سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

بررسی برنامه های ۷ نامزد ریاست جمهوری برای اداره کشور

  • کد خبر: ۷۰۲۱۷
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
بررسی برنامه های ۷ نامزد ریاست جمهوری برای اداره کشور
کمتر از یک هفته از فرصت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و در این شرایط، هفت نامزد، هر یک به سهم خود می‌کوشند با ارائه برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف، نظر شهروندان را جلب کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ کمتر از یک هفته از فرصت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و در این شرایط، هفت نامزد، هر یک به سهم خود می‌کوشند با ارائه برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف، نظر شهروندان را جلب کنند. اگرچه محور وعده‌های انتخاباتی، تغییر شرایط موجود اقتصادی و بهبود معیشت است، رفته رفته پای دیگر مسائل نیز به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باز می‌شود تا مواجهه گفتمان‌های موجود در جامعه ملموس‌تر شود. در ادامه سلسله گزارش‌های «انتخابات در اتاق شیشه ای»، به مرور آخرین دیدگاه‌ها و وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها پرداخته ایم.

ایجاد ۴ میلیون شغل

سعید جلیلی در گفت وگوی خبری شبکه ۲ سیما با بیان اینکه کشور باید در چهار سال آینده جهش یابد، گفت: بعضی می‌گویند این کار‌ها انجام نمی‌شود، درحالی که ما می‌گوییم می‌توان جهش کرد. ما از همه ظرفیت‌های کشور آگاه هستیم و برای ایجاد اشتغال برای همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برنامه داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن اهرم تحریم را دارد، افزود: هنر ما باید این باشد که این اهرم را از دست دشمن خارج کنیم. نه حالا، بلکه از سال۹۲ می‌گفتم تحریم اثر چندانی بر کشور ندارد. ما معتقدیم کشور نباید معطل انتخابات در یک کشور یا تحریم‌ها باشد.
 
براساس محاسبات ما در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت، معدن، شیلات، زراعت و سایر بخش‌ها می‌توانیم امسال بیش از ۷۰۰ هزار شغل و در سال۱۴۰۴ بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کنیم. باید دولت به دانشگاه‌ها مأموریت ایجاد اشتغال به فارغ التحصیلان را بدهد.

از پایبندی به برجام تا سیاست همسایگی

محسن رضایی در ویژه برنامه انتخاباتی شبکه خبری «پرس تی» درباره آینده برجام در دولت خود گفت: دولت ما به همه تعهدات بین المللی پایبند خواهد بود. برجام یک تعهد بین المللی است و آمریکایی‌ها آن را زیر پا گذاشتند، اما ما به آن پایبند خواهیم بود. مهم است که آمریکایی‌ها وادار بشوند که به تعهدات خود عمل کنند. ما دیپلماسی خوبی در پیش خواهیم گرفت، ولی معطل توافق در وین نخواهیم بود.
 
وی همچنین درباره اولویت‌های خود در سیاست خارجی گفت: سیاست همسایگی را جدی می‌گیرم یعنی اینکه سعی می‌کنم نوعی آرام بخشی درخصوص چالش‌هایی که بین دولت ما با کشور‌های منطقه وجود دارد، ایجاد شود. بعد هم به دنبال این خواهم بود که اتحادیه آسیای جنوب غربی را با ۲۵کشور اطراف خودمان شکل بدهم. این اتحادیه می‌تواند مشابه اتحادیه اروپا عمل کند و درحقیقت قریب به ۱۲۰۰ میلیارد دلار تجارت سالانه را به هم پیوند دهد.

اصلاح فرایـند خصوصی سازی

سیدابراهیم رئیسی در برنامه «گفت وگوی رئیس جمهور با جوانان» در شبکه ۳ سیما درباره روند خصوصی سازی در کشور گفت: خصوصی سازی طبق قانون اساسی و مصوبات نظام، یک ضرورت برای اقتصاد ماست. خصوصی سازی هم غیر از خصولتی سازی است. آقای حاج قربانعلی دلار دولتی را در بازار آزاد فروخته و ماشین سازی تبریز را با مبلغ نازل خریده و بعد کارخانه را به تعطیلی کشانده؛ این خصوصی سازی است؟ ما به این پرونده‌ها رسیدگی کردیم. ما گفتیم هم ساختار و هم رفتار خصوصی سازی باید اصلاح شود. در بسیاری از این شرکت ها، کارخانه نابود شده است تا زمین آن را بفروشند. قطعا با اینکه بخواهند یک واحد تولیدی را به نابودی بکشانند، مقابله خواهد شد. صرف واگذاری واحد‌های دولتی به بخش خصوصی مشکلی را حل نمی‌کند؛ پس از واگذاری کار دولت تازه آغاز می‌شود. اینکه دولت بنشیند تا اقساطش را پرداخت کنند و آن را هم پرداخت نکنند، اسمش خصوصی سازی نیست!

حکمرانی بر فضای مجازی

علیرضا زاکانی در برنامه «دستخط» در تشریح برنامه اش برای حل مشکل بیکاری گفت: در گام اول دولت را از رقابت با تولید عقب می‌کشم و بانک‌ها را از اقدام پیمانکاری و دلالی در بازارسیاه به کمک کار تولیدی خارج می‌کنم. قدم بعدی من، مقررات زدایی از تولید و سهولت صدور مجوز است. الان ۸۰ درصد مجوز‌ها به واسطه رانت صادر می‌شود. همچنین امکانی را فراهم می‌کنم که تولیدکننده سیاست باثباتی را ببیند، همین که تولید شروع شد اثراتش در بیکاری، در تورم، در زندگی شاداب خانواده‌ها ایجاد می‌شود.
 
وی درباره برنامه اش برای مدیریت فضای مجازی نیز گفت: حکمرانی بر فضای مجازی و دولت الکترونیک را در سال اول دولتم به مردم وعده می‌دهم. همچنین در رابطه با اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی، داخلی‌ها را تقویت کرده و خارجی‌ها را هم ملزم می‌کنم که به داخل کشور بیایند و با قواعد کشور کار کنند.

تغییر ریل نظام اداری

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، در گفت وگوی تلویزیونی با چند شبکه استانی، با تأکید بر لزوم تغییر نظام اداری کشور، گفت: صد سال است که بسیاری از مشکلات ما نظیر بانکداری، آموزش و پرورش و... همچنان پابرجاست. ما در «دولت سلام» به دنبال تغییر نظام اداری کشور هستیم. مسائل و مشکلات جامعه با تغییر آدم‌ها حل نمی‌شود، بلکه الگو‌ها باید تغییر کند. برآیند‌ها نشان می‌دهد که نظام هماهنگی ما مشکل داشته است؛ دولت به جای اینکه در کار‌ها دخالت کند باید عقب‌تر بایستد، اما هماهنگ کننده مناسب میان مدت و درازمدت باشد. راهبرد تغییر، لازمه رشد جامعه در بخش‌های مختلف است. ما نیامده ایم که چندین پروژه بسازیم بلکه آمده ایم تا رویه اداره کشور را تغییر بدهیم. دولت سلام آمده است تا با اداره کشور توسط مردم و با جراحی بسیاری از مسائل و مشکلات مزمن موجود با رویکرد تغییر ریل اداره امور باعث بهبود کامل و رشد و ارتقای جامعه شود.

اختیارات تام اقتصادی به استان‌ها

محسن مهرعلیزاده در گفت وگوی تلویزیونی با مردم ایلام، دولت خود را «دولت زندگی» نامید و گفت: «دولت زندگی» به فکر زندگی با امید، نشاط، عزت، آبرومندی هر ایرانی است و با هر درگیری و جنگ مخالف است. در دولت من برنامه داریم حداقل یارانه پنج دهک پایین مردم را افزایش دهیم و برای اشتغال، مسکن، بازنشستگان و مبارزه با قاچاق و رانت برنامه‌های کاملا مشخص داریم که درباره آن، سه کتاب تألیف شده است. قوانین اجتماعی و قانون اساسی داریم که ما و بزرگان ما به آن قانون رأی داده اند و در این دنیا یک بار شانس زندگی کردن داریم بنابراین باید براساس آن زندگی کنیم و در این راستا حق مداخله و فشار نباید وجود داشته باشد. وی در پایان گفت: برای هر استان یک کتابچه ۲۰۰صفحه‌ای در دو سال تهیه کرده ام. با استفاده از نیرو‌های جوان و اندیشمند هر استان، در بعد اقتصادی اختیارات تام را به هر استان خواهیم داد.

حذف تدریجی کنکور و سهمیه‌های دانشگاهی

عبدالناصر همتی در نشست مجازی با جمعی از فعالان حقوق زنان، با اشاره به معضلات موجود در حوزه آموزش و پرورش گفت: دو کار جدی انجام خواهم داد؛ یکی اینکه تقویت و بالابردن کیفیت مدارس دولتی را دنبال خواهم پرداخت و دیگر آنکه در مدارس غیرانتفاعی نیز بحث نظارت را تقویت خواهم کرد. همچنین حذف تدریجی کنکور که استرس فراوانی در جوانان ایجاد می‌کند و کاهش سهمیه‌های دانشگاهی از برنامه‌های مهم من است. مخصوصا قطع سهمیه‌ها در ۲۰ دانشگاه مهم کشور را مدنظر دارم. ما نیاز داریم که در مقطع تحصیلات تکمیلی در ۲۰ دانشگاه کشورمان افرادی پذیرش شوند که رتبه لازم و مجاز را داشته باشند، زیرا می‌بایست افراد با دانش و هوش بالا را برای کشور تربیت کنیم. وی در پایان گفت: اگر با انتخابات قهر کنید، زمین بازی دراختیار کسانی خواهد بود که محدودیت‌های زیادی برای زنان و جوانان ایجاد خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->