سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا ۸ واکسن کرونای تولید شده در ایران به بازار نمی‌آید؟

  • کد خبر: ۷۲۴۵۳
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
چرا ۸ واکسن کرونای تولید شده در ایران به بازار نمی‌آید؟
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره چرایی تولید ۸ واکسن کرونا در ایران توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره چرایی تولید ۸ واکسن کرونا با پلتفرم‌های مختلف در کشور با وجود اینکه برخی کشورها تنها یک یا دو واکسن تولید کرده‌اند و به مرحله‌ی تزریق هم رسیده‌اند، بیان کرد: درست است که آمریکا دو واکسن فایرز و مدرنا را تولید کرده است، اما در تمام واکسن‌هایی که کشورهای دیگر می‌سازند، سرمایه‌گذاری یا مشارکت داشته است. در حالی که کسی با ما مشارکت نمی‌کند. البته ما الان روسیه و کوبا را برای مشارکت همراه کرده‌ایم. در واقع کشورهایی که می‌خواهند با ما مشارکت کنند، ما با آنها کار کردیم.

 

رئیسی افزود: حالا سوال این است که چرا ما چند نوع واکسن داریم؟ جواب این است که ما هم باید پلتفرم‌های مختلف داشته باشیم. چون در آینده نمی‌دانیم این ویروس چه جهش‌هایی می‌کند و آینده‌ آن چگونه می‌شود.

 

وی ادامه داد: ممکن است بگویند برای زیر ۱۸ سال یکی از این واکسن‌ها خوب است، برای مادران باردار پلتفرم دیگری خوب است و الان چون تمام پلتفرم‌ها را داریم، برای ما یک مزیت است و هر پلتفرم را می‌توانیم برای موارد خاصی استفاده کنیم.

 

رئیسی درباره واکسن‌های دپوشده برکت و نیز واکسن تولید مشترک ایران و باکو در انبارها گفت: واکسن موجود است، اما باید لیبل‌گذاری شود و بعد از اینکه مجوز گرفتند، کم‌کم وارد بازار می‌شوند. در کنار این یک بحث فنی هم داریم که پایداری واکسن است. چون گاهی واکسنی که تولید می‌شود، باید در یک دمای خاص در همان شیشه و جای خودش بماند تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از الان به بعد ما در روال تولید پشت سر هم قرار می‌گیریم و دیگر جایی برای نگرانی نیست.

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->