پایان حضور بیرانوند در پرسپولیس| سلام بیرو از تبریز! عارف غلامی یاغی می‌شود؟ تیر حمید مطهری به سنگ خورد دو گزینه برای سرپرستی استقلال| یکی از میان پاشازاده و فاطمی پیام مهم رامین رضاییان به هواداران استقلال| کری خوانی ممنوع ادامه مذاکرات استقلال با حردانی نتیجه بازی آرژانتین و کلمبیا در فینال کوپاآمریکا+ ویدیو گل و خلاصه بازی| جهان به کام مسی نتیجه بازی انگلیس و اسپانیا در فینال یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| پایان شیرین ماتادورها پخش زنده بازی آرژانتین و کلمبیا در فینال کوپاآمریکا ۲۰۲۴ (۲۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی اسپانیا و انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین قدوس- پرسپولیس؛ درگیر مسئله سربازی! تاریخ و ساعت بازی آرژانتین و کلمبیا در فینال کوپاآمریکا ۲۰۲۴ | تاریخ‌سازی مسی یا دومین جام یاران خامس؟ یک یاغی دیگر در لیست استقلال | احمدزاده پس از رضاییان آبی‌پوش می‌شود؟ رسمی؛ رامین رضاییان به استقلال پیوست + عکس پنجمی ساحلی بازان ایران در رنکینگ جهانی رضایت اسکوچیچ از امکانات تراکتور سامان فلاح، خرید جدید استقلال آزمون در دوراهی لالیگا و لیگ‌های عربی هشدار هلدینگ خلیج فارس به مدیران استقلال: به دنبال اسپانسر باشید بلانکو به دنبال بلیت برگشت به ایران
سرخط خبرها

اشتباه‌های مرگبار داوری علیه استقلال

  • کد خبر: ۶۸۴۱۵
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
اشتباه‌های مرگبار داوری علیه استقلال
در دو بازی اخیر لیگ برتر داوران اشتباه‌های وحشتناکی علیه استقلال داشته‌اند که نتایج این تیم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. استقلال با اینکه از لحاظ فنی افت کرده، اما از جانب داوران نیز لطمه دیده است.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، اصالت استقلال ایجاب می‌کند که کمتر درباره مسائل داوری حرف بزند اما وقتی دایره اشتباه‌های داوری وسعت می‌گیرد ، ناخودآگاه ذهن به سمت انتقاد از عملکرد داوران می‌رود.

نه اینکه استقلال عاری از ایراد باشد؛ هرگز این طور نیست. استقلال درلیگ برتر عملکرد درخشانی نداشته و بعد از آن نمایش‌های تحسین برانگیز درلیگ قهرمانان آسیا با هیبت دیگری وارد رقابت‌های داخلی شده است. حال ممکن است این تغییر اساسا ناشی از دشوارتر بودن نبردها با تیم‌های داخلی باشد چون بسیاری از کارشناسان که تجربه حضور درلیگ قهرمانان آسیا را دارند، بارها گفته‌اند که بازی درآسیا به مراتب راحت تر از بازی درلیگ برتراست.

با این حال اما ریتم و آهنگ بازی استقلال به خصوص در بخش هجومی درلیگ قهرمانان آسیا نسبت به بازی‌های داخلی متفاوت است اما آنچه بیشتر استقلال را به چالش کشیده اشتباه‌های مکرر داوری است که صدای ریز و درشت را دراردوگاه آبی درآورده است.

بدون شک اگر در دربی پنالتی روی مهدی قایدی اعلام می‌شد روند بازی با تغییراتی محسوس مواجه می‌شد و چه بسا استقلال می‌توانست یک امتیاز از آن میدان به دست آورد؛ امتیازی که یقینا در روزهای پایانی لیگ بیستم به کار فرهاد مجیدی و شاگردانش می‌آمد.

دربازی با صنعت نفت آبادان نیز به رغم آنکه استقلال برنده از میدان خارج شد، اشتباه عجیبی از سوی حاج ملک، داور این بازی باعث شد تا یک موقعیت طلایی از استقلال گرفته شود. دقیقه 52 وقتی مهدی قایدی به سمت دروازه صنعت نفت آبادن حرکت کرد با خطای مدافعان این تیم مواجه شد اما توپ بلافاصله به دیگر بازیکن استقلال رسید و موقعیت بسیار خوبی هم پدید آمد اما درنهایت تصمیم حاج ملک به جای در نظر گرفتن یک آوانتاژ به موقع اعلام یک ضربه خطای بد موقع بود.

شاید اگر حاج ملک درآن صحنه ادامه بازی می‌داد استقلال زودتر به گل می‌رسید وبرای دست یافتن به 3 امتیاز این بازی متحمل رنج بیشتر نمی‌شد.

این دو اشتباه مرگبار در هفته‌های اخیر بخشی از اشتباه‌های مکرر داوران علیه استقلال است که درلیگ بیستم بارها شاهدش بودیم.

این وضعیت ایجاب می‌کند که کمیته داوران فدراسیون فوتبال نسبت به انتخاب داوران برای بازی‌های آتی استقلال تجدید نظر کنند تا لااقل حقی ازاین تیم ضایع نشود واستقلال بتواند از حملاتی که روی دروازه حریفان انجام می‌دهد بهره برداری بیشتری کند.

به هرحال مسائل داوری همیشه درفوتبال وجود دارد اما تکرار آن مسئله ساز است که باید از سوی فدراسیون فوتبال راهکاری برای خاتمه آن درنظر گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->