امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست
سرخط خبرها

بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با فرمان رییس جمهور آغاز شد

  • کد خبر: ۷۰۱۰۵
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با فرمان رییس جمهور آغاز شد
بهره برداری از چهار طرح ملی وزارت نیرو در دهمین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، در سه استان هرمزگان، ایلام و کرمانشاه با اعتبار ۴۱ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در هفتاد و یکمین هفته افتتاح طرح های ملی و دهمین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، چهار پروژه در سه استان ایلام، کرمانشاه و هرمزگان به بهره برداری رسید.

 

همچنین عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخاری یک‌هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان هرمزگان نیز آغاز شد.

 

براساس این گزارش، در استان هرمزگان از واحد ۲ گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی هنگام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به ارزش سه‌هزار و ۱۳ میلیارد تومان و عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخاری سیریک به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری بهره برداری شد.

 

همچنین نخستین واحد گازی نیروگاه کلاس F هنگام استان هرمزگان با دستور رییس‌جمهوری افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک آغاز شد. رییس جمهوی با فرمان ویدئوکنفرانسی عملیات اجرایی نیروگاه بخاری یک‌هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان را هم آغاز کرد.

 

به منظور سیاست‌های صنعت برق کشور و با هدف استفاده بهینه از سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، تامین برقی پایدار به‌منظور عرضه به شبکه سراسری، صادرات به کشورهای همسایه و توسعه سواحل مکران، ساخت این نیروگاه از محل وام اعتباری صادراتی دولت فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی ایران در دستور کار شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفت.

 

این نیروگاه دارای چهار واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی با راندمان ناخالص حدود ۴۶ درصد است. بویلر نیروگاه از نوع Super Critical یک‌بار گذر با سوخت اصلی گاز و تامین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا انجام خواهد شد که برای تامین آب مصرفی نیروگاه، آب شیرین کن MED با ظرفیت خروجی ۲۱۰ مترمکعب در ساعت در دستور کار قرار گرفته است.

 

علاوه بر افتتاح این دو نیروگاه، آبگیری سد «کنجانچم» (گلال ملک) و پروژه آب‌اندازی ۲هزار و ۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در استان ایلام از دیگر پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد.

 

پروژه آب‌اندازی چهار هزار و ۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی با اعتبار ۵۲۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه، آخرین پروژه هفته دهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است که به بهره‌برداری رسید.

 

در همین مدت وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور به ۳۴۰ هزار هکتار رسیده که بخش عمده‌ای از آن در استان‌های مرزی واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->