آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

ابزار‌های شکنجه یا اولین دستگاه‌های بدن‌سازی جهان؟

  • کد خبر: ۶۶۲۶۶
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
ابزار‌های شکنجه یا اولین دستگاه‌های بدن‌سازی جهان؟
دکتر گوستاو زندر اهل استکهلم نخستین کسی بود که از ابزار‌ها و دستگاه‌های مکانیکی با هدف درمان‌های ورزشی استفاده کرد. در عصری که صنعتی‌شدن و مکانیزاسیون میلیون‌ها انسان را به سوی زندگی کم‌تحرک‌تری سوق می‌داد، استفاده از این ابزارها، ایده‌ای نو به حساب می‌آمد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ دکتر گوستاو زندر اهل استکهلم نخستین کسی بود که از ابزار‌ها و دستگاه‌های مکانیکی با هدف درمان‌های ورزشی استفاده کرد. در عصری که صنعتی‌شدن و مکانیزاسیون میلیون‌ها انسان را به سوی زندگی کم‌تحرک‌تری سوق می‌داد، استفاده از این ابزارها، ایده‌ای نو به حساب می‌آمد. استفاده از دستگاه‌های ورزشی نیاز به تقلای زیادی نداشت. همچنین این ابزار انجام حرکات درمانی را برای افراد آسیب‌دیده یا کسانی که دچار ناهنجاری و کژفرمی اندام بدن بودند، راحت‌تر می‌کرد.
 
دکتر گوستاو زندر با طراحی دستگاه‌هایی که از وزنه و اهرم برای ایجاد مقاومت استفاده می‌کردند، این روش جدید از ورزش‌درمانی (فیزیوتراپی) را ارائه داد. اهرم برای کمک به کشیده‌شدن عضلاتی که روی آن‌ها تمرین می‌شد، به کار می‌رفت. کشیدن وزن به سمت انتهای اهرم باعث افزایش مقاومت و درنتیجه افزایش حجم کار عضلات می‌شد و نزدیک‌کردن آن از شدت مقاومت می‌کاست. طراحی این دستگاه‌ها انقلابی بزرگ بود. زیرا هر کاربر با قدرت و اهداف فیزیکی متفاوت می‌توانست آن را برای استفاده شخصی‌اش تنظیم کند. استفاده از دستگاه‌های خودکار (موتوری) برای افرادی که دارای معلولیت بودند یا ضعف شدید عضلانی داشتند، بسیار مفید بود. زیرا از آتروفی عضلانی (خشکی یا ازبین‌رفتن عضلات) آن‌ها جلوگیری می‌کرد. برخی از این دستگاه‌ها با رول‌های ماساژ نیز همراه بودند.
 
با نگاه‌انداختن به عکس‌های این دستگاه‌ها متوجه می‌شوید که این ماشین‌های ابتدایی شبیه به دستگاه‌های ورزشی هستند که امروزه در باشگاه‌های بدن‌سازی، بخش‌های درمانی بیمارستان‌ها و مراکز سلامتی استفاده می‌شوند. هریک از مدل‌های دستگاه‌های زندر، گروه خاصی از عضلات را هدف قرار می‌داد یا از تکنیک‌های ماساژ برای کمک به کاربران استفاده می‌کرد.
 
زندر اولین مؤسسه سلامتی خود را در سال ۱۸۶۵ در استکهلم راه‌اندازی کرد و با به‌نمایش‌گذاشتن دستگاه‌های بدن‌سازی خود در نمایشگاه‌های بین‌المللی بروکسل و فیلادلفیا در سال ۱۸۷۶ به شهرت جهانی دست یافت. زمانی‌که کتاب او با نام «ژیمناستیک پزشکی‌مکانیکی» منتشر شد، مؤسسات وی در سراسر جهان گسترش یافته بود. او در دهه ۱۸۸۰ به نیویورک رفت و یک مؤسسه ورزشی در نزدیکی «سنترال پارک» تأسیس کرد.
 
دکتر زندر در سال ۱۹۲۰ در استکهلم درگذشت و متأسفانه مرگ وی هم‌زمان با اثرات ناشی از جنگ‌جهانی اول و رکود جهانی در دهه ۱۹۳۰، باعث شد که دستگاه‌های ورزشی او به تاریخ سپرده شود. با این‌حال، ایده‌های انقلابی او هنوز هم مورد توجه و احترام قرار می‌گیرند.
 
 
ابزار‌های شکنجه یا اولین دستگاه‌های بدن‌سازی جهان؟
 
ماساژ مدور شکم
 
«آیا پس از یک روز کامل در مدرسه، بدنتان خشک و خسته شده است؟ با کمی کشش، بدنتان دوباره احیا خواهد شد.» (تبلیغات دستگاه‌های ورزشی زندر)
 
ابزار‌های شکنجه یا اولین دستگاه‌های بدن‌سازی جهان؟
 
آیا این وسیله‌ای از اتاق شکنجه «کنت دراکولا» است؟ خیر، از این دستگاه برای صاف‌کردن قفسه سینه استفاده می‌شده است.
 
ابزار‌های شکنجه یا اولین دستگاه‌های بدن‌سازی جهان؟
 
 
 
ابزار‌های شکنجه یا اولین دستگاه‌های بدن‌سازی جهان؟
 
دستگاهی برای تقویت بازوها، شانه و پشت
 
«آیا مضطرب هستید؟ یا با یبوست دست‌وپنجه نرم می‌کنید؟ خواهید فهمید که این دستگاه ماساژ ویبره معجزه می‌کند!» (تبلیغات دستگاه‌های ورزشی زندر)
 
ابزار‌های شکنجه یا اولین دستگاه‌های بدن‌سازی جهان؟
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->