کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده
سرخط خبرها

ضرورت اندازه گیری سطح آنتی‌بادی‌ها در بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن

  • کد خبر: ۶۸۷۸۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
ضرورت اندازه گیری سطح آنتی‌بادی‌ها در بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن
دکتری فیزیولوژی پزشکی گفت: بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن سطح آنتی‌بادی (پادتن) بدن را اندازه‌ بگیرند و در صورت بالا بودن میزان این آنتی‌بادی، تزریق واکسن را به تعویق بیندازند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتری فیزیولوژی پزشکی گفت: بهبودیافتگان کرونا قبل از تزریق واکسن سطح آنتی‌بادی (پادتن) بدن را اندازه‌ بگیرند و در صورت بالا بودن میزان این آنتی‌بادی، تزریق واکسن را به تعویق بیندازند.

محمدرضا رئوفی افزود: واکنش‌های ایمنی بدن بهبودیافتگان کرونا می‌تواند نزدیک به ۶ ماه فعال باشد بنابراین بهبودیافتگان کووید-۱۹ باید قبل از تزریق واکسن سطح آنتی‌بادی در بدن را اندازه بگیرند، زیرا آنتی‌بادی بالا همراه با تزریق واکسن می‌تواند باعث علائم شدید کرونا شود.

وی با اشاره به عوارض واکسن کرونا ادامه داد: عوارض واکسن های موجود در بازار مصرف با یکدیگر متفاوت است،  برخی از واکسن‌ها با علائم خفیف کرونا همچون تب ولرز، ضعف، بی‌حالی و بدن درد خفیف همراه است که عمدتا طی دو تا ۳ روز برطرف می‌شود.

این استاد علوم پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از عوارض واکسن نظیر تب ولرز و سردرد، کوتاه‌مدت و ظاهری بوده و پس از واکسینه شدن (توسط شخص) احساس می‌شود، اما برخی از عوارض همچون تغییر فشار خون به سرعت مشخص نشده و باید توسط پزشک اندازه‌گیری شود.

رئوفی با بیان اینکه عوارض واکسن همچنین با توجه به سیستم ایمنی بدن متفاوت است، گفت: این عوارض در صورت تداوم می‌تواند به پزشک گزارش داده شود و با انجام برخی از تست‌ها و تجویز دارو به صورت علامتی رفع شود.

به گفته این دکتری فیزیولوژی پزشکی، شماری از عوارض واکسن‌های کرونا نیز مستلزم تحقیق و بررسی در سال‌های آتی است و در کوتاه‌مدت مشخص نخواهد شد.

از خوردن دارو پس از تزریق واکسن کرونا پرهیز شود

رئوفی همچنین تاکید کرد: پس از واکسیناسیون از خوردن داروهای خودسرانه به منظور کاهش و رفع عوارض کرونا پرهیز شود زیرا هر یک از این داروها می‌تواند با واکسن تداخل پیدا کند،  عوارض واکسن معمولا به صورت طبیعی طی ۲ تا ۳ روز پس از تزریق برطرف خواهد شد.

به گفته وی، مصرف استامینوفن در صورت تداوم تب (به عنوان یکی از علائم شایع واکسن کرونا) بلامانع است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۶ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->