فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

روش‌های ساده برای افزایش ساعات مطالعه

  • کد خبر: ۶۷۰۵۷
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
روش‌های ساده برای افزایش ساعات مطالعه
یک مشاور تحصیلی گفت: با چند تکنیک ساده می‌توان ساعات مطالعه را افزایش داد.
به گزارش شهرآرانیوز، رضا قدسی مشاور تحصیلی درباره چگونگی افزایش ساعت‌های مطالعه اظهار کرد: برای افزایش ساعات مطالعه اهداف کوتاه‌مدت و منظمی را برای خود در نظر بگیرید.

او افزود: این زمان را به زیرمجموعه‌هایی تقسیم کنید. وقتی اولین صفحه را تمام کردید، زمان خاصی را برای این کار اختصاص دهید. اگر ریاضی می‌خوانید، زمانی را برای حل هر مسئله در نظر بگیرید. به عبارت دیگر تکالیف تان را به واحد‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. برای همه‌ی اهداف معین‌شده زمانی را تعیین کنید. این شیوه توانایی شما را برای مطالعه کردن افزایش می‌دهد بدون این‌که تمرکزتان را از دست بدهید.

قدسی تصریح کرد: تخمین زمان یکی از عوامل موثر در تدارک یک برنامه‌ی مناسب برای مطالعه است. اگرچه این کار در ابتدا مشکل به نظر می‌رسد، ولی بعد از تمرین، آسان خواهد شد.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: برای این منظور به طور واقع‌بینانه زمان را تخمین بزنید و سعی کنید از آن فراتر نروید. اگر مدتی تخمین زدن را تمرین کنید به زودی قادر خواهید شد تا این کار را به دقت و درستی انجام دهید.

قدسی گفت: زمان مطالعه‌ی خود را برحسب ساعت تقسیم‌بندی کنید. بیش از یک ساعت مطالعه، کارایی کاهش می‌یابد. در پایان هر ساعت مطالعه به طور مرتب استراحت کوتاهی داشته باشید و هرگز برای چندین ساعت به طور مداوم و بدون رفع خستگی مطالعه نکنید

روش‌های موثر برای مطالعه دروس حفظی

او درباره روش مطالعه درس‌های حفظی مانند ادبیات اظهار کرد: برای مطالعه دروس حفظی مرحله پیشخوانى (preview): را در اولویت قرار دهید.
در این مرحله یک بار فصل مورد نظر را ورق می‌زنیم و بدون تحلیل به مطالب فقط نگاه می‌کنیم تا به یک دید کلی از مطالب بریسم.

او افزود: مرحله طرح سوال (questioning) که در این مرحله براى خودمان از فصل سؤالاتى کلى مطرح می‌کنیم که در انتهاى این مراحل به جوابشان می‌رسیم.

قدسی تصریح کرد: مرحله مطالعه (reading) چه در این مرحله مطالعه عمقى مطلب به همراه خط کشى نکات مهم و کلیدى انجام می‌شود. (نکته: معمولا اکثر داوطلبین از مراحل پیشخوانى و طرح پرسش غافل می‌شوند که این مطلب موجب سخت شدن کار در حین مطالعه و کم کردن سرعت مطالعه می‌شود!)

او ادامه داد: مرحله تلقین و تکرار (self-recitation) که این مرحله مهمترین مرحله است. در این مرحله شما باید پس از مطالعه فصل مربوطه، کتاب را کنار گذاشته و با توجه به چیز هایى که در مطالعه اول یاد گرفته اید فصل را براى خودتان بازگو و توضیح دهید.

قدسی گفت: مرحله آزمون (test) از مطالبی که خوانده اید از خودتان امتحان بگیرید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: میزان مطالعه برای هر فردب بستگی به پتانسیل هایش دارد، اما می‌توان آن را در هر شرایطی افزایش داد و در این زمینه نباید خود را درگیر حواشی کرد، برای مثال خیلی وقت‌ها به فکر رفته و رویا پردازی می‌کنیم که اگر رویای ما به واقعیت تبدیل نشود، چه خواهد شد؟ که این موضوع به شدت افکار منفی را رقم می‌زند بنابراین برای دوری از آن انرژی مثبت را فراموش نکنید.

قدسی درباره تاثیر کووید ۱۹در افزایش خستگی مفرط ذهن گفت: با شیوع ویروس کرونا همه ما از بسیاری امکانات تفریحی خود دور افتادیم؛ کافه، رستوران، سینما، تئاتر، کنسرت‌ها و غیره. در این دوره منطقی است اگر ما خستگی خود را نتوانیم آن‌طور که باید رفع کنیم. اما نمی‌توان با خستگی و افکار مزاحم به زندگی باکیفیت و خوب ادامه داد. پس بهتر است به سراغ راه‌های جایگزین برویم.

او افزود: مثلا اگر داریم به این موضوع فکر می‌کنیم که «امروز خیلی برای کار کردن خسته هستم» ۲ ساعت مرخصی ساعتی بگیریم و به نزدیک‌ترین کافه برویم یا اینکه قدمی بزنیم و با کسی که حال‌مان را خوب می‌کند درباره اتفاقات روزمره ساده صحبت کنیم. در انتخاب فرد مورد نظر در اینجور مواقع دقت کنید؛ زیرا آن شخص باید کسی باشد که هم ما به او حال خوب می‌دهیم، هم او به ما. بهتر است همیشه در ذهن‌مان باشد که مزاحم کسی نشویم.

قدسی در پایان یادآوری کرد: اگر کتاب خواندن، موسیقی گوش دادن و فیلم دیدن به شما کمک می‌کند حتما این کار‌ها را انجام دهید. از خودتان بپرسید «همین حالا چه کاری من را خوشحال می‌کند» به جوابی که می‌دهید دقت کنید. جواب شما نباید به خودتان و دیگران آسیب برساند. تنها باید خودتان را از آن حال و هوای خستگی دور کند. به خودتان، افکار و احساسات‌تان اهمیت بدهید. تنها در این شرایط است که از خودتان راضی می‌شوید و می‌توانید انسانی مفید برای جامعه و دوستانتان باشید.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->