معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

برنج ایرانی تا ۴۷ هزار تومان قیمت خورد

  • کد خبر: ۶۹۵۵۵
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
برنج ایرانی تا ۴۷ هزار تومان قیمت خورد
گزارش های رسمی نشان می دهد که قیمت برنج ایرانی در بازار تا بیش از ۴۷ هزار تومان هم رسیده و قیمت برنج خارجی نیز پا به پای آن در حال حرکت است.

به گزارش شهرآرانیوز، گزارش های رسمی نشان می دهد که قیمت برنج ایرانی در بازار تا بیش از ۴۷ هزار تومان هم رسیده و قیمت برنج خارجی نیز پا به پای آن در حال حرکت است.

حدود دو سالی می شود که دیگر برنج وارداتی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی کند و واردات آن با ارز سامانه نیما انجام می‌شود، از آن زمان به بعد و با توجه به حجم واردات قیمت برنج خارجی نیز رو به افزایش رفت و از حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان به مرز قیمتی رسیده که اکنون چندان با برنج ایرانی تفاوت قیمتی ندارد. 


برنج ایرانی ۴۴ درصد گران شد 

بررسی قیمت برنج براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نشان می دهد که هر کیلو برنج درجه یک ایرانی در اردیبهشت ماه امسال به طور متوسط حدود ۳۶ هزار تومان فروش رفته در حالی که حداقل قیمت ۳۰ هزار و حداکثر آن تا ۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است. 


برنج ایرانی در اردیبهشت ماه پارسال هر کیلو ۲۵ هزار تومان و در فروردین امسال با افزایش ۱۰ هزار تومانی به طور متوسط تا ۳۵ هزار تومان قیمت خورده است، این تغییر نشان می دهد نسبت به ماه قبل ۱.۹ و در مقایسه با پارسال ۴۴.۴ درصد افزایش قیمت دارد. 


افزایش قیمت برنج خارجی از ۱۲ به ۲۰ و حتی ۳۰ هزار تومان

 
 در رابطه با وضعیت برنج وارداتی در اردیبهشت پارسال هر کیلو حدود ۱۲ هزار تومان بوده که در فروردین امسال با افزایش دو برابری به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. در ماه قبل قیمت برنج خارجی به طور متوسط ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان بوده ولی حداقل ۲۳ و حداکثر ۳۰ هزار تومان هم برای آن در معاملات ثبت شده است. 


بر این اساس، برنج خارجی در اردیبهشت امسال نسبت به ماه قبل ۰.۶ و در مقایسه با پارسال ۱۰۶ درصد گران شده است. 

دپوی ۴۳ هزار تنی در گمرک و بنادر


اما بررسی آخرین وضعیت واردات برنج در آمار گمرک ایران از این حکایت دارد که در سال گذشته ۹۳۶ هزار و ۸۰۹ تن برنج به ارزش ۸۶۸ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار واردات انجام شده است.


در فروردین امسال نیز میزان واردات برنج ۹۹ هزار تن به ارزش یک میلیون دلار بوده و در حال حاضر حدود ۴۳ هزار تن برنج در بنادر دپو شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->