بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد
سرخط خبرها

اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد

  • کد خبر: ۶۹۱۵
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی مشهد شود.
در‌حالی‌که به دلیل تحریم‌ها تولید اتوبوس در کشور با محدودیت‌های مختلفی همراه است، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی این شهر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی حسینی‌پویا در این‌باره اظهارکرد: بر اساس قرارداد با یکی از شرکت‌های وزارت دفاع، مقرر شده تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ خریداری شود. برای این منظور اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
پیش از این و در مردادماه امسال، حسینی‌پویا گفته بود که سال گذشته همین موقع قیمت هر دستگاه اتوبوس ۵۵۰میلیون تومان بود، اما باید گفت که حتی اگر پول هم برای خرید اتوبوس وجود داشته باشد، دیگر اتوبوسی در کشور نیست که بخریم.
او همچنین با اشاره به پیش‌پرداخت ۳۲ میلیارد تومانی برای خرید این ناوگان در ۲ ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس LOW ENTRY (کف کوتاه) با استاندارد یورو ۵ پس از تحقق قرارداد وارد سامانه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری، تاکنون از اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست‌محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به‌ویژه در کلان‌شهرها، موضوع خرید این اتوبوس‌ها در اولویت قرار گرفته است.
استاندارد‌های آلایندگی اروپا، میزان مجاز انتشار گاز‌های آلاینده برای خودرو‌های صفرکیلومتر را تعیین می‌کنند. از تهیه و تدوین استاندارد‌های آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵، بیش از ۲ دهه می‌گذرد. این استاندارد‌ها برای خودرو‌های سنگین در سال ۱۹۹۹ از سوی مقامات اتحادیه اروپا تدوین شد که استاندارد یورو ۴ کمی بعد و استاندارد یورو ۵ برای خودرو‌های دیزلی، در سال ۲۰۰۸ به تولیدکنندگان اروپایی و غیراروپایی ابلاغ شد. با این حال طبق گفته حسینی‌پویا، این اولین‌بار است که خودرو‌های سنگین با استاندارد یورو ۵ در مشهد فعالیت می‌کنند.
او با بیان اینکه بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استاندارد‌های مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوس‌رانی هر کشور مطرح می‌شود و اکنون استاندارد در کشور ما نیز یورو ۵ است، ادامه داد: شرکت طرف قرارداد در مرحله تأمین قطعات است و طبق برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود اتوبوس‌ها طی ۶ تا ۸ ماه آینده به مشهد تحویل داده شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری با بیان اینکه اکنون ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مشهد فعال است، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی هر سال باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
او پیش از این گفته بود که تا پایان امسال باید یک‌سوم این ناوگان، یعنی حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس، به علت پایان عمر مفید، از رده خارج شوند.
بر اساس نمودار‌های زیر با توجه به مشکلات تولید اتوبوس و البته کاهش تمایل مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تعداد اتوبوس‌های فعال از سال ۹۲ تاکنون با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->