سرخط خبرها

مدیر محله خود باشید

  • کد خبر: ۷۰۵۷
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
مدیر محله خود باشید
در جلسه شورای اجتماعی محله امام رضا(ع) مطرح شد

صفائی - جلسه شورای اجتماعی محله امام رضا با موضوع «آموزش، سلامت و بهداشت روان» در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد. احسان کفش‌کنان، رئیس جلسه، در ابتدا با اشاره به نزدیکی دهه آخر صفر گفت: استفاده هدفمند از مناسبت‌های مذهبی بهترین فرصت برای ارتقای آگاهی جوانان و نوجوانان است. به همین منظور مسابقه عکاسی با موبایل در سطح مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای با محوریت دهه آخر صفر را در محله امام رضا برگزار خواهیم کرد و پس از داوری آثار به ۴ نفر برگزیده جایزه اهدا خواهد شد.

محله را بسازیم
تبدیل یک محله به مکانی بهتر، خواسته‌ای است که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم. کفش‌کنان با اشاره به این موضوع ادامه داد: بهترشدن محله سبب می‌شود تا خودمان زندگی بهتری داشته باشیم. برای داشتن محله‌ای خوب لازم است هر فرد، هم خودش و هم همسایگانش در ساختن آن محله کمک کنند و بی‌تفاوت از کنار آن نگذرند. وی با بیان اینکه انجام بعضی کار‌ها و فکرها، ما را در مسیر بهترکردن محله قرار می‌دهد، افزود: به همین منظور بنر‌هایی با نام تمام اعضای شورای اجتماعی محله امام رضا چاپ شده و ماهی دوبار در مراکز مشخص‌شده نصب می‌کنیم و اعضای شورای اجتماعی محله در آنجا جمع می‌شویم و به حرف مردم گوش می‌کنیم. از مردم محله می‌خواهیم مطالبه‌گر باشند و مشکلاتشان را با ما مطرح کنند تا به گوش مدیران برسانیم. وی با اشاره به این موضوع که امروز دغدغه مشترک ما بهبود کیفیت زندگی روزمره و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی است، یادآور شد: من و همکارانم چشم‌انداز بلندی برای محله خود ترسیم کرده‌ایم، اما بی‌شک این امر بدون همراهی و هم‌یاری ساکنان محله میسر نمی‌شود. مردم مشکلاتشان را مطرح کنند و درباره مشکلات محله صحبت کنند.


ارزشیابی ایستگاه‌های صلواتی
ابولفضل غفوری دیگر عضو شورا هم گفت: در دهه آخر صفر به‌واسطه بارگاه منور رضوی زائران بسیاری به مشهد می‌آیند و میهمان محله ما هم خواهند بود. برپایی ایستگاه‌های صلواتی در این دهه گاهی برای ساکنان همان محدوده مشکل‌ساز می‌شود و ساکنان از بی‌توجهی خادمانی که در ایستگاه‌ها فعالیت می‌کنند گلایه‌مند هستند. وی با اشاره به این موضوع توضیح داد: برای رفع این موضوع فرم‌های ارزشیابی تهیه شده است که اعضای شورای اجتماعی محلات با توجه به فعالیت هیئت‌های فعال در این ایستگاه‌ها آن‌ها را پر می‌کنند و درنهایت با هماهنگی نهاد‌های مربوطه در مناسبت‌های بعدی به هیئت متخلف ایستگاه نمی‌دهند. کفش‌کنان همچنین از ساخت سازه کشتی خبر داد که جزو المان‌های ثابت منطقه خواهد بود و ساخت و نگهداری این کشتی توسط مشارکت‌های مردمی انجام و متناسب با مراسم‌های مختلف فضاآرایی خواهد شد.

اهمیت سلامت روح
اعضای شورای اجتماعی محله امام رضا (ع) همچنین در این جلسه با توجه به فرارسیدن هفته بهداشت روان به این موضوع پرداختند. محمود محمدی در این جلسه گفت: اگر نگوییم بهداشت روانی هر فرد، بیشتر از سلامت جسمانی او اهمیت دارد، لااقل به همان اندازه مهم و درخور توجه است. فرد برخوردار از سلامت روان، توانایی احترام به خود را دارد، می‌تواند توانایی‌هایش را در حد واقعی و همان‌طور که هست قلمداد کند، نیاز‌های زندگی شخصی‌اش را تأمین کرده و از اعتماد به نفس خوب و روحیه‌ای شاد برخوردار باشد. وی ادامه داد: مشکلات روحی و روانی برعکس بیماری‌های جسمانی علاوه‌بر بیمار، افراد خانواده و جامعه را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و در صورت درمان‌نشدن و تداوم، موجب کاهش بازدهی و توانایی و خسارت‌های مادی فراوان می‌شود. وقتی میزان آسیب‌های روانی افزایش یابد و تعداد افراد جامعه در معرض این فشار‌ها زیاد باشد، به سطح جامعه ضربه وارد می‌کند و سلامت روان کل جامعه به خطر می‌افتد. محمدی با اشاره به اینکه آموزش درست سبب می‌شود تا بسیاری از مشکلاتی که دارید برطرف شود، افزود: برخی آموزش‌ها تکراری است و بود و نبود آن‌ها فرقی نمی‌کند. دوره‌های تخصصی در این زمینه برگزار می‌شود، اما مردم توان پرداخت هزینه‌های آن را ندارند. شورای اجتماعی محلات می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های محله این جلسات را تخصصی برگزار کند.

استفاده از وضعیت موجود
کفش‌کنان هم درباره افزایش فضای سبز محله و امکانات تفریحی برای ساکنان محله گفت: محله امام رضا یکی از محلات به نسبت قدیمی است که فضای سبز و امکانات فرهنگی‌تفریحی ندارد و در حال حاضر نیز امکان افزایش آن وجود ندارد. ما به این نتیجه رسیدیم به جای اینکه به نداشته‌های محله بپردازیم و به‌دنبال احداث آن باشیم که امری بعید به نظر می‌رسد بیاییم از امکانات موجود به‌درستی استفاده کنیم. وی ادامه داد: به طور مثال درباره فضای سبز می‌توانیم از همین فضای موجود استفاده کنیم. در حال حاضر به ساکنان محله اعلام کرده‌ایم در صورت مشاهده قسمت‌هایی از محله مانند لچکی‌ها و باغچه‌های خیابان‌ها را که با کاشت گل و گیاه سرسبز می‌شوند یا نیاز به مبلمان شهری دارند اطلاع دهند تا برای آن برنامه‌ریزی کنیم. در این جلسه درباره موضوعاتی، چون برگزاری کلاس‌هایی با موضوعات فضای مجازی، امنیت دانش‌آموزان و آگاهی درباره مواد مخدر نیز صحبت و مقرر شد که نمایندگان مدارس و نیروی انتظامی با هماهنگی دیگر اعضا آن را پیگیری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->