نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

دوئل با سامورایی‌ها در خاک خودشان

  • کد خبر: ۶۸۶۳
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
دوئل با سامورایی‌ها در خاک خودشان
شکست میزبان گام اول برای رسیدن به رتبه پنجم جهان

چهاردهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی والیبال از سه‌شنبه ۹ مهر، با حضور تیم‌های برزیل، آمریکا، ژاپن، لهستان، مصر، آرژانتین، روسیه، ایران، استرالیا، ایتالیا، کانادا و تونس، به میزبانی ژاپن آغاز شده است. تیم ملی والیبال ایران که در شروع مسابقات جام جهانی، شروع خوبی با شکست مقابل تیم روسیه و مصر نداشت، دست به تغییر و تحول اجباری زد. فرصتی که به دلیل خستگی و آسیب ملی‌پوشان اصلی، به جوانان باانگیزه و آینده‌دار والیبال ایران داده شد و به دنبال آن، 4 پیروزی در برابر تیم‌های کانادا، استرالیا، تونس و آرژانتین به‌دست‌آمد. تیم متحول شده ایگور کولاکوویچ، حتی توانایی شکست تیم ملی برزیل صدرنشین و یکه‌تاز جدول رده‌بندی را نیز داشت، اگر سرمربی تیم کمی به کمک ملی‌پوشان جوان می‌آمد. روسیه با ۶ قهرمانی به همراه برزیل و آمریکا با 2 مدال طلا پرافتخارترین تیم‌های جام جهانی والیبال هستند. همچنین تیم‌های کوبا، ایتالیا و آلمان نیز هرکدام یک قهرمانی در جام جهانی والیبال دارند.

 

ایران - ژاپن: جدال سنتی
اکنون تیم ملی در گام نهم رقابت‌های جام جهانی والیبال از ساعت ۱۳:۵۰ امروز در برابر تیم ملی ژاپن، میزبان مسابقات، قرار خواهد گرفت. ژاپن تا پایان روز هشتم، با ۶ پیروزی، ۲ شکست و ۱۷ امتیاز بالاتر از تیم‌های روسیه، ایتالیا و ایران در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار داد. تیم ملی ژاپن که در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، به میزبانی تهران، با پذیرش شکست در برابر استرالیا، از راه‌یابی به فینال بازمانده بود، در روز ششم رقابت‌های جام جهانی، با شکست ۳ بر صفر استرالیا، انتقام گرفت. ژاپن که بهترین جایگاه جدول رده‌بندی را بین تیم‌های آسیایی دارد، امروز با پشتوانه تماشاگرانش در خانه، میزبان تیم ملی کشورمان است تا با شکست قهرمان آسیا، برای دیگر تیم‌های آسیایی، خط و نشان بکشد. دیدار ایران و ژاپن، یکی از حساس‌ترین بازی‌های روز نهم به‌شمارمی‌رود و ایران به دنبال پنجمین بُرد در جام جهانی است.

 

پنجمی؛ سقف رویای ایران در جام جهانی
تیم ملی والیبال، فقط ۳ بازی دیگر تا پایان جام جهانی ۲۰۱۹ پیش رو خواهد داشت و به نظر نمی‌رسد بتواند جزو تیم‌های برتر این رقابت‌ها باشد. والیبالیست‌های ایرانی، تا اینجا 8 مسابقه برگزار کرده‌اند که با ۴ برد و ۴ باخت همراه بوده است. پیروزی در برابر تونس، آرژانتین، استرالیا و کانادا و همچنین شکست در برابر برزیل، مصر، آمریکا و روسیه، کارنامه شاگردان کولاکوویچ را متوسط ثبت کرده است. ایران به جز بازی امروز با ژاپن، دو مسابقه سخت دیگر با تیم‌های ایتالیا و لهستان پیش رو دارد. ایتالیا و لهستان که همواره جزو تیم‌های توان‌مند جهانی والیبال بودند و ژاپن هم که میزبان جام جهانی است، تا اینجا فقط ۲ باخت داشته و ۶ بُرد در کارنامه دارد. چنانچه ملی‌پوشان والیبال کشورمان، همه بازی‌های باقی‌مانده در جام جهانی را هم با برد پشت سر بگذارند که دور از ذهن است،‌ بازهم نمی‌توانند جزو 3 یا 4 تیم برتر مسابقات قرار بگیرد. پیش از بازی امروز و در فاصله ۳ بازی مانده تا پایان جام، برزیل ۸ برد و لهستان ۷ برد در کارنامه دارند و برای قهرمانی رقابت می‌کنند. ایران که فعلا با ۴ برد در رده هفتم قرار گرفته، به نظر با ثبت یک برد دیگر در بازی‌های آینده می‌تواند تقریبا جایگاه خود را در میانه‌های جدول ۱۲ تیمی جام جهانی حفظ کند. جالب است بدانید در دوره پیش، ایران با ۴ برد و ۷ باخت در رده هشتم جام جهانی ایستاده بود و این بار در ۸ بازی، ۴ برد دوره پیش را تکرار کرده است. باید دید تیم ملی والیبال ایران در روزهای آینده چه سرنوشتی خواهد داشت، اما آن‌گونه که مشخص است، سقف رویاهای کولاکوویچ و شاگردانش در جام جهانی ۲۰۱۹ می‌تواند رتبه پنجم باشد؛ اگرچه از سوی دیگر ممکن است ایران تا رده نهم یا حتی دهم سقوط کند.

 

برزیل به دنبال قهرمانی
حساس‌ترین بازی امروز بین برزیل و لهستان، تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی، برگزار می‌شود. برزیلی‌ها از هشت بازی گذشته، 8 پیروزی در کارنامه دارند و لهستانی‌ها 7 پیروزی و یک شکست داشته است. حالا رقابت این دو تیم می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تا اندازه زیادی مشخص کند. یکی از رسانه‌های لهستان، گزارشی از بازی این دو تیم منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است «برزیل همچون گذشته، گرسنه است». لهستانی‌ها به‌خوبی می‌دانند که چه بازی سختی با صدرنشین جام‌جهانی 2019 دارند. در ادامه این گزارش به ترکیب دو تیم اشاره شده و آمده است که هینن، سرمربی لهستان برای هر بازی از ترکیب ویژه‌ای استفاده می‌کند، اما چهارچوب اصلی ترکیب برزیلی‌ها مشخص است. شاگردان دال‌زاتو قهرمان المپیک ریو شدند و اکنون برای دفاع از قهرمانی آماده می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->