نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن توسط الیود کیپچوگه + فیلم‌

  • کد خبر: ۶۸۶۷
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
ثبت رکورد باورنکردنی در دوی ماراتن توسط الیود کیپچوگه + فیلم‌
تاریخ‌سازی الیود کیپچوگه ورزشکار کنیایی با شکست غیر رسمی رکورد جهان در دوی ماراتن

الیود کیپچوگه دونده کنیایی با ثبت زمانی کمتر از 2 ساعت در دوی ماراتن، یک رکورد تاریخی را به نامش ثبت کرد. دوی ماراتن که با وجود مسافت طولانی، همواره یکی از جذاب‌ترین ماده‌های دو و میدانی بوده، با درخشش یک الیود کیپچوگه دونده کنیایی، رکوردهای تازه‌ای را در چند سال گذشته دیده است. اما این بار جدا از رکوردشکنی، یک اتفاق ویژه رخ داده و رکوردی از سوی این دونده ثبت شده که شاید کسی فکر نمی‌کرد به این زودی‌ امکان‌‌پذیر باشد. الیود کیپچوگه سال گذشته توانسته بود با رکورد 2:01:39 در دوی ماراتن رکوردشکنی کند، این بار در جریان رقابت‌های دوی ماراتن اتریش در شهر وین موفق به ثبت زمان 01:59:40 شد و رکورد تازه‌ای را در دوی ماراتن دنیا به نامش ثبت کرد. دویدن مسافت 42 کیلومتر و 195 متر در کمتر از 2 ساعت، تا دیروز یک رؤیا به نظر می‌رسید، اما این دونده 34 ساله کنیایی نشان داد که چنین رکوردی هم دست‌یافتنی است. تارنمای فدراسیون جهانی دوومیدانی، با انتشار این خبر، از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط عطف در تاریخ دوومیدانی به یاد سپرده خواهد شد.

 

الیود کیپچوگه، نخستین انسانی که ماراتن را زیر دو ساعت دوید

 

رکورد کیپچوگه ثبت نشد!
فدراسیون جهانی دوومیدانی بلافاصله اعلام کرد که این زمان، هرگز به عنوان یک رکورد رسمی ثبت نخواهد شد، چرا که ملاک‌های لازم برای ثبت رسمی رکورد را ندارد. مسابقه‌ای که الیود کیپچوگه در آن تاریخ‌سازی کرد، به گونه‌ای بود که فقط خودش در آن شرکت داشت. در واقع این مسابقه فقط برای رکوردشکنی او فراهم شد. در کنار کیپچوگه، تیمی متشکل از 41 دونده حضور داشتند که به او در طول این مسیر 42 کیلومتری کمک می‌کردند. همچنین مقابل این دونده 34 ساله اتومبیلی حرکت می‌کرد که روی آن لیزر قرار داشت تا این ورزشکار بتواند گام‌هایش را براساس آن لیزر و نوری که زیر پایش قرار می‌گیرد، تنظیم کند و ریتم ویژه‌ای داشته باشد. کیپچوگه در حالی امروز توانست دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت تمام کند که دو سال پیش نیز اقدام به این کار در شهر مونزا کرده بود اما در آنجا 25 ثانیه کم آورده بود تا موفق به ثبت رکورد نشد.

 

درباره الیود کیپچوگه از کنیا، اولین بشری که ماراتن را زیر ۲ ساعت دوید

 

کیپچوگه: هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد
الیود کیپچوگه که حالا تنها فردی است که به صورت غیررسمی رکورد زیر 2 ساعت را در دوی ماراتن جهان در تاریخ ثبت کرده پس از این رخداد در اتریش می‌گوید: تاریخ‌سازی در دو و میدانی یک احساس بزرگ است. من خوشبخت‌ترین مرد جهان هستم، چون اولین انسانی هستم که توانسته این مسافت را در کمتر از 2 ساعت به پایان برساند و حالا می‌توانم به مردم بگویم که هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد. انتظار دارم از این پس مردان بیشتری در دنیا بتوانند دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت به پایان برسانند. کیپچوگه یک طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک، یک طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان و 8 طلا و یک نقره در دوهای ماراتن معتبر دنیا کسب کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->