ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
سرخط خبرها

واکنش‌های گسترده به تذکر مهم رهبر انقلاب درباره عدم احراز صلاحیت نامزدها

  • کد خبر: ۶۹۵۱۵
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
واکنش‌های گسترده به تذکر مهم رهبر انقلاب درباره عدم احراز صلاحیت نامزدها
بعد از سخنان امروز (امروز جمعه ۱۴ خرداد) رهبر معظم انقلاب درباره عدم احراز صلاحیت نامزدها و جفایی که در حق برخی شده است، بعضی از چهره‌های سیاسی به این سخنان واکنش نشان دادند.

به گزارش شهرآرانیوز -  بعد از سخنان امروز (جمعه ۱۴ خرداد) رهبر معظم انقلاب درباره عدم احراز صلاحیت نامزدها و جفایی که در حق برخی شده است، چهره‌های سیاسی به این سخنان واکنش نشان دادند.

 


سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره): جمهوری اسلامی یعنی حاکمیت اسلام و مردم

تذکر مهم مقام معظم رهبری: در جریان عدم احراز صلاحیت، به برخی جفا شد + ویدئو

فوری | سخنگوی شورای نگهبان بعد از تذکر رهبر انقلاب: ان‌شاءالله به زودی اعلام نظر خواهیم کرد


 

محمد مهاجری، یکی از مشاوران رسانه‌ای علی لاریجانی، گفته است:

شورای نگهبان باید صریح و سریع و شفاف جواب بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

به نظر من تایید صلاحیت آقای لاریجانی اهمیتش کمتر از اصلاح روند اشتباه کنونی است.

شورای نگهبان باید صریح و سریع و شفاف جواب بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

هر فرد و دستگاهی که اطلاعات دروغ داده به جامعه معرفی شود.

 

علی مطهری در ارتباط با صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری مبنی بر جفا در حق برخی نامزدهای رد صلاحیت شده و احتمال بازگشت علی لاریجانی به عرصه رقابت‌های انتخاباتی گفته است:

رهبری فرمودند مطالبه من این است که دستگاه های مسئول این جفا و ظلم را جبران کند؛ به نظر من مفهوم این جمله ایشان این است که شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کند و ایشان وارد رقابت ها شود.

وی تاکید کرد: اگر غیر از این باشد جبران معنی نمی‌دهد.

 

جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به بیانات ظهر امروز جمعه رهبر انقلاب گفته است:

با توجه به این که صحبت‌های ایشان به صراحت مربوط به عدم احراز صلاحیت آقای لاریجانی بود، ایشان می‌تواند درخواست حکم حکومتی کند البته اگر شورای نگهبان نخواهد کاری انجام دهد، اما رهبری گفتند من از دستگاه های مسئول مطالبه دارم که این اشتباه، خطا و ظلم را جبران کند لذا به نظرم شورای نگهبان باید تشکیل جلسه دهد و این مطالبه رهبری را بررسی کند.

رهبر انقلاب به صراحت عنوان کردند که گزارش هایی که منجر به عدم احراز صلاحیت شده خلاف واقع بوده بنابراین به نظرم کاملا فضا آماده است که شورای نگهبان با توجه به این مطالبه رهبری در خصوص بررسی صلاحیت مجدد آقای لاریجانی تشکیل جلسه دهند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که گفتند گزارش‌ها خلاف واقع بوده صلاحیت ایشان را احراز کنند.

 اگر آقای لاریجانی تایید صلاحیت شوند با توجه به شناختی که از ایشان در کشور وجود دارد و توانمندی های ایشان به نظرم می‌تواند به راحتی این زمان از دست رفته را جبران کند و ورق انتخابات برخواهد گشت.

 

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در توئیتی گفته است: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است ... شورای نگهبان مصون از خطا نیست.

 

فوری | سخنگوی شورای نگهبان بعد از تذکر رهبر انقلاب: ان‌شاءالله به زودی اعلام نظر خواهیم کرد

 

 

احمد زیدآبادی در نوشته‌ای آورده است:

اگر بر مبنای یک یا چند گزارش، تصمیمی گرفته شده باشد و بعد غلط بودن آن گزارش یا گزارش‌ها برای تصمیم‌گیرنده محرز شود، تالی منطقی آن، ضرورتِ لغو و ابطال آن تصمیم است و صِرف اذعان به غلط بودن گزارش‎ها، جبران مافات نمی‌کند. حال با توجه به این مبنای منطقی، شورای نگهبان علی لاریجانی را به صحنۀ انتخابات برمی‌گرداند؟

...

اما آنچه تا اندازه‌ای به من به‌عنوان یک شهروند عادی مربوط می‌شود این است که آن منابع اطلاعاتی شورای نگهبان در این باره، چه دستگاه‌هایی بوده‌اند و با چه مجوزی، گزارش‌های غلط در اختیار آن قرار داده‌اند و چرا شورای نگهبان درباره گزارش آن‌ها، تجسس لازم را نکرده و چشم‌بسته به آن گزارش‌ها اعتماد کرده است؟

 

اینجا که پای "ضدانقلاب" یا "شهروندان درجه چندمِ منتقد و مخالف" وسط نبوده که به راحتی بگویند نیازی به تجسس و ریزه‌کاری نیست، چون انحراف و جرم اینها برای ما محرز است!

 

عبدالناصر همتی، یکی از نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده، درباره احتمال برگشتن نامزدهای ردصلاحیت‌شده گفته است:

 

واکنش‌های گسترده به تذکر مهم رهبر انقلاب درباره عدم احراز صلاحیت نامزدها

 

درپی واکنش‌های گسترده به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره جریان عدم احراز صلاحیت‌ها، یک منبع آگاه به خبرگزاری فارس گفته است:

 

این موضوع به شایعه‌سازی‌ها در فضای مجازی ربط دارد و در شورای نگهبان ردصلاحیت هیچ نامزدی به‌خاطر حضور فرزندش در خارج از کشور نبوده است.  این مباحث در جلسات شورای نگهبان مطرح شده اما دلیل ردصلاحیت هیچ فردی نبوده است. در همین دوره بعضی افراد که فرزندشان در خارج از کشور بوده و آنجا هم فوت کرده‌اند، تاییدصلاحیت شدند یا برخی که فرزندشان به خاطر اشکالات سفرهای متعدد در خارج از کشور در انتخابات مجلس ردصلاحیت شده بودند، خودشان در این دوره تایید شده‌اند.

 

پیرو همین تصور که سخنان رهبری به تأیید صلاحیت نامزد یا نامزدهایی اشاره نداشته است، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، گفته است:

 

تعریض رهبرانقلاب در مورد جفا به برخی نامزدها، متوجه شورای نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد.

 

محمدعلی ابطحی، فعال اصلاح‌طلب، نظرش را درباره سخنان رهبری این‌گونه بیان کرده است: 


من از فرمایشات رهبری چنین برداشتی نکردم که کسی به انتخابات برگردد، البته ممکن است که اشتباه کنم. اگر این اتفاق قرار بود رخ بدهد دیگر رهبری منتظر سخنرانی نمی‌شدند و در سیستم اجرایی دستور می‌دادند. در این فرمایشات بحث ظلم و جبران ظلم مطرح بود.


من فکر نمی کنم اتفاق عملی رخ بدهد و صرفا عذرخواهی می شود و یا توضیحی درباره بحث‌ها درباره فضای مجازی ارائه شود. بالاخره آینده هم برای آقای لاریجانی مهم است.من بخاطر تجربه سیاسی خودم چنین برداشتی دارم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->