چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها
سرخط خبرها

طارمی و عابدزاده، ویترین ایرانی‌ها در لیگ پرتغال

  • کد خبر: ۶۸۰۶۴
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
طارمی و عابدزاده، ویترین ایرانی‌ها در لیگ پرتغال
بررسی کارنامه لژیونر‌های فوتبال کشورمان در فصل جاری لیگ فوتبال پرتغال نشان می‌دهد مهدی طارمی و امیر عابدزاده یک سر و گردن بالاتر از همتایان خود درخشیده اند.
به گزارش شهرآرانیوز، لیگ فوتبال پرتغال به پایان رسید و بازیکنان ایرانی حاضر در این لیگ توانستند عملکرد قابل‌قبولی از خود به‌جای بگذارند. حضور ۲ ملی‌پوش فوتبال کشورمان در این فهرست، نشان‌دهنده عملکرد مطلوب بازیکنان ایرانی در لیگی است که ستاره‌های زیادی را به فوتبال جهان معرفی کرده است. امیر عابدزاده که سال‌هاست در خارج از ایران فوتبال بازی می‌کند، به‌عنوان گلر در ترکیب تیم منتخب قرار گرفت و مهدی طارمی هم موفق شد خودش را به‌عنوان یکی از ۲ مهاجم برتر این بازی‌ها معرفی کند. در لیگ امسال غیر از این ۲ ستاره، علی علیپور، شهریار مغانلو و جعفر سلمانی هم حضور داشتند که مغانلو در میانه راه به ایران بازگشت.


طارمی؛ خیریت بی‌پایان

طارمی که فصل دومش در لیگ پرتغال را تجربه می‌کرد، این فصل از ریوآوه به پورتو، مدافع عنوان قهرمانی، منتقل شد. سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو، در اوایل حضور طارمی در این تیم، به مهاجم ایرانی چندان اعتقادی نداشت و خیلی کم از او بازی می‌گرفت. طارمی به‌تدریج جای خود را در ترکیب پورتو پیدا کرد و آن‌قدر گل زد تا به مهاجم نخست و اصلی پورتو تبدیل شد. اوج کار طارمی در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم با گل‌زنی برابر یوونتوس ایتالیا و چلسی انگلیس بود. گل او به چلسی به شکل زیبایی به ثمر رسید و می‌تواند یکی از نامزد‌های گل سال جهان شود.
طارمی در مجموع برای پورتو ۴۸ بازی در لیگ، جام حذفی، سوپرجام، لیگ کاپ و لیگ قهرمانان اروپا انجام داد. او در ۳۰۲۳‌دقیقه حضورش در زمین با پورتو، ۲۳ گل به ثمر رساند. او در لیگ پرتغال ۱۶ گل زد و ۱۱ پاس گل داد تا تأثیرگذارترین بازیکن این رقابت‌ها شود.

 

عابدزاده؛ پرواز بچه‌عقاب بین مدعیان

امیر عابدزاده در میان لژیونر‌های ایران در پرتغال، با‌سابقه‌ترین بازیکن محسوب می‌شود. او سال‌۲۰۱۷ راهی ماریتیمو شد و به‌تدریج جایش را درون دروازه ماریتیمو پیدا کرد. امیر روز‌های خوبی در لیگ پرتغال با تیم ماریتیمو رقم زد و شاید بتوان گفت یکی از دلایل عدم سقوط این تیم به دسته پایین‌تر در این فصل، عملکرد خوبش مقابل تیم‌های حریف بوده است. اوج کار عابدزاده در بازی ماریتیمو با پورتو بود؛ جایی که او موفق شد ضربه پنالتی الکس تلس، مهاجم سرشناس و سابق پورتو، را بگیرد. او پیش از این ضربه، جملاتی را خطاب به تلس گفت که باعث بر‌هم‌خوردن تمرکزش شد. این جملات بازتاب جهانی پیدا کرد و عابدزاده را در کانون توجه قرار داد. عابدزاده این فصل تنها در لیگ پرتغال برای ماریتیمو بازی کرد و در وصف تأثیرگذاری‌اش درون دروازه همین بس که ماریتیمو در غیاب او ۵ گل از اسپورتینگ لیسبون دریافت کرد.


علیپور؛ بدشانسی و مصدومیت

علیپور این فصل از تیم پرسپولیس راهی تیم ماریتیمو شد. شاید خیلی‌ها انتظار داشتند علیپور در سال اول حضورش در پرتغال همانند مهدی طارمی باشد و بتواند به شگفتی لیگ این کشور تبدیل شود. علیپور البته به‌دلیل دیر‌اضافه‌شدن به تمرینات ماریتیمو و مصدومیت، نتوانست شایستگی‌های خود را آن‌طور که باید، نشان دهد. سکو و نیمکت‌نشینی او در یک مقطع زمانی حتی شایعه بازگشت او به پرسپولیس را نیز تقویت کرد؛ اما او به‌شدت این گمانه‌زنی‌ها را رد و اعلام کرد در ماریتیمو می‌ماند تا جایگاهش را پیدا کند. علیپور در هفته‌های پایانی ۲ گل حساس برای ماریتیمو به ثمر رساند تا به این تیم برای بقا در لیگ پرتغال کمک کند.


سلمانی؛ از برزیل ایران به برزیل اروپا

جعفر سلمانی هم مثل علیپور این فصل راهی لیگ پرتغال شد و به تیم پورتومیننزه رفت. سلمانی در تیم صنعت‌نفت آبادان بازی می‌کرد و به‌واسطه حضور پائولو سرجیو، سرمربی پرتغالی، که سابقه کار در صنعت‌نفت را داشت، راهی تیم پورتومیننزه شد. او هم دیر به اردوی این تیم ملحق شد و در بیشتر مسابقات نیمکت‌نشین بود. سلمانی فرصت زیادی برای بازی به دست نیاورد و درمجموع ۲۷۹دقیقه به میدان رفت؛ اما توانست به اردوی تیم ملی ایران دعوت شود و نظر مثبت دراگان اسکوچیچ را به خود جلب کند. سلمانی این فصل یک گل برای تیمش به ثمر رساند.


مغانلو؛ بازگشت از نیمه راه

شهریار مغانلو فصل گذشته در تیم پیکان تهران بازی می‌کرد و یکی از مدعیان کسب عنوان آقای‌گلی لیگ ایران بود. در‌حالی‌که تعدادی از تیم‌های ایران از‌جمله سپاهان و پرسپولیس خواهان این مهاجم بودند، مغانلو ترجیح داد به لیگ پرتغال و تیم سانتاکلارا برود. به‌واسطه عملکرد طارمی، بعضی از کارشناسان و اهالی رسانه منتظر ظهور طارمی دیگر در پرتغال بودند. مغانلو، اما نتوانست خودش را با شرایط پرتغال به‌خوبی وفق بدهد و در میانه راه ترجیح داد به لیگ ایران بازگردد و به‌صورت قرضی برای پرسپولیس بازی کند. ۱۳ بازی و فقط یک‌گل، حاصل کار حضور نیم فصلی شهریار در سانتاکلارا بود؛ تیمی که با پیروزی کارش در پرتغال را تمام کرد و با کسب ۴۵‌امتیاز و قرار‌گرفتن در رده ششم، سهمیه حضور در مسابقات کنفرانس یوفا را به دست آورد. مغانلو هرچه در پرتغال روز‌های سختی را سپری کرد، در پرسپولیس به یکی از عناصر کلیدی تبدیل شد و ۴ گل برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. پرسپولیس قصد دارد قرارداد این بازیکن را تمدید کند یا او را به‌صورت دائمی به خدمت بگیرد؛ ولی هنوز وضعیت وی برای فصل بعد مشخص نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->