حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

برگزاری المپیک توکیو و واکسیناسیون ورزشکاران به کجا رسیده است؟

  • کد خبر: ۶۶۵۵۳
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
برگزاری المپیک توکیو و واکسیناسیون ورزشکاران به کجا رسیده است؟
با اینکه برگزاری المپیک هنوز در هاله‌ای از ابهام است و توکیو همچنان در وضعیت اضطراری به سر می‌برد، هنوز به طور رسمی هیچ مقام رسمی خبر برگزار نشدن این رویداد بزرگ و مهم دنیای ورزش را نداده است.
نجفی | شهرآرانیوز؛ با اینکه برگزاری المپیک هنوز در هاله‌ای از ابهام است و توکیو همچنان در وضعیت اضطراری به سر می‌برد، هنوز به طور رسمی هیچ مقام رسمی خبر برگزار نشدن این رویداد بزرگ و مهم دنیای ورزش را نداده است. درنتیجه، ورزشکارانی که سال‌ها تلاش کرده اند تا سهمیه المپیک را بگیرند، همچنان خودشان را گرم می‌کنند و آماده اند تا هرچه زودتر به توکیو اعزام شوند.
 
شهری که همچنان در قرنطینه است و یکی از کانون‌های اصلی کووید ۱۹ در شرق آسیا. تعداد امضای مخالفان برگزاری المپیک در روز‌های نزدیکی به برگزاری این رویداد به بیشتر از ۲۰۰ هزارنفر رسیده است و این عدد هرلحظه بیشتر می‌شود. مخالفان ژاپنی می‌گویند شیوع ویروس به این زودی‌ها در توکیو از بین‌ نمی‌رود و خطر انتشار در زمان حضور ۱۱ هزار ورزشکار و ۶ هزار کادر سرپرستی و درمجموع ۱۷ هزار نفر در توکیو اوضاع را خطرناک‌تر می‌کند و به گسترش کرونا منجر می‌شود.
 
از طرفی، واکسیناسیونی که از سال گذشته آغاز شده است، تنها در بخشی از مناطق اروپا و آمریکا درحال انجام است و با این شرایط نمی‌توان باور کرد که المپیک و پارالمپیک با ایمنی کامل برگزار شود. برای همین ورزشکاران اعزامی به المپیک در همه کشور‌ها در صف واکسینه شدن قرار دارند تا با ایمنی کامل در این مسابقات حضور پیدا کنند. دولت ژاپن هم سیاستی را در پیش گرفته است تا تمام ورزشکاران المپیکی یک هفته قبل از شروع مسابقات یعنی در یکم مرداد، در دهکده باشند.
 
مسابقات در قرنطینه کامل برگزار می‌شود و تا ۱۷ مرداد ورزشکاران حق خارج شدن از دهکده و محل برگزاری مسابقات را ندارند. مسئولان برگزاری المپیک حتی سفر تماشاگران سایر کشور‌ها به ژاپن را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده اند. با همه این‌ها معترضان می‌گویند بازی‌ها باید لغو شود، ولی به جز در دوران جنگ جهانی، بازی‌های المپیک تا حالا لغو نشده است و سازمان دهندگان اطمینان داده اند که هیچ احتمالی برای تأخیر بیشتر در برگزاری این بازی‌ها یا لغو آن‌ها وجود ندارد.


۵۸ نفر، ۲۰۰ نفر یا ۳۰۰ نفر؟

هرچند روند واکسیناسیون در ایران در مقایسه با خیلی از کشور‌های دیگر زودتر آغاز شد، خبر‌ها می‌گوید ظاهرا واکسن به ابزاری برای نمایش انحطاط اخلاقی قلدر‌های بانفوذ تبدیل شده است؛ ترکیبی از آشوب، بی نظمی و بی اخلاقی. آن روزی که در بازو‌های مدیران آبادانی به جای پاکبان ها، سوزن کووید فروشد، با نوع جدیدی از سوءاستفاده و رانت آشنا شدیم. درواقع این رویه از ابتدا طوری بود که باید هم به اینجا می‌رسید و هنوز هم البته روشن نیست که این کلاه برداری‌های بهداشتی و زرنگ بازی‌های مدیریتی به کجا‌ها و به چه سطوحی از مدیران کشیده شده است. به عنوان مثال، سهمیه ایران برای المپیک توکیو ۵۸ نفر است در ۱۳ رشته ورزشی، اما خبرگزاری «فارس» گزارش کرده است که فهرست نفراتی که باید واکسن دریافت کنند، ۳۰۰ نفره است و این یعنی رؤسای فدراسیون‌ها و باقی خدم وحشم کاروان المپیکی ایران مثل هروقت دیگری در این فهرست هم حضور جدی دارند.
 
طبق معمول صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، مشکل را به جای دیگری حواله می‌کند؛ به فدراسیون «پزشکی ورزشی» که از قرار، مسئول مستقیم همین کار است. پس این وسط وظیفه کمیته ملی المپیک دقیقا چه بوده است: «کاری که کمیته ملی المپیک انجام داد، این بود که آقای سجادی فقط فهرست افرادی را که باید در توکیو آماده باشند، اعلام کرد و به وزارت ورزش داد. وزارت ورزش همان فهرست را به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد. تاکنون هیچ فردی خارج از فهرست واکسن نزده است و این را که افراد متفرقه واکسن زده اند، تکذیب می‌کنم.» با این حال آقای صالحی امیری در گفت وگوی دیگری با همین خبرگزاری، گفته است: این فهرست شامل «حدود ۲۰۰ نفر» است که همه واکسن زده اند.

سجادی، مسئول کاروان ایران در المپیک، هم همین حرف‌ها را تکرار کرده و گفته است که فهرست بزرگی شامل مربی و داور و بازیکن بوده است که به وزارت ورزش ارسال کرده و آن‌ها هم آن را به وزارت بهداشت ارسال کرده اند. البته او تلویحا توضیح داده است که این فهرست شامل چه کسانی می‌تواند باشد: «مطمئن باشید خطایی در کار نبوده است و اگر فردی عضو هیئت رئیسه یا روابط عمومی بوده، ممکن است نام آن‌ها در کادر سرپرستی بوده باشد.»
 
او درباره این تعداد از نقش‌های تشریفاتی در فهرست بلندبالایش توضیح دقیق تری نمی‌دهد. تمام اعتراض‌ها از اینجا ناشی می‌شود که واکسیناسیون ورزشکاران به نفع عده‌ای مدیر، سرپرست و افراد اضافی حاضر در کاروان توکیو تمام شده است تا خود را از شر کرونا در امان نگه دارند. آن هم در روز‌هایی که کشور بیشتر از هروقت دیگری به مقدار کمی ایثار و ازخودگذشتگی نیاز دارد، ولی عده‌ای در صف اول سهم خواهی و ایجاد امکان‌های ویژه برای این کاروان ایستاده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->