سرخط خبرها
 رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر در بازدید از شهرآرامحله منطقه ۹

شهرآرامحله به نقاط قوت و ضعف شهرداری‌های مناطق بپردازد

  • کد خبر: ۶۶۳۷
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
شهرآرامحله به نقاط قوت و ضعف شهرداری‌های مناطق بپردازد

لیلا لاریچه
خبرنگار شهرآرامحله

به‌دنبال بازدیدهای اعضای شورای شهر مشهد از دفاتر شهرآرامحله مناطق مختلف، سه‌شنبه گذشته رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد از دفتر شهرآرامحله منطقه9 بازدید و با اعضای این دفتر دیدار کرد.
دکتر سیدمحسن حسینی پویا در این دیدار ضمن خداقوت به کارکنان شهرآرامحله منطقه، به نقاط قوت این نشریه اشاره کرد و گزارش‌های مردمی و محلی را یکی از ویژگی‌های خاص آن برشمرد.
وی با تأکید بر اینکه بازخورد گزارش‌های مردمی در محلات دیده می‌شود، خاطر نشان کرد: شهرآرامحله پتاسیل خوبی برای پرداختن به مسائل، مشکلات و سوژه‌های محلی است و با رویکرد جدیدی که در این نشریه محلی ایجاد شده روند پرداختن به موضوعات مردمی و محلی در محتوا قوت بیشتری یافته است.
عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در ادامه گفت: فلسفه وجودی شهرآرامحله علاوه‌بر انعکاس مسائل محلی، پرداختن به نقاط قوت و ضعف شهرداری مناطق نیز هست و به هیچ وجه قرار نیست که از عملکرد شهرداری تعریف و تمجید کرده و نقاط ضعف آن را بپوشاند، بلکه باید از نگاه مردم منطقه به مسائل بپردازد و مطالبه‌گر حقوق آن‌ها باشد.
حسینی پویا افزود: نشریه شهرآرامحله قرار است که در سطح وسیعی با دیگر رسانه‌ها رقابت کند و در این رقابت لازم است که هیچ محدودیتی در پرداختن به سوژه‌ها نداشته باشد و به‌خوبی در محلات دیده شود.
 رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها در ادامه با اشاره به بافت وسیع منطقه گفت: منطقه9 باوجود وسعت و جمعیت بسیار و همچنین ساخت‌وسازهای زیاد، یکی از کم‌چالش‌ترین مناطق شهری است. در کمیسیون‌ها هیچ موضوع چالشی درباره این منطقه وجود ندارد و جزو مناطق کم‌مسئله در حوزه حقوقی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به تفاوت قیمت زمین در برخی محدوده‌های این منطقه افزود: البته باتوجه به تفاوت قیمتی که در برخی محلات این منطقه با دیگر مناطق وجود دارد، تاکنون چند مورد تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری اعلام شده که در دست پیگیری است اما باز هم چالش خاص حقوقی وجود نداشته است.
عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، خاطر نشان کرد: درباره زمین‌های قولنامه‌ای نیز فقط یکی دو بلوک مشکل‌دار در این منطقه داریم که در دست بررسی است، ولی در مقایسه  با دیگر مناطق شمال شهر هیچ مشکل خاصی در این منطقه نداریم. البته برای پاسخ به نارضایتی‌ای که اهالی در این بلوک‌ها داشتند پیگیری‌هایی در حال انجام است که به‌زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در این منطقه چون قیمت زمین‌ها تفاوت دارد تصرفات عدوانی و زمین‌خواری به‌طور سازمانی نیز وجود داشته است که با ورود به موقع دستگاه‌های نظارتی و هماهنگی‌های شهرداری که هماهنگی‌های چندبخشی بوده، مشکلات تاحدودی کنترل شده است هرچند هنوز این مشکل وجود دارد.
حسینی پویا در ادامه گفت: در بحث موضوع زمین‌خواری و ارتفاعات نیز مسائلی وجود دارد که این مسائل نیاز به ورود به موقع دستگاه‌های نظارتی و هماهنگی‌های شهرداری دارد.
وی افزود: حل مشکلات مربوط به زمین‌خواری نیاز به همکاری‌های فرابخشی و چندبخشی دارد تا بتوان آن را کنترل و با ورود دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و شهرداری با این موضوع مقابله کرد.
عضو شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به بافت‌های فرسوده منطقه گفت: در حوزه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد منطقه نیز لازم است که دفاتر تسهیلگری در منطقه راه‌اندازی شود که راه‌اندازی این دفتر را از طریق کمیته نظارتی پیگیری خواهم کرد.
رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر در حاشیه این بازدید که در شهرداری منطقه9 انجام شد با شهردار منطقه نیز دیدار کرد. در این دیدار شهردار منطقه9 مشهد گفت: منطقه ما از مناطق وسیع شهر است که حدود 400هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.
حسین فرهادیان با اشاره به موضوع تفکیک منطقه افزود: با تقسیم‌بندی منطقه9 به دو منطقه شهری، مدیریت آن آسان‌تر خواهد شد و مناطق مناسب و مساعدتری خواهیم داشت. ما نیز در شهرداری منطقه آمادگی کامل برای این جداسازی را داریم.
شهردار منطقه9 در ادامه گفت: تخلفات منجر به قلع در منطقه ما نسبت به مناطق دیگر بسیار کمتر است و از آنجایی که تخلفات گران است، مردم حاضر به تخلف نیستند و ما از طریق کمیسیون ماده100 درآمدی نداریم، البته نگاه درآمدی هم به این موضوع نداریم.
فرهادیان خاطر نشان کرد: در حوزه مشارکت‌ها نیز منطقه9 پروژه‌های بسیار زیادی دارد و بزرگ‌ترین مشارکت‌ها در منطقه ما انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->