سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم برپایی ۷۰ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسان در مسیر بارگاه منور رضوی خریداران غیر بومی خانه در مشهد شانس بیشتری دارند فضاسازی مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی کیفیت هوای مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اولویت‌های خراسان رضوی در مسیر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ | فراهم سازی زیرساخت‌های مسیر زیارت برای زائران پیاده دهه آخر ماه صفر عملکرد موفق نیرو‌های خدمات شهری مشهد در نجف اشرف |  کاهش چشمگیر زباله با برنامه‌ریزی دقیق + فیلم آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان شهردار مشهد مقدس: مجموعه ورزشی شهید بوکانی فردا افتتاح می‌شود | گامی مهم برای توسعه کشتی در مشهد توجه ویژه حوزه املاک شهرداری مشهد به استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس شهر برای تأمین منابع مالی نگاهی به تاریخچه ایوان «تلگراف خانه» و کاشی های آن
سرخط خبرها

اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد

  • کد خبر: ۶۹۱۵
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی مشهد شود.
در‌حالی‌که به دلیل تحریم‌ها تولید اتوبوس در کشور با محدودیت‌های مختلفی همراه است، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی این شهر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی حسینی‌پویا در این‌باره اظهارکرد: بر اساس قرارداد با یکی از شرکت‌های وزارت دفاع، مقرر شده تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ خریداری شود. برای این منظور اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
پیش از این و در مردادماه امسال، حسینی‌پویا گفته بود که سال گذشته همین موقع قیمت هر دستگاه اتوبوس ۵۵۰میلیون تومان بود، اما باید گفت که حتی اگر پول هم برای خرید اتوبوس وجود داشته باشد، دیگر اتوبوسی در کشور نیست که بخریم.
او همچنین با اشاره به پیش‌پرداخت ۳۲ میلیارد تومانی برای خرید این ناوگان در ۲ ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس LOW ENTRY (کف کوتاه) با استاندارد یورو ۵ پس از تحقق قرارداد وارد سامانه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری، تاکنون از اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست‌محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به‌ویژه در کلان‌شهرها، موضوع خرید این اتوبوس‌ها در اولویت قرار گرفته است.
استاندارد‌های آلایندگی اروپا، میزان مجاز انتشار گاز‌های آلاینده برای خودرو‌های صفرکیلومتر را تعیین می‌کنند. از تهیه و تدوین استاندارد‌های آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵، بیش از ۲ دهه می‌گذرد. این استاندارد‌ها برای خودرو‌های سنگین در سال ۱۹۹۹ از سوی مقامات اتحادیه اروپا تدوین شد که استاندارد یورو ۴ کمی بعد و استاندارد یورو ۵ برای خودرو‌های دیزلی، در سال ۲۰۰۸ به تولیدکنندگان اروپایی و غیراروپایی ابلاغ شد. با این حال طبق گفته حسینی‌پویا، این اولین‌بار است که خودرو‌های سنگین با استاندارد یورو ۵ در مشهد فعالیت می‌کنند.
او با بیان اینکه بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استاندارد‌های مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوس‌رانی هر کشور مطرح می‌شود و اکنون استاندارد در کشور ما نیز یورو ۵ است، ادامه داد: شرکت طرف قرارداد در مرحله تأمین قطعات است و طبق برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود اتوبوس‌ها طی ۶ تا ۸ ماه آینده به مشهد تحویل داده شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری با بیان اینکه اکنون ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مشهد فعال است، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی هر سال باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
او پیش از این گفته بود که تا پایان امسال باید یک‌سوم این ناوگان، یعنی حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس، به علت پایان عمر مفید، از رده خارج شوند.
بر اساس نمودار‌های زیر با توجه به مشکلات تولید اتوبوس و البته کاهش تمایل مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تعداد اتوبوس‌های فعال از سال ۹۲ تاکنون با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->