آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

جزئیات و شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۲۷۴۶
  • ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
جزئیات و شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰
امروز (پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰) رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور، به تشریح جزئیات و شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر بیات گفت: از ابتدای سال جاری و در تداوم ارائه خدمت وام ضروری به بازنشستگان و مستمری بگیران جلساتی را با مدیران و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و بانک عامل برگزار کردیم و تمامی مقدمات و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سقف مبلغ وام از ۵ میلیون به ۷ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: در مقایسه با سنوات قبل میزان اعتبار تخصیص داده شده برای این طرح افزایش ۱۰ برابری داشته است و به مبلغ ۲،۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیات در پاسخ با این سوال که آیا این تسهیلات برای رفع مشکلات مالی بازنشستگان کافی است، گفت: متأسفانه با افزایش نرخ تورم و هزینه کالا‌های اساسی این مبلغ برای رفع مشکلات مالی مستمری بگیران چندان کارساز نیست، اما با توجه به سطح پایین درآمدی و معیشتی بازنشستگان، بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند ِلذا ما هم ناچار به تعیین و توزیع سهمیه‌های استانی هستیم.

وی افزود: انتظار داریم دولت و مجلس با ورود جدی به موضوع معیشت بازنشستگان، قدرت خرید آن‌ها را با اجرای طرح‌های حمایتی تقویت کنند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در خصوص وام ضروری بازنشستگان انجام شد، غیرحضوری کردن مراحل دریافت این خدمت برای حفظ سلامت بازنشستگان در شرایط کرونایی است؛ لذا سامانه‌ای با همت حوزه‌های ذی ربط سازمان راه اندازی شد تا بازنشستگان بدون مراجعه حضوری به بانک‌ها و شعب تأمین اجتماعی امور مربوط را انجام دهند.

 

نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

بیات افزود: پس از ثبت نام متقاضیان توسط کاربران در کانون‌های بازنشستگی و ارسال اطلاعات به بانک عامل، اطلاعات هویتی افراد با توجه به قوانین و مقررات بانک عامل و بانک مرکزی بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم پیامکی به شماره همراه اعلام شده توسط فرد متقاضی ارسال خواهد شد و با تأیید و موافقت فرد برای دریافت وام، این مبلغ به حساب وی واریز خواهد شد.

وی همچنین گفت: شماره همراه ثبت شده در سامانه الزاماً می‌بایستی به نام گیرنده وام باشد. نداشتن اقساط معوق بانکی، نداشتن چک برگشتی و…، از دیگر شرایط دریافت وام است که البته در صورت رد تقاضای متقاضی توسط سامانه مربوط اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->