معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

ماجرای اَبَرگروه‌های تلگرامی که ناخواسته در آن‌ها عضو می‌شویم!

  • کد خبر: ۶۹۲۸۱
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
ماجرای اَبَرگروه‌های تلگرامی که ناخواسته در آن‌ها عضو می‌شویم!
 «اد بزن پول بگیر»‌ها و «دریافت شارژ و اینترنت رایگان» این روز‌ها تبدیل شده است به «حامیان دروغین کاندیداها»! گروه‌هایی که از زمان ایجاد قابلیت گروه‌های چندین هزار نفره تلگرام، ابزار مزاحمت و کلاهبرداری شده است. اما این گروه‌ها چرا ایجاد می‌شوند؟

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز - «اد بزن پول بگیر»‌ها و «دریافت شارژ و اینترنت رایگان» این روز‌ها تبدیل شده است به «حامیان دروغین کاندیداها»! گروه‌هایی که از زمان ایجاد قابلیت گروه‌های چندین هزار نفره تلگرام، ابزار مزاحمت و کلاهبرداری شده است و تلگرام که همیشه ادعای حریم خصوصی و حفاظت از آن را دارد، هنوز راهی ساده و درست و حسابی برای مقابله با این مزاحمت‌ها جلوی روی کاربرانش قرار نداده است؛ هر چند راهی طولانی و وقت گیر وجود دارد که در ادامه مسیرش را می‌گوییم، اما این گروه‌ها چرا ایجاد می‌شوند؟

 

شرکت‌های تبلیغاتی اینترنتی برای پاسخ به تعهداتشان به مشتریان در جذب فالوور و لایک و بازدید پیام‌ها و پست ها، این گروه‌ها را ایجاد می‌کنند. آن‌ها به خاطر بازدید پست و جذب سابسکرایبر (مخاطب) کانال از مشتریانشان پول می‌گیرند و برای اینکه در گروه‌های چند ده هزار نفره شان عضوگیری کنند، فقط وعده پرداخت پول در مقابل عضویت دوستان و مخاطبان به گروه را می‌دهند، در حالی که هیچ واریزی به حساب یا شارژ و اینترنت رایگانی در کار نیست!

 

جالب اینکه برخی از این سودجویان وعده حقوق ماهانه با همین کار را هم می‌دهند، اما با نزدیک شدن به ایام انتخابات شورا‌های اسلامی و ریاست جمهوری قضیه دراماتیک‌تر هم می‌شود و شما به یک باره می‌بینید در گروهی عضو هستید که کاملا مخالف دیدگاه شماست. نکته ناراحت کننده این داستان هم این است که در این گروه‌ها معمولاً ربات‌هایی فعال هستند که بلافاصله بعد از اضافه شدن شما به گروه، پیام اطلاع رسانی آن را پاک می‌کنند و شما نمی‌توانید بفهمید چه کسی شما را به گروه اضافه کرده است.

 

تنها راه مقابله موجود با اضافه شدن به چنین گروه‌های ناخواسته‌ای هم این است: به setting پیام رسانتان بروید، از قسمت privacy & security به قسمت Groups بروید، در قسمت بالایی در پاسخ به سوال Who can add me to group chats گزینه My contacts را فعال کنید. حالا فقط مخاطبانتان می‌توانند شما را در گروه‌ها عضو کنند، اما این گروه‌های آزاردهنده بیشتر اوقات از طرف مخاطبان هستند.

 

به همین دلیل در قسمت Add exceptions و در قسمت Never Allow می‌توانید همه مخاطبانتان یا آن‌هایی را که با احتمال بیشتری در این خط و خطوط می‌بینید، اضافه کنید تا هیچ کس نتواند شما را به گروهی اضافه کند، البته این کار زمان بر است و فعلاً راه حل بهتری هم نیست! در نهایت این را هم خطاب به آن‌هایی که هر از چندگاهی گول مبالغ پیشنهادی این پویش‌های دروغی را می‌خورند بگوییم که هیچ کس با اضافه کردن به این گروه‌ها مبلغی دریافت نکرده است. این کار اتفاقاً عار هم هست، کلی فحش و بد و بیراه هم بدرقه راهی که می‌روید می‌شود!

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->