نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تمرین گل‌زنی در آزادی

  • کد خبر: ۶۷۰۶
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
تمرین گل‌زنی در آزادی
اولین میزبانی ایران در راه جام جهانی

تیم ملی در نخستین بازی خانگی خود در راه صعود به جام‌ جهانی، با کامبوج روبه‌رو خواهد شد که این دیدار، با حضور بانوان در ورزشگاه همراه خواهد بود. کامبوج که برای نخستین بار، بیرون از خانه بازی می‌کند، در دو بازی پیشین، یک امتیاز به‌دست‌ آورده و در رده چهارم جدول قرار دارد. ایران نیز در تنها بازی‌اش، سه امتیاز در برابر هنگ‌کنگ به‌دست آورده و در رتبه دوم جای دارد و در صورت پیروزی در این دیدار، صدرنشین گروه می‌شود.

 

نخستین جدال پس از 47 سال
کامبوج از جمله کشورهای آسیایی است که فوتبال در آن پیشینه زیادی دارد ولی با این وجود، افتخار خاصی به‌دست نیاورده است. تنها افتخار کامبوج، مقام چهارم جام ملت‌های آسیا در سال 1972 است که نخستین رویارویی ایران و کامبوج، در این جام رخ داد. ایران در مرحله مقدماتی، با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و در دور نیمه‌نهایی نیز با این تیم روبه‌رو شد که باز هم با برتری ایران همراه بود. در فینال آن جام، ایران با پیروزی بر کره جنوبی قهرمان شد و کامبوج با شکست در دیدار رده‌بندی، به عنوان چهارم دست یافت.

 

نبرد تیم اول و سی‌و‌ششم آسیا
جایگاه فوتبال ایران و کامبوج، از نظر جهانی سنجیدنی نیست. ایران در رتبه 23 فیفا و رده نخست آسیا و کامبوج در رتبه 169 فیفا و 36 آسیا قرار دارد و فقط 10 تیم آسیایی هستند که موقعیت بدتری نسبت به کامبوج دارند. کیسوکه هوندا، چهره سرشناس فوتبال آسیا، مدیر فنی تیم کامبوج و فلیکس دالما 31 ساله، سرمربی این تیم است. این مربی آرژانتینی، یکی از جوان‌ترین مربیان ملی در جهان به شمار می‌رود و تیم ملی کامبوج، اولین تجربه سرمربی‌گری اوست.

 

غایبین تیم ملی
مجید حسینی، دفاع جوان تیم ملی، در آخرین بازی باشگاهی در لیگ ترکیه، دچار آسیب‌دیدگی شد و به احتمال زیاد در این دیدار، حضور نخواهد داشت. سامان قدوس نیز همچنان محروم است و نمی‌تواند تیم ملی
را همراهی کند.


خبرگزاری EFE اسپانیا: دیداری تاریخی در فوتبال ایران
رسانه‌های اسپانیایی، دیدار ایران و کامبوج را به سبب حضور زنان ایرانی در ورزشگاه، دیداری بزرگ و تاریخی معرفی کرده‌اند. خبرگزاری EFE اسپانیا، با اشاره به این رویداد نوشت: برای نخستین بار در یک رویداد مهم، شاهد حضور زنان ایرانی در ورزشگاه خواهیم بود. به همین سبب، با هماهنگی‌هایی که فیفا انجام داده، گروهی بلندپایه از این نهاد، برای برقراری ارتباط و آسان‌سازی دسترسی زنان به ورزشگاه در ایران، حاضر خواهند بود تا این جریان را نظاره و به فیفا گزارش کنند. سازمان‌هایی مانندOpen Stadiums ، شروع به انتقاد از شیوه و تعداد زنان حاضر در ورزشگاه کرده‌اند. به تازگی، رئیس یوفا نیز واکنش نشان داده و از باشگاه‌ها و تیم‌های اروپایی درخواست کرده در کشورهایی که مانع حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌شوند، بازی نداشته باشند. فیفا البته اطمینان داده است که با همکاری ایران، زنان در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

 

سردار: باید مجسمه دایی را از طلا می‌ساختند
سردار آزمون در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج گفت: خوشحالم شما خبرنگاران را می‌بینم. بازی مقابل کامبوج شاید خیلی سخت نباشد اما نباید تمرکزمان را از دست بدهیم. با توجه به اینکه بحرین در بازی‌اش یک-یک کرده است برایمان اهمیت دارد تا سه امتیاز را بگیریم. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد درخشانش در تیم زنیت سنت پترزبورگ و تمجید علی دایی از او افزود: اینکه انتظارات از من بالا رفته، هم خوب و هم بد است. خوب از این جهت که مردم به من انرژی می‌دهند. بد هم از این جهت که خدا نکند مثل جام جهانی شود که کسی از تاکتیک تیم ملی سر در نیاورد و صحبت‌هایی مطرح کند. از تمجید آقای دایی خیلی ممنونم. واقعا خوشحالم که ایشان و آقای مهدوی‌کیا من را حمایت کردند. آنها از بزرگان فوتبال هستند. علی دایی اگر جای دیگری به دنیا می‌آمد، صددرصد مجسمه‌اش را می‌ساختند. من الان رقابت سالمی برای شکستن رکوردها دارم.

 

ویلموتس: دوست دارم موقعیت بالای گل‌زنی ایجاد کنیم
مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که در بازی‌های قبلی نشان داده به فوتبال تهاجمی علاقه‌مند است، درباره بازی امروز کشورمان گفت: در بازی اول از این دوره اردو، قصدمان گرفتن سه امتیاز در خانه است. برد برایمان مهم است و می‌خواهیم هجومی بازی کنیم. در بازی‌های قبلی خواستیم فشار زیادی وارد و بیشترین موقعیت گل را ایجاد کنیم. وی درباره برنامه‌های جدید تیم ملی در مسیر فعلی بازی‌های تیم ملی افزود: هدف نخستین ما، کوتاه‌مدت است. این‌که در مسابقات انتخابی به‌خوبی پیش برویم و امتیازهای بازی‌ها را بگیریم. می‌خواهیم بازی هجومی انجام دهیم و در گروه‌مان اول باشیم. سرمربی تیم ملی درباره عدم دریافت بخش اول قراردادش و تأثیر آن روی عمل‌کرد فنی تیم ملی گفت: من یک مربی هستم. بازیکنان و تیم ملی کشور ایران را دوست دارم. هدفمان این است که در حال حاضر با تیم ملی موفق شویم. مسائل دیگر حل می‌شود. ویلموتس درباره انتقاد از فاصله زیاد بین خطوط سه‌گانه زمین در ترکیب بازیکنان در بازی قبلی ایران با هنگ‌کنگ تصریح کرد: بدون این‌که بخواهم مخالف نظر شما باشم، باید اذعان کنم چطور می‌توان یک بازی هجومی انجام داد و در دفاع ریسک نداشته باشیم. در زندگی باید همیشه ریسک کرد و این ریسک را پذیرفت. اگر بازی را نگاه کرده باشید، تقابل یک به یک را داشته‌ایم. اگر از من بازی تدافعی بخواهید، باید بگویم من این‌گونه نیستم و اگر هم باشم، سردار آزمون خوشش نخواهد آمد. ما می‌خواهیم هفت هشت موقعیت گل در هر بازی داشته باشیم. ویلموتس درباره لیست تیم ملی بیان داشت: دعوت به تیم ملی، فرآیندی ست که همیشه درهایش باز است. جهان‌بخش 90 دقیقه در برابر هنگ‌کنگ بازی کرد. به برایتون برگشت و مصدوم شد. با تیم پزشکی باشگاه برایتون در تماس بودیم. جهان‌بخش ۱۰ روز نتوانست تمرین کند و باید این را هم در نظر بگیریم که بدنش آماده نبوده چون در تیم برایتون بازی نکرده است. من از کیفیت صحبت نمی‌کنم بلکه از ریتم بازی حرف می‌زنم. ضمن اینکه نگاه بلندمدتی داشتیم تا جهان‌بخش در باشگاهش بماند و بتواند عملکرد خوبی در برایتون داشته باشد. این اتفاق برای عزت‌اللهی و صیادمنش هم افتاده است. بازیکن اگر نتواند در تیم باشگاهی‌اش بازی کند، در تیم ملی هم نمی‌تواند باشد. هدف دیگر از تفاوت‌های لیست این است که بازیکنی فکر نکند همیشه در تیم ملی حضور دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->