سرخط خبرها

فضای مجازی تصویری کلی از هنرمند به مشتری‌اش نشان می‌دهد

  • کد خبر: ۶۶۹۴۹
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
فضای مجازی تصویری کلی از هنرمند به مشتری‌اش نشان می‌دهد
فضای مجازی مزایای زیادی برای ارائه کارهای هنری دارد. یکی از این مزایا دائمی‌بودن فرایند ارائه است؛ یعنی مشتری در زمان و مکانی مشخص می‌تواند اثر هنری مورد پسند خود را سفارش دهد.

امیری | شهرآرانیوز، درب گالری نقلی مریم رضایی همیشه به روی هنرمندان باز است. این پیشکسوت نقاشی آثارش را در این گالری ارائه می‌کند و هر روز و بیشتر وقت‌ها شاید به‌تنهایی در آنجا حضور دارد. بااین‌حال، این‌ روزها از فضای مجازی برای ارائه کارهایش بهره می‌گیرد.

 

 

فضای مجازی تصویری کلی از هنرمند به مشتری‌اش نشان می‌دهد

 

او معتقد است توسعه فضای مجازی که در همه فعالیت‌ها تأثیرگذار بوده، در هنر هم به‌عنوان شاخه‌ای از فعالیت‌های مهم اثر زیادی گذاشته است، به‌ویژه در وضعیت کنونی که بیشتر فعالیت‌های حضوری محدود شده، این فضا برای هنرمندان بستر خوبی فراهم کرده است: فضای مجازی مزایای زیادی برای ارائه کارهای هنری دارد. یکی از این مزایا دائمی‌بودن فرایند ارائه است؛ یعنی مشتری در زمان و مکانی مشخص می‌تواند اثر هنری مورد پسند خود را سفارش دهد.

او در بیان مزیت دیگر فضای مجازی، به ارائه تصویری کلی از شیوه ارائه کار هنرمند به مشتری اشاره می‌کند: مشتری با دیدن صفحه هنرمند متوجه می‌شود با چه نوع آثار و حتی اندیشه‌ای روبه‌روست و این تصویر را می‌تواند در زمان کوتاهی با نگاهی به صفحات کاری هنرمند دریابد.

او همچنین از کاهش هزینه‌ها در این شیوه در برابر فروش به‌شکل سنتی سخن می‌گوید و اینکه این موضوع مهمی است که برای هنرمندان مزیت مهمی به‌شمار می‌رود.



وقتی انتخاب از روی عکس دشوار است

در کنار همه این‌ها، فروش در فضای مجازی یک نقطه ضعف بزرگ دارد که شاید همین ضعف سبب شده است برخی هنرمندان اصلا در چنین فضایی مشغول به کار نشوند. رضایی دراین‌باره می‌گوید: به‌هرحال ما آدمیم و حس داریم. در فضای مجازی این حس کمتر منتقل می‌شود. همچنین وقتی ارائه اثر هنری رودررو اتفاق می‌افتد، مشتری از نزدیک کار را می‌بیند و اگر ایرادی یا اشکالی باشد، همان‌جا برطرف می‌شود، اما در روند فروش در فضای مجازی و انتخاب از روی عکس، کار کمی دشوار است و ممکن است مشکلاتی به‌وجود بیاید.

او در ادامه به فعالیت برخی هنرمندان خارجی در فضای مجازی اشاره می‌کند: صفحه برخی نقاشان خارجی را دنبال می‌کنم و می‌بینم که فعالیت آن‌ها در فضای مجازی چقدر جدی گرفته می‌شود. اگر هنرمندان ایرانی هم به همین اندازه بتوانند در فضای مجازی فعال شوند، کرونا مسئله‌ای جدی برای هنر نخواهد بود و می‌توانند از پس این شرایط بربیایند.

 


بیشتر بخوانید:

هنرمندان مشهد از اهمیت راه‌اندازی مکانی برای رونق کارشان می‌گویند


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->