نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نخستین تجربه ابومسلم در لیگ دسته دوم کشور در سال ۵۶

  • کد خبر: ۶۸۴۶۳
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
نخستین تجربه ابومسلم در لیگ دسته دوم کشور در سال ۵۶
نجمین دوره لیگ تخت‌جمشید بدون ابومسلم آغاز شد، درست مثل ۲ گام نخستین این جام؛ این یعنی نماینده خراسان برای رسیدن به سطح اول فوتبال کشور باید دوباره تلاش کند، تلاشی که چندان ساده هم نبود.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ پنجمین دوره لیگ تخت‌جمشید بدون ابومسلم آغاز شد، درست مثل ۲ گام نخستین این جام؛ این یعنی نماینده خراسان برای رسیدن به سطح اول فوتبال کشور باید دوباره تلاش کند، تلاشی که چندان ساده هم نبود. با تصمیم فدراسیون فوتبال از سال ۱۳۵۶، لیگ دسته ۲ از تیم‌های همه کشور تشکیل شد و دیگر، رقابت‌ها به ۲ دسته مجزای تهرانی و شهرستانی تفکیک نمی‌شد. ازاین‌رو، سطح رقابت‌های دسته ۲ بهتر و صعود هم سخت‌تر شد.


شرکای جدید

ابومسلمی‌ها هنوز از شوک سقوط رها نشده بودند، برادران مهاجرانی که از اواسط لیگ چهارم ساز ناهم‌خوانی دخل‌وخرج را کوک کرده بودند، دوباره با طرح این مسئله، روز‌های سختی را برای هواداران رقم زدند و البته شاید هم سیاستی بود تا شاخک‌های مسئولان شهر را حساس کنند. مسئله‌ای که به آن دست یافتند، اما منجر به کوچ تعدادی از چهره‌های شاخص این تیم شد. اکبر میثاقیان درحالی‌که با پرسپولیس و شهباز وارد مذاکره شده بود، از ملوان انزلی سر در آورد تا با یک تیر ۲ نشان زده باشد؛ هم خدمت سربازی‌اش را در نیروی دریایی سپری کند و هم در سطح اول فوتبال باقی بماند. مسیح مسیح‌نیا پس از بهبود، با پیشنهاد وسوسه‌انگیز ۱۱۰ هزار تومانی اصفهانی‌ها به سپاهان پیوست.

 

درحالی‌که ابومسلم فقط حاضر بود ۸۰ هزار تومان به او پرداخت کند. برادرش، علی، هم دوباره به تهران بازگشت. محمود ابراهیم‌زاده نیز از دیگر تیم اصفهانی، یعنی ذوب‌آهن، سر در آورد. وهاب نیسیان‌پور، موتور متحرک و جنگنده خوزستانی ابومسلم، نیز راهی دیار جنوب شد؛ بازیکنی که ۲ فصل خالصانه برای مشکی‌ها به میدان رفت و حسین امیدوار هم با ۶۰ هزار تومان راهی برق شیراز شد، درحالی‌که حاضر بود با ۴۰ هزار تومان برای تیم شهرش بازی کند. اما برادران مهاجرانی (اصغر و عطا) غالبا با بازیکنان بومی نامهربان بودند! این درحالی بود که آن‌ها اکبر ادیبی تمام‌شده را با ۶۰ هزار تومان به مشهد آوردند!


حاج‌نصرا... سکان‌دار جدید مشکی‌ها

مالکان ابومسلم وقتی رضایت آستان قدس، اداره کل تربیت‌بدنی و شهرداری را با فشار استانداری برای کمک به تیمشان به‌دست آوردند، ۱۰ نفر از ثروتمندان شهر را نیز در باشگاه سهیم کردند تا بهتر بتوانند امور تیم را بچرخانند. آن‌ها محسن حاج‌نصرا...، بازیکن و مربی سابق برق تهران، را به پیشنهاد حشمت‌خان مهاجرانی به‌عنوان مربی برگزیدند تا بار دیگر سکان هدایت این تیم به‌دست یک غیربومی بیفتد. حاج‌نصرا... برای تقویت تیمش و پرکردن جای خالی نفرات جداشده، محمد خمسه را برای دروازه، محمد مراد بربره، بازیکن سابق بانک‌ملی و پرسپولیس، اسماعیل کوثری را برای خط دفاع، جواد سبحانی و اکبر ادیبی را از هما برای خط میانی و محمود ساتری، بازیکن سابق راه‌آهن و عقاب، را برای تقویت خط حمله به نفرات فصل قبل افزود.


مقابله با ۱۱تیم

آرارات، تهران‌جوان، بانک سپه و پهلوی از تهران همراه با سپیدرود رشت، رستاخیز خرمشهر، خانه جوانان ساری، الکترونیک شیراز، آتش‌نشانی کرمانشاه، هخامنش مسجدسلیمان و ایران‌جوان بوشهر ۱۱ تیمی بودند که ابومسلم برای صعود دوباره به لیگ دسته‌اول می‌بایست از پسشان برمی‌آمد.


نبرد با خرمشهر و اولین پیروزی

جمعه ۱۶ اردیبهشت، رونمایی از ابومسلم ۵۶ بود برای ۸۰۰۰ تماشاگر مشتاق در سعدآباد. حریف رستاخیز خرمشهر بود که با امکانات مناسب از همان ابتدا اسبش را برای صعود زین کرده بود. درحالی‌که بازی هنوز جانیفتاده بود، عبدالرضا خادم پیر روی یک شوت از راه دور در دقیقه ۱۷ دروازه ابومسلم را گشود و پس از آن‌هم چند حمله ناموفق از مشکی‌ها. ۳ دقیقه از شروع نیمه‌دوم نگذشته بود که برای بار دوم دروازه ابومسلم باز شد تا همچون آب سردی بر شور و شوق تماشاگران باشد. روی ضربه کرنر، مهدی عسگرخانی به‌اشتباه توپ را درون دروازه خودی جا داد تا حاج‌نصرا... تابلو تعویض را به‌نشانه خروج عسگرخانی و ورود محمد خمسه اعلام کند! تعویضی که اصلا مورد پسند تماشاگران واقع نشد.

 

۲ دقیقه بعد (دقیقه ۵۰) عباس موسیوند روی یک پرتاب اوت بلند، جواد سبحانی را در موقعیت گل قرار داد تا شادی به ورزشگاه برگردد و تماشاگران جای خالی اکبر اوتی را حس نکنند! بعد از این گل، ابومسلم یک‌پارچه حمله شد تا در دقیقه ۷۰ رضا صاحب‌جمعی، قاضی این مسابقه، خطا روی قلیچ‌خانی را پنالتی تشخیص داد و سبحانی دومین‌بار موفق به گل‌زنی شد. ۱۰ دقیقه بعد محمود ساطری برای ابومسلم گل سوم را زد تا در اولین روز همه‌چیز به کام سیاه‌جامگان باشد. پس از پایان مسابقه، عباس گیشویی، مربی رستاخیز، که در هنگام پنالتی هم به داور معترض بود، همراه با دوسه بازیکن خرمشهری به داور حمله‌ور شدند و....


میزبانی‌های متوالی

جمعه بعد، ابومسلم بازهم در سعدآباد و در حضور ۹۰۰۰ تماشاگر به‌مصاف خانه جوانان ساری رفت و با وجود برتری مطلق وقتی محمد اطهری سوت پایان را زد، تساوی بدون گل حاصل کار بود. برای سومین هفته متوالی، ابومسلم جمعه ۳۰ اردیبهشت، در خانه از حریفش پذیرایی کرد! هخامنش مسجدسلیمان حریف ابومسلم بود که خیلی زود و در دقیقه ۸ به‌وسیله غلامرضا برهان‌زاده روی پاس جواد سبحانی تسلیم سیاه‌جامگان شد. دقیقه ۲۵ گل دوم ابومسلم روی پاس جلیل قوچان‌نژاد به‌وسیله صفوی به‌ثمر رسید. نیمه دوم هخامنش دست به آفسایدگیری زد، اما شوت سرکش صفوی در دقیقه ۸۵ این حربه را هم بی‌اثر کرد. ۶۰۰۰ تماشاگر در سعدآباد شاهد این پیروزی پرگل به قضاوت بهمن بهلولی بودند.


صدرنشین مقتدر

پنجشنبه ۵ خرداد، ابومسلم در امجدیه در حضور ۲۰۰۰ تماشاگر و با قضاوت محمد صالحی به‌مصاف بانک سپه رفت که در پایان در یک بازی سرد و بی‌هیجان با تک‌گل محمود ساتری در دقیقه ۷۰ به برتری مقابل شاگردان گودرز حبیبی رسید. پس از پایان هفته چهارم، بنا به اعلام فدراسیون فوتبال، این مسابقات به‌مدت ۳ هفته به‌دلیل امتحانات خرداد و کنکور سراسری تعطیل شد، درحالی‌که ابومسلم صدرنشین این رقابت‌ها بود و تیم‌های آرارات، سپیدرود و رستاخیز در تعقیب نماینده خراسان.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->