۴ و آنقدر کم امتیاز بود؟!
خب باید بگویم اصلا قرار نبود بازی ما ساعت ۲۲ برگزار شود! فولادی‌ها می‌گفتند بازی‌ها ساعت ۱۴ برگزار می‌شود، اما نتوانستند مجوز بازی در آن ساعت را بگیرند. ما ابراز نگرانی کرده بودیم، اما گفتند خیالتان راحت! ولی دو روز مانده به سفرمان، اعلام کردند بازی‌ها ساعت ۱۰ شب برگزار می‌شود! به این ترتیب هم ساعت خواب و استراحت بازیکنان مختل شد، هم اینکه ما عادت به بازی در آن زمان نداشتیم. برای همین بازی اول امتیازات خیلی کم شد.

این وضع برای سپاهان هم بود دیگر، نبود؟
نه سپاهان دو سه جلسه در آن ساعت در آن سالن تمرین کرد! خیر یکسان نبود! ما در مقدماتی، رفت و برگشت سپاهان را مقتدرانه در تهران و تبریز شکست دادیم. ضمن اینکه آن بازی باید بدون تماشاگر برگزار می‌شد، اما در جایگاه ویژه و طبقه وجود دوم تماشاگرانی حضور داشتند و جو آنجا هم برای بچه‌های ما سنگین شده بود.

یعنی پس از برگزاری مرحله نیمه‌نهایی به اصفهان رفتید؟ خب به نظر حضور دوباره شما در این شهر برای سری فینال منطقی نبود...
خیر! ما پس از قرعه‌کشی نیمه‌نهایی به اصفهان نرفتیم، چون با وولف بازی داشتیم و هردو تیم تهرانی بودیم در تهران بازی کردیم. ولی این بار هم فدراسیون گفت قرعه‌کشی کرده، ولی من فکر می‌کنم سیاست‌های فدراسیون باعث شد ما فینال را هم در اصفهان برگزار کنیم!

چه سیاست‌هایی؟ کمی بیشتر و شفاف‌تر توضیح دهید؟
ببینید در سری فینال و رده‌بندی غیر از ما تیم وولف هم تهرانی بود و در این اوضاع کرونا فدراسیون می‌گوید قرعه میزبانی دوباره به نام اصفهان درآمده است! من فکر نمی‌کنم برحسب قرعه‌کشی ما به اصفهان رفته باشیم! حال فکر کنید قرعه به نام کرمان می‌خورد و رشیدی میزبان می‌شد. آیا فدراسیون بازی‌ها را در کرمان که آمادگی برگزاری چنین مسابقاتی را ندارد می‌برد؟ من حتی به خانم طهماسیان گفتم که وقتی یک تیم در نیمه‌نهایی میزبان شده و همراه تیم دیگری به فینال رسیده، باید میزبانی به تیم دیگر سپرده شود. ایشان هم گفت ما قرعه‌کشی می‌کنیم، اما در نهایت تصمیم‌گیری با فدراسیون است. من فکر می‌کنم پس از اتفاقاتی که در لیگ دو بانوان برای ذوب‌آهن افتاد، فدراسیون می‌خواست از اصفهانی‌ها دلجویی کند تا سپاهان و ذوب‌آهن همچنان در بسکتبال تیم داری کنند!

مگر قرعه‌کشی در حضور نمایندگان تیم‌ها برگزار نمی‌شود؟
خیر! قرعه کشی‌ها در فدراسیون در غیاب ما برگزار شد و حتی آنلاین هم نبود! به این صورت که سرکار خانم‌ها فریده شجاعی و تالین طهماسیان مقابل دوربین می‌نشینند و قرعه‌کشی می‌کنند. اگر هم حرف بزنیم می‌گویند شما باید به ما اعتماد داشته باشید!

انگار از قضاوت داوران هم راضی نیستید.
متاسفانه داوری هم ضعیف بود و خیلی برای میزبان راحت سوت می‌زدند. ما انتظار داشتیم از داوران ممتاز سوپرلیگ برای قضاوت این دیدار‌ها استفاده، اما اینطور نشد. اصفهانی‌ها غیرورزشی بازی می‌کردند و باید سه داور تیز این دیدار‌ها را سوت می‌زدند!

غیرورزشی؟! یعنی چطور بازی می‌کردند؟
ببینید من سال‌ها بازیکن بودم. با تیم‌های اصفهان هم بازی کردم. بازیکنان اصفهانی اصلا آموزش می‌بینند چطور خطا کنند!

یعنی داوران خطا‌ها را سوت نمی‌زدند؟
خب همین را می‌گویم. آن‌ها طوری خطا می‌کنند که به چشم داوران نمی‌آیند. شما به من بگویید خط نگاه داور کجا را دنبال می‌کند؟

خب توپ...
درست است! توپ را تعقیب می‌کند، ولی بازیکنان اصفهانی در چنین لحظاتی دست را می‌کشند، بازیکن ریباندر را هل می‌دهند. پا روی پا می‌گذارند، این که بسکتبال نیست. آن‌ها حتی به مصدومیت بازیکن هم اهمیت نمی‌دهند! خب این چه بسکتبالی است. بازی قلدرانه و اگرسیو با بازی کثیف فرق دارد و آن‌ها متاسفانه کثیف بازی کردند.

اعتراض نکردبد؟
چرا، اما بی‌فایده بود. آنجا خانم‌ها فهیمه علیمرادی از تهران، مهسا کارگری از شیراز و فاطمه حق‌شناس از اصفهان بازی‌ها را قضاوت کردند. اعتراض کردیم، اما وقتی به اصفهان رسیدیم، در عمل انجام شده قرار گرفتیم. به داور هم اعتراض می‌کنیم، می‌گوید بازیکنان شما ۱۰ پرتاب پنالتی از دست دادند! یا می‌گویند اصلا نباید با ما حرف بزنید! خب اغلب مربیان هم که اعتراض نمی‌کنند، چون فکر می‌کنند موقعیت خود را از دست می‌دهند و ما هم که اعتراض می‌کنیم، اسپانسر ما را به فدراسیون می‌برند و می‌گویند کادر شما به ما بی‌ادبی کرده است!

فکر می‌کنید اگر بازی‌های سری فینال در تهران بود، قهرمان می‌شدید؟
مطمئن باشید هرجای دیگر غیر از اصفهان بود ما قهرمان می‌شدیم! آخر بازی بچه‌های من گریه می‌کردند و قسم می‌خوردند اصلا دستشان به بازیکن نخورده که فنی می‌گیرند!

مگر خانم طهماسیان آنجا نبود؟
چرا حضور داشتند و قبل از بازی‌ها به ما گفتند خیالتان راحت من اینجا هستم، اما زمانی که بازی آغاز شد ایشان رفتند در VIP و تا آخر مسابقه هم کنار زمین نیامدند! اصلا بودن یا نبودن خانم طهماسیان در آنجا توفیر چندانی نداشت!

مراسم اهدای کاپ و مدال‌ها چطور بود؟
کدام مراسم؟ مراسمی نداشتند! خودشان هم فکرش را نمی‌کردند به این ترتیب ما را ببرند. هیچکس فکرش را نمی‌کرد. اکسون این فصل یک سر و گردن از تیم‌های لیگ یکی بالاتر بود. تنها رقیب‌مان همین اصفهان محسوب می‌شد. به هرحال مراسم خاصی نبود. مثل ۱۰ سال پیش استیج گذاشتند و اول جوایز تیم سوم را دادند بعد تیم قهرمان و بعد نایب قهرمان! که متوجه این ترتیب هم نشدیم. اگر بازی‌ها در تهران برگزار می‌شد و ما میزبان بودیم، اسپانسر ما توان برگزاری مراسم اهدای جام را به خوبی داشت.

به هر حال شما حالا تیمی سوپرلیگی محسوب می‌شوید. برنامه باشگاه اکسون برای حضور در لیگ آینده چیست؟ آیا در سوپرلیگ هم سیمای مدعی جدی قهرمانی را از بانوان اکسون می‌بینیم؟
باشگاه در بخش بانوان نیز مانند بخش آقایان کارش زیربنایی و اصولی انجام داده، ما سال پیش در فینال لیگ دو با همین سپاهان بازی کردیم و امسال این فینال در لیگ یک تکرار شد. با وجود این باید منتظر باشیم و ببینیم چشم‌انداز باشگاه در ادامه چیست؟ من هنوز با مدیریت برای فصل بعد صحبت نکردم، ولی اگر باشگاه بخواهد در سوپرلیگ هم مقتدرانه پیش برود و به برنامه‌های سازنده خود هم ادامه دهد، می‌تواند ۲ بازیکن خارجی و چند بازیکن ملی را به تیم اضافه کند. درست مثل کاری که در تیم مردان انجام شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->