رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

ملابرادر: توافقنامه دوحه برای پایان جنگ ۴۰ساله در افغانستان کافی است

  • کد خبر: ۷۱۳۰۲
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
ملابرادر: توافقنامه دوحه برای پایان جنگ ۴۰ساله در افغانستان کافی است
رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، در یادداشتی نوشت: گروه طالبان می‌خواهد به جنگ چهل‌ساله و تمام عوامل آن پایان ‏دهد و برای رسیدن به این هدف، توافقنامه قطر امضا شد. ‎

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ملا عبدالغنی برادر»، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفت که افغانستان به جای نظام ‏غیرمتمرکز، به یک نظام مستحکم اسلامی نیاز دارد.

 

ملا برادر، روز یک‌شنبه -۳۰ جوزا- خرداد- در یادداشتی تحت عنوان «چطور یک افغانستان باثبات، مستحکم ‏و پیشرفته داشته باشیم؟»، به روند صلح، وضعیت افغانستان و نظام آینده پرداخت.

 

در این یادداشت، آمده است که گروه طالبان می‌خواهد به جنگ چهل‌ساله و تمام عوامل آن پایان ‏دهد و برای رسیدن به این هدف، توافقنامه قطر امضا شد‎.

 

ملا برادر، گفته است که هرچند در روند اجرای توافقنامه قطر، مشکلاتی به میان آمد، اما باز ‏هم این توافقنامه، تنها راه برای آوردن صلح در افغانستان است که با آزادی متباقی زندانیان، پایان ‏فهرست‌های سیاه و نظارت و عملی‌شدن سایر موارد باقی‌مانده، زمینه برای پایان بحران افغانستان ‏فراهم خواهد شد‎ .

 

به گفته او، به جای نظام غیرمتمرکز و بی‌اختیار، افغانستان به یک نظام مستحکم اسلامی نیاز ‏دارد.

 

وی افزوده است: «ما آن نگرانی‌هایی را درک می‌کنیم که پس از خروج نیرو‌های خارجی، هم در ‏اذهان افغان‌ها و هم در اذهان جامعه جهانی در مورد چگونگی نظام آینده خطور می‌کند. ما در ‏پاسخ به اینگونه نگرانی‌ها باید بگوییم که این به گفتگو‌های میان‌الافغانی ربط دارد، ما باید ‏پیش از وقت با گمانه‌زنی‌ها فرصت گفتگو را از دست ندهیم‎.»

 

رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفته است که این گروه، به حقوق همه شهروندان از جمله ‏اقلیت‌ها، آزادی بیان، آموزش، کار و ... متعهد است‎.

 

وی، به جامعه جهانی اطمینان داده است که دیپلمات‌ها و کارمندان خارجی مؤسسات خیریه در ‏افغانستان، مصون خواهند بود‎.‎

 

ملا برادر، گفته است که گروه طالبان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان، علیه ‏امنیت کشور دیگری استفاده کند‎.‎

 

رییس دفتر سیاسی طالبان، در این یادداشت، به برخی از موضوعات دیگر نیز اشاره کرده و گفته ‏است که این گروه، می‌خواهد با همکاری جامعه جهانی، با فراهم‌سازی اقتصاد بدیل، اقدامات ‏لازم را برای جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر و درمان معتادان انجام دهد‎.‎

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->