جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد

  • کد خبر: ۶۹۱۵
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی مشهد شود.
در‌حالی‌که به دلیل تحریم‌ها تولید اتوبوس در کشور با محدودیت‌های مختلفی همراه است، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی این شهر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی حسینی‌پویا در این‌باره اظهارکرد: بر اساس قرارداد با یکی از شرکت‌های وزارت دفاع، مقرر شده تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ خریداری شود. برای این منظور اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
پیش از این و در مردادماه امسال، حسینی‌پویا گفته بود که سال گذشته همین موقع قیمت هر دستگاه اتوبوس ۵۵۰میلیون تومان بود، اما باید گفت که حتی اگر پول هم برای خرید اتوبوس وجود داشته باشد، دیگر اتوبوسی در کشور نیست که بخریم.
او همچنین با اشاره به پیش‌پرداخت ۳۲ میلیارد تومانی برای خرید این ناوگان در ۲ ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس LOW ENTRY (کف کوتاه) با استاندارد یورو ۵ پس از تحقق قرارداد وارد سامانه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری، تاکنون از اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست‌محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به‌ویژه در کلان‌شهرها، موضوع خرید این اتوبوس‌ها در اولویت قرار گرفته است.
استاندارد‌های آلایندگی اروپا، میزان مجاز انتشار گاز‌های آلاینده برای خودرو‌های صفرکیلومتر را تعیین می‌کنند. از تهیه و تدوین استاندارد‌های آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵، بیش از ۲ دهه می‌گذرد. این استاندارد‌ها برای خودرو‌های سنگین در سال ۱۹۹۹ از سوی مقامات اتحادیه اروپا تدوین شد که استاندارد یورو ۴ کمی بعد و استاندارد یورو ۵ برای خودرو‌های دیزلی، در سال ۲۰۰۸ به تولیدکنندگان اروپایی و غیراروپایی ابلاغ شد. با این حال طبق گفته حسینی‌پویا، این اولین‌بار است که خودرو‌های سنگین با استاندارد یورو ۵ در مشهد فعالیت می‌کنند.
او با بیان اینکه بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استاندارد‌های مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوس‌رانی هر کشور مطرح می‌شود و اکنون استاندارد در کشور ما نیز یورو ۵ است، ادامه داد: شرکت طرف قرارداد در مرحله تأمین قطعات است و طبق برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود اتوبوس‌ها طی ۶ تا ۸ ماه آینده به مشهد تحویل داده شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری با بیان اینکه اکنون ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مشهد فعال است، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی هر سال باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
او پیش از این گفته بود که تا پایان امسال باید یک‌سوم این ناوگان، یعنی حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس، به علت پایان عمر مفید، از رده خارج شوند.
بر اساس نمودار‌های زیر با توجه به مشکلات تولید اتوبوس و البته کاهش تمایل مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تعداد اتوبوس‌های فعال از سال ۹۲ تاکنون با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->