ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم!
سرخط خبرها

ویلموتس هم مسحور بحرینی‌ها شد

  • کد خبر: ۷۱۳۷
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
ویلموتس هم مسحور بحرینی‌ها شد
توقف دوباره ایران مقابل گربه‌سیاه همیشگی
تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدارش در مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ چین مقابل بحرین تن به شکست داد تا بدین ترتیب اولین باخت مارک ویلموتس با ایران رقم بخورد. تیم ملی ایران تا به حال نتوانسته در خانه بحرین، این تیم را شکست بدهد و پیش از این با مربیانی، چون کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ هم ایران موفق به شکست بحرین در خانه‌اش نشده است. به نظر می‌رسد طلسم شکست‌ناپذیری بحرین مقابل ایران گریبان مارک ویلموتس را هم گرفته است. در نیمه اول تیم ملی ایران از همان ابتدا ابتکار عمل را به‌دست گرفت. کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی در ۲ موقعیت خطرناک گل‌زنی قرار گرفتند، اما ضربه هر دوی آن‌ها با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت. بعد از دقیقه ۳۰ بحرین هم توانست رفته‌رفته به دروازه تیم ملی نزدیک شود. در ابتدای نیمه دوم بازی ۲ تیم بیشتر در میانه زمین دنبال شد، اما در دقیقه ۶۴ و در یک غافلگیری، مجید حسینی روی مهاجم بحرین مرتکب خطای پنالتی شد. محمد حردان در دقیقه ۶۵ توپ را خلاف جهت علیرضا بیرانوند به گل اول بحرین تبدیل کرد و از این لحظه به بعد بود که بازیکنان بحرین با کوچک‌ترین ضربه‌ای روی زمین می‌افتادند.

بی‌ادبی ادامه‌دار بحرینی‌ها
ملی‌پوشان فوتبال کشورمان درحالی شب گذشته به مصاف بحرین رفتند که این بازی طبق انتظار با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. در حالی که سرود ملی ایران نواخته شد و ملی پوشان کشورمان در حال ادای آن بودند هواداران بحرینی حاضر در ورزشگاه ریفا کمترین احترامی به آن نگذاشتند و در حالی که انتظار می‌رفت حداقل احترام به ایران و سرود ملی ایران گذاشته شود با سوت‌های ممتد هواداران بحرینی این اتفاق نیفتاد.
باخت ایران در مقدماتی جام‌جهانی پس از ۱۴۳۰ روز
تیم ملی در سال‌های اخیر شکست‌های بسیار کمی را در مقدماتی جام‌جهانی تجربه کرده بود. آخرین باخت تیم ایران به ۳ سال و ۱۱ ماه قبل بازمی‌گردد؛ جایی که شاگردان کارلوس کی‌روش در تهران به ازبکستان باختند تا کارشان برای صعود به جام‌جهانی سخت و سخت‌تر شود. ایران ۲ ماه پیش از آن نیز به لبنان باخته بود. اکنون مارک ویلموتس فشار زیادی را روی خود حس می‌کند، اما بی‌تردید او و بازیکنان تیم ملی توان بازگشت به صدر جدول را خواهند داشت.

جدول گروه پیچ خورد
شکست یک بر صفر مقابل بحرین، تحول مهمی در جدول گروه سوم مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا به وجود آورد. از آنجا که تیم عراق هم عصر دیروز مقابل کامبوج به برتری رسیده بود، حالا عراق و بحرین با ۷ امتیاز به رده‌های اول و دوم این گروه رسیده‌اند و ایران که تا دیروز ظهر صدرنشین بود، تا رده سوم سقوط کرد. تیم ایران ۶ امتیازی است و یک امتیاز تا صدر فاصله دارد. نکته‌ای که مهم‌تر از وضعیت فعلی جدول و اختلاف امتیاز ایران با صدر است، عوض شدن معادلات این گروه است. تا قبل از بازی دیشب، همه تصور‌ها بر این بود که ایران و عراق با شکست دادن دیگر حریفان، رقابتی تک‌به‌تک برای صدرنشینی در این گروه خواهند داشت و نتایج بازی‌های رودرروی این ۲ تیم، صدرنشین را مشخص می‌کند؛ اما حالا که بحرین یک تساوی از عراق گرفته و یک برد بسیار ارزشمند مقابل ایران به دست آورده، شرایط این گروه تغییر کرده است. حالا بحرین خودش را وارد بازی مفروض ایران و عراق کرده و سری میان سر‌های این گروه درآورده است. از این رو اهمیت بازی برگشت ایران با بحرین و ۲ دیدار تیم ملی با عراق، بسیار بیشتر از قبل شده و از دست دادن امتیاز در هر کدام از این بازی‌ها می‌تواند برای تیم ملی دردسرساز شود. همچنین دیدار برگشت عراق و بحرین هم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. در مجموع آنچه مشخص است، کار در گروه ایران، از حالا گره خورده و احتمالا بازی به بازی، تیم‌های ایران و عراق و بحرین در رتبه‌های اول تا سوم این گروه جابه‌جا خواهند شد تا زمانی که تیمی بتواند ضمن ایجاد اختلاف مناسب، تکلیف صدرنشینی را مشخص کند.

ویلموتس: مجازات پنالتی دادن، شکست است
مارک ویلموتس در نشست خبری پس از بازی مقابل بحرین گفت: ما سعی کردیم بازی خوبی ارائه کنیم. در نیمه اول دو، سه موقعیت خوب برای زدن گل داشتیم و وقتی از آن‌ها استفاده نکردیم، شرایط سخت شد. به هر حال ما در بازی قبلی شکست سنگینی را به حریف تحمیل کرده بودیم و در این مسابقه هم فرصت‌های زیادی داشتیم. وی افزود: در ادامه یک اشتباه کردیم و یک پنالتی به حریف دادیم. ما برای پنالتی که دادیم، مجازات شدیم و دروازه‌بان ما در سایر دقایق روز سختی نداشت. سرمربی تیم ملی با اشاره به صحنه‌ای که بازیکنان ایران اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، گفت: در لحظات پایانی توپ به دست بازیکن حریف اصابت کرد و پنالتی در این صحنه روشن بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->