شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چاقی می‌تواند خطر عوارض بلندمدت کرونا را افزایش دهد

  • کد خبر: ۷۰۰۱۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
چاقی می‌تواند خطر عوارض بلندمدت کرونا را افزایش دهد
تاکنون مطالعات زیادی نشان داده‌اند که چاقی بیش از حد می‌تواند ریسک ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش دهد به طوری که بیمار در اولین مراحل ابتلا، به مراقبت‌های ویژه و دستگاه ونتیلاتور نیاز پیدا می‌کند..

به گزارش شهرآرانیوز؛ .. چاقی می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، لخته‌های خونی و مشکلات تنفسی شود. علاوه بر این، چاقی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و حالتی از التهاب مزمن را در بدن ایجاد می‌کند. حالا پژوهشی جدید می‌گوید چاقی می‌تواند خطر عوارض بلندمدت کرونا را هم بیشتر کند.

 

در این مطالعه، پرونده بیمارانی که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند از اسفند ۹۸ تا تیر ۹۹ در یک دوره پنج ماهه بررسی شد. این بررسی‌ها تا دی ۹۹ نیز ادامه داشت که مشخص شد بیمارانی که دچار چاقی بودند حتی پس از مرحله حاد بیماری کویید-۱۹، در معرض خطر بیشتری قرار داشتند.

 

محققان در این مطالعه سه شاخص احتمالی در مشکلات طولانی مدت مربوط به کرونا را مورد بررسی قرار دادند. این شاخص‌ها پذیرش بیمارستانی، مرگ و آزمایش‌های تشخیصی بودند که ۳۰ روز و در برخی موارد مدت بیشتری بعد از تست مثبت کووید-۱۹ مشخص شدند.

 

این شاخص‌ها در پنچ گروه با توجه به شاخص توده بدنی (BMI) این بیماران سنجیده شد؛ ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ (عادی)، ۲۵ تا ۲۹.۹ (اضافه وزن)، ۳۰ تا ۳۴.۹ (چاقی خفیف)، ۳۵ تا ۳۹.۹ (چاقی متوسط) و ۴۰ به بالا (چاقی بیش از حد). چاقی به طور کلی از شاخص ۳۰ به بالا دسته‌بندی می‌شود.

 

چاقی می‌تواند خطر عوارض بلندمدت کرونا را افزایش دهد

 

در این مطالعه ده ماهه نشان داده شد که حتی پس از گذراندن مرحله حاد بیماری کووید-۱۹، ۴۴ درصد بیماران به پذیرش در بیمارستان نیاز داشتند و حدود ۱ درصد جان خود را از دست دادند. در ادامه نشان داده شد که در این شرایط، ریسک بستری بیماران با چاقی متوسط و مفرط به ترتیب ۲۸ و ۳۰ درصد بیشتر از بیماران با شاخص عادی بود. علاوه بر این، نیاز به انجام آزمایش‌های تشخیصی در بیماران با چاقی متوسط و مفرط به ترتیب ۲۵ درصد و ۳۹ درصد بیشتر از بیماران با BMI عادی بود.

 

در بررسی دقیق‌تر، نیاز به تشخیص در بیماری‌های جانبی مثل مشکلات قلبی، عروقی، ریوی، کلیوی، گوارشی و سلامت روان در بیماران با مقدار ۳۵ به بالا BMI بسیار بیشتر بود. این مشکلات در افرادی که دچار چاقی هستند به راحتی می‌تواند با مشکلات التهابی و اختلال در عملکرد سیستم ایمنی توجیه شود. علاوه بر این، چنین بیماری‌هایی می‌تواند ریسک عوارض بلندمدت پس از کویید-۱۹ را افزایش دهد.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->