برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید
سرخط خبرها

برای ایجاد سرگرمی به دوخت و دوز‌های تزیینی بپردازید

  • کد خبر: ۶۸۷۴۸
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
برای ایجاد سرگرمی به دوخت و دوز‌های تزیینی بپردازید
ابتکار و خلاقیت با پارچه‌های مختلف می‌تواند منجر به خلق وسایل جدید و متنوع شود و با به کارگیری ابتکار و ایده‌های خلاقانه می‌توان زیباترین وسایل تزیینی و کاربردی را تهیه کرد و از وسایل ساخته شده نهایت استفاده را برد.
امیر مقدم|شهرآرانیوز؛ اگر خیلی اهل دوخت و دوز نیستید، کار را با دوخت یک کوسن و بالشتک ساده شروع و بعد آن را با استفاده از وسایل ساده‌ای که در خانه دارید و مهارت‌هایی که بلدید تزیین کنید، نظیر تکه دوزی، نوشتن و رنگ آمیزی روی پارچه، تور و مرواریددوزی و چندرنگ دوزی. اگر هم دست به قیچی هستید، از طرح‌های فانتزی و خلاقانه برای این منظور استفاده کنید. در ادامه، روش دوخت یک کوسن ساده و چند نمونه تزیین آن را باهم مرور می‌کنیم.
 
به سراغ پارچه‌های سرقیچی داخل کمدتان بروید و چند تکه را جدا کنید. ساده‌ترین و متداول‌ترین نوع کوسن، مربع شکل است که به هر مدل مبل و تخت و کاناپه‌ای می‌آید. اندازه آن هم به سلیقه خودتان بستگی دارد. ابتدا آستر و بعد هم رویه را بدوزید. آستر برای پرکردن با پنبه، لایکو یا هر بار دیگری است. ۲ مربع از پارچه آستری را به اندازه دلخواه برش بزنید. از هر طرف برای دوخت ۲ سانتی متر بیشتر بگیرد. مربع‌ها را پشت ورو کنید و اطراف آن‌ها را بدوزید. از یک طرف به اندازه ۶ سانتی متر باز بگذارید و از همان جا هم آن را پشت ورو و بعد با موادی که می‌خواهید پر کنید. آخر سر هم قسمت باز را با دست کوک مخفی بزنید. برای رویه یا کاور کوسن نیز همین فرایند را دوباره طی کنید.
 
-مجموعه‌ای از دکمه‌های ساده در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف را تهیه و آن‌ها را با اسپری طلایی رنگ کنید. با یک مداد و خیلی کم رنگ، طرحی را روی کوسن بکشید و دکمه‌ها را با دقت روی آن بدوزید.
 
-اگر قلاب بافی بلدید، می‌توانید در اطراف کوسن، درست مانند روبان یا توردوزی، قلاب بافی‌های آماده تان را بدوزید.
 
-یک پارچه ضخیم و ساده انتخاب و با کمی گلدوزی روی آن، چهره کوسن را از این رو به آن رو کنید. بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که با دکور خانه و رنگ پارچه هم خوانی بیشتری داشته باشند.
 
-روی یکی از کوسن‌ها طرحی چاپی بیندازید و آن را بین کوسن‌های ساده و روی کاناپه قرار دهید.
 
-روی پارچه نمدی یا پشمی اسمی را به انگلیسی یا فارسی بکشید و برش دهید و روی کوسن بدوزید. می‌توانید این اسم را روی پارچه دیگری که آن را به شکل دایره برش زده اید بچسبانید.
 
-با پارچه‌های نمدی دایره‌های بزرگ و کوچکی در رنگ‌های مختلف برش بزنید. ۲ دایره از ۲ رنگ مختلف را روی هم بگذارید و وسط آن‌ها را به کوسن بدوزید. با این دایره‌ها می‌توانید طرحی گرافیکی یا شطرنجی ایجاد کنید.

چند نکته
 
*در صورتی که کاور یا رویه آماده کوسن را از بازار بخرید، باید خودتان آن را با موادی مانند لایکو پر کنید. این یعنی به هزینه تمام شده تان باید این مبلغ را هم اضافه کنید.
 
*دوخت کامل کوسن یا بالشتک و تزیین آن در خانه به معنای آن است که صفرتاصد کار را خودتان انجام دهید و اگر قرار باشد از یراق و وسایل تزیینی درون خانه استفاده کنید، هزینه شما بسیار کمتر هم خواهد شد.
 
*هرکیلو پشم مصنوعی ۱۵.۰۰۰ تومان و هر کیلو لایکو ۲۵.۰۰۰ تومان قیمت دارد که برای پرکردن ۲ کوسن کافی است، اما اگر قرار باشد یک کوسن پرشده بدون کاور یا رویه را از بازار بخرید، باید ۲۵.۰۰۰ تا ۳۵.۰۰۰ تومان هزینه کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->