جزئیاتی جدید از مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره کسب‌وکار‌های اینترنتی (۲۷ تیر ۱۴۰۴) ارائه شکایت جدید ایران از استارلینک به اتحادیه بین‌المللی مخابرات همه چیز درباره نسخه جدید بازی جنگ‌های صلیبی (۲۰۲۵) + سیستم مورد نیاز و گیم پلی واکنش ستار هاشمی به بحث‌های اخیر درباره اینترنت طبقاتی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) چرا بحث «اینترنت طبقاتی» در ایران دوباره جنجالی شد؟ + واکنش‌ها و حواشی ۴ مهارتی که کودکان را برای دنیای آینده آماده می‌‌کند بعد از جنجال‌های اخیر xAI دستورالعمل‌های این هوش مصنوعی اصلاح شد در ماه اخیر از حدود ۱۷۰ کشور به زیرساخت‌های کشور حملات سایبری شده است مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی نحوه انجام ۱۰۰ درصد کار‌ها را تغییر می‌دهد «همراهان» (Companions): قابلیت جدید Super Grok برای مشترکین صحبت‌های جدید سخنگوی دولت درباره ارائه اینترنت آزادتر به خبرنگاران و احتمال رفع فیلتر تلگرام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) Sun Day: اپ جدید جک دورسی برای ثبت ویتامین D دریافتی فرد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به برنامه‌های آفیس ویندوز ۱۰ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود ویدئو | وزارت ارتباطات درباره اختلال مسیریاب‌ها: متوجه سختی وارد شده به مردم هستیم! چرا باید برای رسیدن به بهترین پاسخ از چندین هوش مصنوعی استفاده کرد؟ گوگل می‌خواهد ChromeOS و اندروید را با هم ادغام کند ویوو ایکس فولد ۵، سبک‌ترین گوشی تاشدنی کتابی دنیا، معرفی شد + مشخصات اپل آیفون ۱۷ را چه زمانی معرفی می‌کند؟ ماجرای اختلال در دامنه‌های ir چه بود؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) غم و اندوه فصل تابستان یک حقیقت واقعی است! محققان ایمپلنت هوشمندی ساخته‌اند که به‌طور خودکار در بدن بیماران دیابتی دارو آزاد می‌کند
سرخط خبرها

اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟

  • کد خبر: ۶۷۵۷۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت چگونه هک شد؟
اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شدن شرکت «به پرداخت ملت» به سرقت رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو روز پیش، زومیت خبری مبنی بر نشت اطلاعات هویتی ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت از طریق هک شرکت «به پرداخت ملت» منتشر کرد. خبر این اتفاق روز ۲۴ اردیبهشت در برخی کانال‌های غیررسمی فضای مجازی منتشر شد؛ اما هیچ سازمان یا نهادی به آن واکنش نشان نداد. در نهایت، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از سامانه‌‌ی احراز هویت معتبر در فضای مجازی (سماوا) این خبر را تأیید کرد.

 

بهنام ولی‌زاده، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، گفت: اتفاقی که روز گذشته در افشای اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر یکی از بانک‌ها رخ داد، به دلیل تجمیع اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌های دستگاهی بوده که نشتی اطلاعات را به همراه دارد؛ اما در صورت استفاده دستگاه‌ها از سامانه سماوا، اطلاعات هویتی افراد در یک سازمان تجمیع نخواهد شد و این‌گونه اتفاقات کاهش می‌یابد.

 

تابه‌حال به‌صورت دقیق اعلام نشده است که چه اطلاعاتی فاش شده؛ اما دست‌ کم لو رفتن نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس و بخشی از شماره تلفن همراه ثابت شده است؛ البته گفته می‌شود شماره کارت مشتریان نیز فاش شده. در نهایت بانک ملت روز گذشته به نشت اطلاعات واکنش نشان داد و اعلام کرد که در حال بررسی ابعاد این ادعا است.

 

به گزارش روابط‌ عمومی بانک ملت: به‌ دنبال ادعای مطروحه در فضای مجازی مبنی بر افشای اطلاعات تعدادی از مشتریان بانک ملت، روابط عمومی این بانک با تأکید بر التزام بانک به حفظ اطلاعات مشتریان خود خاطرنشان کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به‌محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

 

بانک ملت همچنین تأکید کرده است که با داشتن این اطلاعات، دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست. پیگیری خبرنگار زومیت از معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات دربردارنده اطلاعات بیشتری نبود و این معاونت اعلام کرد مایل به مصاحبه نیست. البته به نظر می‌رسد در چنین شرایطی و با توجه به حساسیت اطلاعات بانکی، لازم است اقدامات سریع‌تر انجام و هشدارهای امنیتی به مردم ارسال شود. در حال حاضر توصیه می‌شود که مشتریان بانک ملت رمز کارت خود را تغییر بدهند.

 

اطلاعات تعدادی از کاربران «به پرداخت ملت» در اواخر سال ۹۷ نیز نشت کرد. بانک ملت در آن زمان اعلام کرد که اطلاعات محرمانه‌ای درز نکرده و آسیبی به حساب‌های بانکی افراد وارد نشده است.

 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->