نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) رشد چشمگیر مشارکت مردمی مشهد در «طرح قرار زیارت»؛ بهره‌مندی بیش از ۱۱۰ هزار نفر در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ رشد ۶۲ درصدی فضا‌های اختصاصی بانوان در مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری نمک مصرفی شهر مشهد هنوز هم از کیلومترها دورتر می‌آید تا دل شهر | معدن‌های دروازه قوچان برگزاری جشنواره «شادبوم» با محوریت پرچم ایران بازدید شهردار مشهد مقدس از روند احداث پارک شهربانو بوستان بسیج | افزایش ۳۰ هکتاری فضاهای بوستان‌های ورزشی ویژه بانوان در دوره ششم مدیریت شهری + فیلم حال سخنگوی دولت وسط نشست خبری بد شد | بازگشت مهاجرانی به نشست خبری + فیلم (۱۵ مهرماه ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد

  • کد خبر: ۶۹۱۵
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی مشهد شود.
در‌حالی‌که به دلیل تحریم‌ها تولید اتوبوس در کشور با محدودیت‌های مختلفی همراه است، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی این شهر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی حسینی‌پویا در این‌باره اظهارکرد: بر اساس قرارداد با یکی از شرکت‌های وزارت دفاع، مقرر شده تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ خریداری شود. برای این منظور اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
پیش از این و در مردادماه امسال، حسینی‌پویا گفته بود که سال گذشته همین موقع قیمت هر دستگاه اتوبوس ۵۵۰میلیون تومان بود، اما باید گفت که حتی اگر پول هم برای خرید اتوبوس وجود داشته باشد، دیگر اتوبوسی در کشور نیست که بخریم.
او همچنین با اشاره به پیش‌پرداخت ۳۲ میلیارد تومانی برای خرید این ناوگان در ۲ ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس LOW ENTRY (کف کوتاه) با استاندارد یورو ۵ پس از تحقق قرارداد وارد سامانه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری، تاکنون از اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست‌محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به‌ویژه در کلان‌شهرها، موضوع خرید این اتوبوس‌ها در اولویت قرار گرفته است.
استاندارد‌های آلایندگی اروپا، میزان مجاز انتشار گاز‌های آلاینده برای خودرو‌های صفرکیلومتر را تعیین می‌کنند. از تهیه و تدوین استاندارد‌های آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵، بیش از ۲ دهه می‌گذرد. این استاندارد‌ها برای خودرو‌های سنگین در سال ۱۹۹۹ از سوی مقامات اتحادیه اروپا تدوین شد که استاندارد یورو ۴ کمی بعد و استاندارد یورو ۵ برای خودرو‌های دیزلی، در سال ۲۰۰۸ به تولیدکنندگان اروپایی و غیراروپایی ابلاغ شد. با این حال طبق گفته حسینی‌پویا، این اولین‌بار است که خودرو‌های سنگین با استاندارد یورو ۵ در مشهد فعالیت می‌کنند.
او با بیان اینکه بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استاندارد‌های مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوس‌رانی هر کشور مطرح می‌شود و اکنون استاندارد در کشور ما نیز یورو ۵ است، ادامه داد: شرکت طرف قرارداد در مرحله تأمین قطعات است و طبق برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود اتوبوس‌ها طی ۶ تا ۸ ماه آینده به مشهد تحویل داده شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری با بیان اینکه اکنون ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مشهد فعال است، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی هر سال باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
او پیش از این گفته بود که تا پایان امسال باید یک‌سوم این ناوگان، یعنی حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس، به علت پایان عمر مفید، از رده خارج شوند.
بر اساس نمودار‌های زیر با توجه به مشکلات تولید اتوبوس و البته کاهش تمایل مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تعداد اتوبوس‌های فعال از سال ۹۲ تاکنون با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->