ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

تفتیان در فرانسه، همچنان دور از رکورد ۱۰ ثانیه

  • کد خبر: ۷۱۳۸۷
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
تفتیان در فرانسه، همچنان دور از رکورد ۱۰ ثانیه
دونده المپیکی ایران گفت: منتقدان حق دارند نگران باشند، ولی هدف من المپیک است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسیدن به رکورد زیر ۱۰ ثانیه آرزوی بزرگ حسن تفتیان است. او که می‌خواهد اولین دوومیدانی‌کار سفیدپوست باشد که در دو ۱۰۰ متر به رکورد زیر ۱۰ ثانیه می‌رسد، در همه این سال‌ها تلاش کرده است به آرزوی خود برسد. در یک مقطع خاص تفتیان به این رکورد هم نزدیک شد که باعث شد لقب سریع‌ترین مرد ایران را بگیرد، ولی پس از آن پیشرفتی در کارش دیده نشد. در سال‌های گذشته این ورزشکار خراسانی بیشتر از هدفش دور شده است تا به آن نزدیک‌تر شود، اما حالا او می‌گوید هیچ نگرانی‌ای بابت این موضوع ندارد.

 

رکورددار ماده ۱۰۰ متر ایران که این روز‌ها در فرانسه به‌سر می‌برد و در مسابقات مختلف شرکت می‌کند، دیروز هم بار دیگر در این کشور مسابقه داد و این‌بار موفق شد با ثبت حدنصاب ۱۰ ثانیه و ۳۱ صدم‌ثانیه بعد از ورزشکاری به‌نام کامارا ابراهیما نایب‌قهرمان شود. این البته بهترین رکورد تفتیان نبود، زیرا او در دور مقدماتی همین مسابقات موفق شده بود حدنصاب ۱۰ ثانیه و ۳۰ صدم‌ثانیه را ثبت کند؛ رکوردی که هنوز با شگفتی‌سازی در المپیک، رؤیایی که تفتیان در سر دارد، فاصله زیادی دارد، اما این ورزشکار خراسانی را نگران نکرده است.


حسن تفتیان: منتقدان حق دارند نگرانم باشند

سریع‌ترین مرد ایران با اعلام رضایت از وضعیت آمادگی خود در اردوی فرانسه، نتایج کسب‌شده در مسابقات تدارکاتی را دور از انتظار ندانست و گفت: مسابقات صرفا جنبه تدارکاتی دارد و خیلی به نتایج توجه نمی‌کنم. حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران، که برای حضور در المپیک توکیو در اردوی آماده‌سازی فرانسه به‌سر می‌برد، به شرایط تمرینی خود اشاره و بیان کرد: شرایط خوبی دارم، تمرکزم روی تمرین است و برنامه‌ریزی و تمریناتی را که مربی درنظر می‌گیرد، با تمام توانم انجام می‌دهم. جا دارد از کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی تشکر کنم که در این مدت تمام تلاششان را برای پیشبرد برنامه‌های آماده‌سازی و اردوهایم کرده‌اند. خداراشکر همه‌چیز خوب پیش می‌رود.

 

او درباره وضعیت آمادگی خود گفت: وضعیتم خوب است. من و مربی‌ام نگرانی خاصی نداریم، چون سهمیه قطعی المپیک را کسب کرده‌ام و همه تمرکزم را روی موفقیت در بازی‌های توکیو گذشته‌ام. تفتیان که در مدت حضورش در اردوی فرانسه در چند مسابقه شرکت کرده و نتوانسته است زیر ۱۰ثانیه‌و۳۰صدم‌ثانیه بدود، درباره رضایت از عملکرد خودش بیان کرد: نتایج برای ما پیش‌بینی‌پذیر بود و خودم راضی هستم. حدود ۴۰روز تا زمان مسابقه من در المپیک باقی مانده است، از همین رو در اردوی آماده‌سازی هستم، روی تمریناتم متمرکز شده‌ام و مسابقات هم صرفا جنبه تدارکاتی دارد و خیلی به نتایج توجه نمی‌کنم.

 

این دونده درباره انتقاد از نتایج کسب‌شده در مسابقات فرانسه و مجارستان با ثبت رکورد‌های ۱۰ثانیه و ۳۸صدم‌ثانیه و ۱۰ثانیه و ۴۷صدم‌ثانیه گفت: حق دارند قبل از بازی‌های المپیک نگران آمادگی ورزشکار خود باشند، اما از آنجایی که از روند آمادگی و تمرینات من اطلاعی ندارند، به آن‌ها اطمینان می‌دهم که ما با برنامه‌ریزی دقیق برای المپیک هدف‌گذاری کرده‌ایم. امیدوارم بتوانم بدون آسیب و باکیفیت تمریناتم را ادامه بدهم و در المپیک موفق باشم. او درباره مدت حضورش در فرانسه بیان کرد: تا حدود ۲۰تیر در فرانسه هستم، اما باتوجه‌به اعلام فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای اعزام از تهران به توکیو، ۲۰تیر به تهران برمی‌گردم تا بعد از چند روز تمرین به المپیک اعزام شوم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->