علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

زلزله ۵/۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی + جزئیات

  • کد خبر: ۶۷۳۶۹
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
  • ۱
زلزله ۵/۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی + جزئیات
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، سنخواست شهرستان جاجرم در جنوب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی، ولی پور با اعلام آخرین اطلاعات و جزئیات امدادرسانی به زلزله زدگان زلزله ۵.۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی افزود: ساعت ۳:۳۴ امروز صبح زمین لرزه ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند که تا ساعت ۷ صبح این زلزله ۱۰ پس لرزه داشته و بزرگترین آن با قدرت ۵.۴ ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اورژانس، در این زلزله تاکنون ۳ نفر بر اثر ترس دچار مصدومیت شده‌اند.


گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: ۵.۴
محل وقوع: استان خراسان شمالی - حوالی سنخواست
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۰/۰۲/۲۷، ۰۵:۲۴:۰۰
طول جغرافیایی: ۵۶.۶۹
عرض جغرافیایی: ۳۷.۱۸
عمق زمین‌لرزه: ۱۰ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۱۶ کیلومتری سنخواست (خراسان شمالی)
۲۵ کیلومتری شوقان (خراسان شمالی)
۳۵ کیلومتری قاضی (خراسان شمالی)

نزدیکترین مراکز استان:
۶۵ کیلومتری بجنورد
۲۰۲ کیلومتری گرگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این زلزله ۳۱ شهر و روستا در سه شهرستان جاجرم، بجنورد و گرمه ارزیابی شدند؛ هفت روستا از توابع گرمه شامل روستا‌های قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت‌های جزیی داشته‌اند.

ولی پور توضیح داد: بیشترین خسارت و آسیب دیدگی در ۱۴ واحد مسکونی در روستای شورک بوده است.

وی گفت: همچنین ۱۱ تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد امدادی برای ارزیابی به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده‌اند و علاوه بر آن اقلام امدادی هم به محل حادثه ارسال شده است.

زمین لرزه‌ای به بزگی ۵.۵ ریشتری ۳.۳۴ دقیقه بامداد امروز دوشنبه شهر سنخواست در شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی را لرزاند و تاکنون چهار چس لرزه نیز در این مناطق رخ داد.


زلزله ۵/۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی + جزئیات

زمین لرزه های صبح امروز، اهالی سنخواست در جاجرم و مناطق اطراف را بیرون از منزل نگه داشته است

 

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری تهران علاوه بر زمین لرزه ۵.۵ ریشتری در ساعت و ۳.۴۳ دقیقه در سنخواست جاجرم، تاکنون زمین‌های لرزه‌های ۲.۶ ریشتری در جاجرم، ۲.۹ ریشتری در شوقان و دو زمین لرزه ۳.۱ ریشتری در سنخواست نیز بار دیگر داشته ایم.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل‌های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل‌ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می‌دهند موجب وقوع زمین لرزه‌های مخرب می‌شوند.

مهم‌ترین گسل‌های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می‌کند.

گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمار‌های موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.۲ درجه ریشتر بهمن سال ۱۳۷۵ و زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه سال ۹۶ در بجنورد و مانه و سملقان، خسارات جانی و مالی در پی داشت.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اکبر رنجبرگلوردی.نکا
United States of America
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
سلام.ضمن عرض سلام. و اعلام همدردی ازمردم خراسان.شمالی و از نیروهای امدادی.همه ارگان ها که سریعا در محل زلزله حضور یافتند جای تشکر وقدر دانی.ان شاالله خداوند پشتیبان این زحمت کشان انقلاب باشد.التماس دعا
علی اکبر رنجبر بایع کلایی نکا (مازندران)دبیر بازنشسته.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->