دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

رئیس شورای شهرستان مشهد: ۵ هزار زن سرپرست خانوار در انتظار دریافت خدمات بهزیستی

  • کد خبر: ۶۶۶۷۲
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
رئیس شورای شهرستان مشهد: ۵ هزار زن سرپرست خانوار در انتظار دریافت خدمات بهزیستی
شهرناز رمارم رئیس شورای شهرستان مشهد با اشاره به مشکلات معیشتی مددجویان بهزیستی گفت: خط فقر در کلان شهری مثل مشهد عدد بسیار بالایی است و پرداختی‌های بهزیستی به مددجویان تنها مُسکنی برای آن‌ها به حساب می‌آید و برای گذران زندگی‌شان کافی نیست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس شورای شهرستان مشهد با اشاره به مشکلات معیشتی مددجویان بهزیستی گفت: خط فقر در کلان شهری مثل مشهد عدد بسیار بالایی است و پرداختی‌های بهزیستی به مددجویان تنها مُسکنی برای آن‌ها به حساب می‌آید و برای گذران زندگی‌شان کافی نیست. شهرناز رمارم در هفتاد و دومین جلسه شورای شهرستان کا با دستور کار بررسی مشکلات مدد جویان بهزیستی شهرستان مشهد برگزار شد از آنجایی که دولت در زمینه میزان و مبلغ مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی خودش را با شرایط اقتصادی فعلی کشور وفق نداده است، شاهد این هستیم که شرایط زندگی شهروندان دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار اصلا مساعد نیست و انتظار داریم که این وضعیت بهتر شود.

رمارم با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهرستان انعکاس مشکلات مردم در سطح کلان است، از اجرا نشدن برخی از قوانین درباره زنان سرپرست خانوار انتقاد کرد و گفت: طبق قانون زنان سرپرست خانواده باید تا ۶ ماه از بهزیستی خدمات بگیرند و کمیته امداد هم باید حمایت‌هایی از آن‌ها داشته باشد، اما در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد اکنون طبق آمار‌ها حدود ۵۰۰۰ زن سرپرست خانواده در استان در نوبت دریافت خدمات از بهزیستی هستند که به دلیل نبود اعتبار، پرونده شان هنوز به جریان نیفتاده است.

رئیس شورای شهرستان مشهد با تأکید بر آمادگی این شورا برای همکاری با بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی می‌تواند از ظرفیت و پتانسیل شورای شهرستان مشهد برای بهبود وضعیت زندگی جامعه هدف این سازمان که شایسته دریافت خدمات خوبی هستند استفاده کند.


منابع مالی بهزیستی محدود است

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان بیش از ۱۳۰ هزار نفر پرونده معلولیت و ۷۰ هزار نفر دیگر درحوزه‌های دیگر پرونده دارند، تأکید کرد: با محاسبه بعد خانوار ۲/۳ نفری استان، بیش از ۶۰ هزار نفر اکنون به صورت مستقیم جزو جامعه هدف بهزیستی هستند.
مسعود فیروزی با اشاره به تصویب لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس ادامه داد: با تصویب این قانون اعتبار خوبی به بهزیستی تخصیص داده شد، اما تورم‌ها و مشکلات اقتصادی شیرینی این اتفاق را به کام همه تلخ کرد.


آسیب‌های اجتماعی مشهد نیاز به همکاری میان بخشی دارد

وی مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد توسط یک سازمان خاص را کاری نشدنی توصیف کرد و افزود: جمعیت زیاد حاشیه نشین در مشهد باعث شده است این شهر کمی حساس باشد، اما باتوجه به حجم این آسیب‌ها تعداد زیادی از سازمان‌ها برای حل آن‌ها باید پای کار باشند که البته به دلیل بخش نامه‌هایی که در این همکاری اختلال ایجاد می‌کند، تعریف یکسان نداشتن این سازمان‌ها از آسیب‌های اجتماعی و تناقض‌هایی که در آمار و اطلاعات وجود دارد، این همکاری بسیار سخت شده است.


۱۰۰ درصد معلولان استان شناسایی شده اند

فیروزی همچنین از راه اندازی ۳۲۰۰ شورای توان بخشی محلی در استان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این شورا‌ها و افراد که با اداره بهزیستی استان در ارتباط هستند، شناسایی افراد دارای معلولیت است و به کمک این شورا‌ها تا امروز ۱۰۰ درصد معلولان استان شناسایی شده اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی مراکز مثبت زندگی در استان برای رسیدگی بهتر به وضعیت معیشتی و زندگی معلولان تصریح کرد: تا امروز ۲۰۰ مرکز مثبت زندگی در استان تأسیس شده است که سهم مشهد ۹۳ مرکز بوده است. از روزی که این دفتر‌ها آغاز به کار کرده اند، همه پرونده‌های فعال افراد دارای معلولیت به آن‌ها تحویل داده شده است و اکنون بالای ۹۰ درصد از این افراد شناسایی شده اند. خوشبختانه با راه اندازی این دفتر‌ها مشکلات میان مددجو و مددکار حل شده است.


۱۴ هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد

شهره شاهرودی، معاونت امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، هم با تأکید بر اینکه سیاست این سازمان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: مبالغی که به این بانوان پرداخت می‌شود، کمک هزینه است و زنان سرپرست خانوار از نگاه ما نباید مستمری بگیر باشند. اکنون ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در استان مستمری بگیر هستند و حدود ۱۰۰۰ نفر هم در نوبت قرار گرفته اند. هدف ما این است که در ۲ سالی که این زنان تحت حمایت بهزیستی هستند توانمند شوند و از پوشش بهزیستی و سایر سازمان‌های حمایتی خارج شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->