به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد
سرخط خبرها

همه اما و اگر‌های تیم ملی فوتبال در صورت نبردن عراق!

  • کد خبر: ۷۰۳۶۷
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
همه اما و اگر‌های تیم ملی فوتبال در صورت نبردن عراق!
شانس صعود تیم ملی کشورمان به مرحله نهایی انتخابی جهانی‌۲۰۲۲ پیش از آغاز بازی با عراق را بررسی کردیم تا از همه احتمالات مطلع باشید.

به گزارش شهرآرانیوز، گره صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعد مقدماتی جام‌جهانی باز هم کور ماند تا شاگردان اسکوچیچ برای بازی آخر مقابل عراق تمام عزم خود را جزم کنند. ملی‌پوشان کشورمان که با ۱۵‌امتیاز، در تعقیب عراق هفده‌امتیازی هستند، در جدول تیم‌های دوم هم جایگاه خوبی ندارند و در رده ششم قرار دارند. طبق اعلام AFC تیم‌های صدرنشین از ۸ گروه به‌صورت مستقیم به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی راه پیدا می‌کنند و ۴ تیم دوم برتر از لحاظ امتیاز و تفاضل گل به‌همراه صدرنشین‌ها به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند تا ۱۲ تیم این مرحله مشخص شود و آماده رقابت در ۲ گروه شش‌تیمی باشند.


جمعه‌شب روند بازی‌ها در گروه‌های دیگر هم به نفع تیم ملی کشورمان سپری نشد و پیروزی عمان با هدایت برانکو و برد چین دوباره از شانس صعود شاگردان اسکوچیچ کم کرد و به‌نوعی شانس صعود به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی به‌عنوان تیم دوم برتر را بسیار ضعیف کرد.


پیروزی؛ صعود بدون دردسر

در‌صورتی‌که تیم ملی ایران با هر نتیجه‌ای موفق به شکست عراق شود، با ۱۸‌امتیاز و یک‌امتیاز بیشتر از حریف خود، به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می‌شود و در‌آن‌صورت ملی‌پوشان دیگر هیچ توجهی به نتایج سایر گروه‌ها نخواهند داشت و خیال همگی از بابت صعود راحت می‌شود.


تساوی؛ داستان، اما و اگر‌هایی که پیش می‌آید

در‌صورتی‌که تیم ملی ایران مقابل عراق به نتیجه تساوی دست پیدا کند، باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها باشد. در این حالت، باید دست‌کم ۲ تیم از رقیبان ایران در بازی‌های خود پیروز نشوند. از بین لبنان، اردن، ازبکستان و امارات، باید ۲ تیم در روز پایانی مقابل حریفان خود برنده از زمین خارج نشوند.


با فرض اینکه ایران مقابل عراق به نتیجه تساوی دست پیدا کند، باید در انتظار نتایج دیگربازی‌ها بود. در گروه‌H، لبنان فردا باید به‌مصاف کره‌جنوبی برود. ملی‌پوشان قبل از دیدار با عراق، با آگاهی از نتیجه این بازی، وارد زمین مسابقه می‌شوند. کسب نتیجه تساوی نیز به کار ایران نمی‌آید و کره‌جنوبی باید حتما از سد لبنان عبور کند. در این حالت لبنان ده‌امتیازی باقی می‌ماند؛ ضمن اینکه از تفاضل گل آن‌ها نیز کسر خواهد شد و در این حالت این تیم از جمع رقبای ایران خارج می‌شود.


در گروه‌A، چین در روز پایانی به مصاف سوریه می‌رود؛ ولی آن‌ها از تفاضل گل بسیار خوبی برخوردارند. با فرض تساوی ایران و عراق، در‌صورتی‌که چینی‌ها با اختلاف ۷ گل بازی را واگذار کنند، از جمع رقبای ایران خارج می‌شوند که امری غیرممکن است؛ پس باید چین را یکی از تیم‌های راه‌یافته به دور بعد محسوب کنیم.


در گروه B نیز اردن تنها در صورت پیروزی مقابل استرالیا صعودش قطعی خواهد شد؛ ولی این اتفاق بعید است رخ دهد، هر‌چند فوتبال ورزشی غیر‌قابل پیش‌بینی است. تساوی نیز به‌منزله حذف اردنی‌هاست.
در گروه D‌ازبکستان در روز پایانی به‌مصاف عربستان می‌رود. کسب نتیجه تساوی نیز به‌دلیل تفاضل گل خوب ازبکی‌ها نسبت به ایران، شانس آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما شکست آن‌ها مقابل عربستان، به‌منزله حذف ازبکستان و صعود ایران به دور بعدی خواهد بود.


در گروه E‌نیز عمان از قبل به دور بعد راه یافته است. در گروه F‌نیز قرقیزستان حذف شده است. در گروه G‌امارات در روز پایانی به مصاف ویتنام خواهد رفت. ویتنامی‌ها از قبل صعودشان قطعی شده است و برای حفظ صدرنشینی به‌دنبال کسب امتیاز هستند. پیروزی امارات به‌منزله صعود قطعی آن‌هاست؛ اما اگر امارات برابر ویتنام به تساوی دست یابد، آن‌گاه تعداد گل‌های رد‌و‌بدل‌شده در بازی‌های ایران و امارات مهم خواهد بود.
با فرض تساوی بدون گل امارات و ویتنام، تیم ملی باید با تساوی گل‌دار مقابل عراق بازی‌اش را به پایان برساند. تساوی ۲ بر ۲ مقابل عراق، ایران را بالاتر از اماراتی‌ها قرار خواهد داد. در صورت تساوی یک-یک همه‌چیز برابر می‌شود و باید سایر بخش‌های مدنظر AFC‌برای بررسی این شرایط را مدنظر قرار داد.


به‌طور‌کلی، در صورت تساوی ایران مقابل عراق، باید دست‌کم ۲ مورد از ۴ حالت زیر رخ دهد تا شاگردان اسکوچیچ راهی مرحله بعد شوند
۱. پیروزی کره‌جنوبی مقابل لبنان با هر نتیجه‌ای؛
۲. پیروزی ویتنام در‌برابر امارات یا تساوی بدون گل امارات و تساوی ۱-۱ به بالای ایران برابر عراق؛
۳. شکست ازبکستان از عربستان؛
۴. اردن موفق به شکست استرالیا نشود؛ یا با تساوی یا با پیروزی استرالیا به پایان برسد.


باخت؛ سوختن نسل طلایی

در صورت شکست تیم ملی ایران در‌برابر عراق، عملا شانس‌های صعود به صفر نزدیک خواهد شد؛ مگر اینکه ازبکستان و امارات با تعداد گل‌های زیاد بازی را به عربستان و ویتنام واگذار کنند و اردن نیز از استرالیا امتیاز نگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->