واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

«روابط خانوادگی» به آلمان می‌رود

  • کد خبر: ۶۸۴۴
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۷
«روابط خانوادگی» به آلمان می‌رود
گفت‌وگو با ناصر ضمیری که با اثر جدیدش دوباره راهی جشنواره‌های بین‌المللی شد

گروه هنر| ناصر ضمیری، سینماگر خراسانی که تاکنون با آثار مختلف سینمایی، کوتاه و مستند در جشنواره‌های بسیاری در جهان، حضور داشته و جوایز بی‌شماری کسب کرده‌ است، بعد از شش سال دوری از دنیای فیلم‌سازی، این‌بار با فیلم مستند بلند «روابط خانوادگی» در یک رویداد جهانی و معتبر حضور خواهد یافت.
این فیلم با راهیابی به بخش اصلی مسابقه فیلم‌های بلند شصت‌ودومین جشنواره بین‌المللی مستند و انیمیشن «لایپزیک» آلمان، اولین حضور بین‌المللی‌اش را پشت‌سر خواهد گذاشت.
به‌گفته ضمیری، جشنواره‌ لایپزیک آلمان از جشنواره‌های الف جهانی و یکی از جشنواره‌های بزرگ و معتبر مستند جهان است که آکادمی اسکار و بفتا نیز آن را تایید می‌کنند، از این‌رو نمایش فیلم «روابط خانوادگی» در شصت‌ودومین دوره این رویداد، می‌تواند پلی برای موفقیت‌های بیشتر جدیدترین ساخته ضمیری باشد.
«روابط خانوادگی» که محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، به‌عنوان تنها اثر ایرانی حاضر در بخش مسابقه‌‌ فیلم‌های بلند مستند جشنواره لایپزیک آلمان، اوایل آبان با 10فیلم دیگر از سراسر جهان رقابت خواهد کرد.


سکوی پرتاب
ناصر ضمیری در گفت‌وگوی خود با شهرآرا، درباره نمایش جدیدترین ساخته‌اش در یکی از رویدادهای معتبر سینمایی دنیا این‌گونه توضیح داد: من هم‌زمان با ارسال فیلم روابط خانوادگی به جشنواره‌ لایپزیک، آن را به چندین جشنواره بین‌المللی دیگر نیز ارسال کردم که فیلمم در برخی از این جشنواره‌ها پذیرفته شد اما ازآنجایی‌که شرط حضور در جشنواره‌ لایپزیک، نمایش نیافتن فیلم در دیگر جشنواره‌ها بود، فیلمم را از مسابقات دیگر خارج کردم تا بتواند در این جشنواره مهم آلمان که بهترین فیلمش به اسکار و بفتا معرفی می‌شود،
حضور یابد.
این کارگردان ضمن ابراز خرسندی از پذیرش فیلمش در این رویداد بین‌المللی، از علاقه هیئت انتخاب جشنواره به فیلم روابط خانوادگی گفت: ازآنجایی‌که این فیلم، بومی است و در خراسان ساخته شده است، فکر نمی‌کردم مخاطب خارجی بتواند با آن ارتباط برقرار کند اما در نامه‌ای که سه ماه پیش از آلمان به‌‌دستم رسید، اعلام شد که هیئت انتخاب، فیلم را خیلی دوست داشته‌اند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.
به‌گفته ضمیری، او به‌همراه تدوینگر و پژوهشگر فیلم، ندا اسدی، برای نمایش و نقد و بررسی «روابط خانوادگی» در شصت‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی لایپزیک که از 6 تا 12آبان در این شهر برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت. علاوه‌بر معرفی و نمایش فیلم در جشنواره، قرار است فرش قرمز، نشست نقد و بررسی و نشست مطبوعاتی نیز برای آن برگزار شود.


آمادگی برای ساخت یک فیلم سینمایی
ضمیری که آخرین‌بار سال1392 فیلم سینمایی «بادیگران» را جلوی دوربین برده‌ بود، درباره این وقفه شش‌ساله توضیح داد: من حدود سه سال پیش برای ساخت کار دومم به نام «بتادین»، پروانه ساخت سینمایی گرفتم اما به‌دلیل برخی مشکلات مالی، ساخت این فیلم در مرحله پیش‌تولید منتفی شد، با این حال در این مدت سه‌ساله سعی کردم مشکلات مالی بتادین را حل کنم.
به‌گفته ضمیری، او در طول این سال‌ها درکنار تلاش برای حل مشکلات مالی فیلم «بتادین»، فعالیت‌های دیگری ازجمله نوشتن فیلم‌نامه، ساخت مستند روابط خانوادگی و همچنین کارگردانی یک فیلم کوتاه جدید را که مراحل تولیدش به‌تازگی به پایان رسیده، انجام داده است.
این کارگردان همچنین از حل مشکلات مالی فیلم سینمایی‌اش خبر داد و درباره این پروژه گفت: خوشبختانه در این مدت توانستم برای ساخت فیلمم سرمایه‌گذار پیدا کنم، از این‌رو دوباره فیلم‌نامه را برای کسب پروانه ساخت سینمایی ارسال کردم که اگر همه چیز خوب پیش برود در آبان‌ماه می‌توانیم پیش‌تولید فیلم سینمایی را شروع کنیم و آذرماه آن را جلوی دوربین ببریم. به‌گفته ضمیری، «بتادین» در سه شهر تهران، کرج و مشهد فیلم‌برداری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->