سرخط خبرها
هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر انجام خواهد شد:

فعالیت ۲۵ ایستگاه صلواتی در منطقه

  • کد خبر: ۷۰۵۴
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
فعالیت ۲۵ ایستگاه صلواتی در منطقه

صفائی - رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه8 مشهد از صدور مجوز فعالیت 25ایستگاه صلواتی در منطقه که بیشتر آن‌ها در امتداد خیابان امام رضا قرار دارند خبر داد.
به گزارش شهرآرامحله؛ مسلم ابراهیم‌زاده گفت: خیابان امام رضا یکی از خیابان‌های اصلی مشهد است و به‌دلیل وجود پایانه امام رضا و منتهی‌شدن آن به بارگاه مطهر رضوی مسیر تردد زائران و مجاوران بسیاری است.
وی افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را برای استقبال شایسته از زائران و همچنین تأمین رفاه مجاوران حرم مطهر رضوی در نظر گرفته‌ایم. با توجه به حضور خیل عظیم زائران و عزاداران در ایام پایانی ماه صفر و به‌ویژه شهادت امام رضا(ع)، اقدامات ویژه‌ای برای این ایام پیش‌بینی شده است که با مشارکت شهروندان، شوراهای اجتماعی محلات و هیئت مذهبی انجام خواهد شد.


فضایی متناسب با ایام سوگواری
ابراهیم‌زاده به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری منطقه8 در این ایام اشاره کرد و افزود: با هدف هویت‌بخشی به سیمای بصری منطقه، فضاسازی دهه آخر صفر در خیابان‌های منطقه از جمله خیابان‌های امام خمینی، ملک‌الشعرای بهار، امام رضا و بزرگ‌راه کلانتری با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات، پایگاه‌های بسیج و هیئت مذهبی منطقه از 25مهرماه انجام خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه8 ادامه داد: این فضاآرایی شامل نصب 850پرده آویز ستونی به رنگ‌های قرمز و مشکی، اکران 7هزار متر ریسه و نصب 650عدد پرده بیرقی در منطقه به‌ویژه خیابان امام رضا(ع) خواهد بود.


سامان‌دهی خادمان معنوی امام رضا(ع)
ابراهیم‌زاده به حضور خادمان افتخاری در این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق سال‌های گذشته خادمان افتخاری متناسب با تخصصی که دارند ثبت‌نام کرده و در ایستگاه‌ها به زائران و مجاوران خدمت می‌کنند. همچنین سمن‌ها و تشکل‌های مردمی و هیئت مذهبی که همواره متقاضی ارائه خدمت به زائران و عزاداران بوده و هستند امسال هم مانند سال‌های قبل از پتانسیل این افراد استفاده می‌شود و ضمن در نظرگرفتن تخصص، مهارت و علاقه‌مندی داوطلبان و نوع خدماتشان به‌طور هدفمند سازمان‌دهی می‌شوند.


اسکان زائران
رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه8 در ادامه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و ورود میلیونی زائران به مشهد مقدس همه‌ساله به‌منظور مسائل امنیتی و رفاهی زائران، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی اسکان اضطراری در مشهد انجام می‌شود.وی با بیان این موضوع افزود: باوجوداینکه شهرداری متولی امر اسکان نیست، اما در عین حال با توجه به حضور خیل عظیم زائران در این ایام مکان‌هایی را به‌عنوان ستادهای پشتیبانی در نظر گرفته تا به این عزیزان خدمت کنند. در منطقه8 مجموعه ورزشی جهاد مغنیه علاوه‌بر تجهیز به‌عنوان مرکز مدیریت بحران منطقه، 4روز آخر صفر امکان اسکان اضطراری با ظرفیت 400نفر را داراست. علاوه‌برآن مدارس، مساجد و حسینیه‌های منطقه هم مانند سال‌های گذشته اسکان زائر را دارند که به‌دلیل مردمی‌بودن آن اطلاع دقیقی از آمارشان نداریم.


ایستگاه‌های استقبال از زائر
ابراهیم‌زاده با اشاره به برپایی دو ایستگاه استقبال از زائر در این منطقه گفت: برای استقبال از زائران دهه آخر صفر، ایستگاه استقبال از زائر در منطقه8 در پایانه امام رضا(ع) و میدان شهدا برپا خواهد شد. در ایستگاه‌‌های یاد شده خدماتی مانند واکس، تعمیرات موبایل، خیاطی، پذیرایی، پزشکی، مشاوره، راهنمای زائر و... انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه عرصه میدان شهدا به‌عنوان نماد خدمت و ارادت به زائران علی بن موسی الرضا (ع) است و همه باید برای برپایی بهتر آن کمک کنیم یادآور شد: با توجه به نزدیک‌بودن این ایستگاه به حرم مطهر رضوی در میدان شهدا حدود 60غرفه برپا خواهد شد که در کنار این غرفه‌ها درمانگاه سیاری به همت شهرداری و مرکز بهداشت و درمان برپا می‌شود.
رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه8 در پایان گفت: آغاز به کار ایستگاه عرصه شهدا از 2 تا7آبان و از ساعت7 الی 21 است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->