برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

«سریع و خشن» پنجمین فرانچایز پرفروش‌ تاریخ سینما

  • کد خبر: ۷۲۸۱۴
  • ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
«سریع و خشن» پنجمین فرانچایز پرفروش‌ تاریخ سینما
فیلم «سریع و خشن 9» بالاخره اکران شد و فروش زیاد آن باعث شده که «سریع و خشن» بتواند جایگاه X-Men به عنوان پنجمین فرانچایز پرفروش تاریخ سینما را ازآن خود کند.

به گزارش شهرآرانیوز - فیلم F۹ بالاخره اکران شد و فروش زیاد آن باعث شده که سریع و خشن بتواند جایگاه X-Men به عنوان پنجمین فرانچایز پرفروش تاریخ سینما را ازآن خود کند.

اولین فیلم از این سری به نام The Fast and the Furious در سال ۲۰۰۱ اکران شد و با بودجه ۳۸ میلیون دلاری، توانست ۲۰۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. اکنون فیلم‌هایی از این سری مانند The Fate of the Furious و Furious ۷ با بودجه‌های ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته می‌شوند و در باکس آفیس جهانی بیش از ۱ میلیارد دلار فروش دارند. پس از مرگ پل واکر این احتمال وجود داشت که قسمت جدیدی از فرانچایز سریع و خشن ساخته نشود، اما حالا چند اسپین‌اف هم از آن در دست ساخت قرار دارد.

وین دیزل پس از ایفای نقش در اولین فیلم، در دو قسمت بعدی حضور نداشت. با این وجود شکست فیلم‌های او از جمله The Pacifier و The Chronicles of Riddick باعث شد که از چهارمین قسمت دوباره او به فرانچایز سریع و خشن باز گردد. این مجموعه که کار خود را با تمرکز روی ماشین‌ها سریع و مسابقات غیرقانونی آغاز کرده بود، اکنون دیگر به فیلم‌هایی کاملا اکشن تبدیل شده است.

مجموعه سریع و خشن با بیش از ۱۰ فیلم توانسته به صورت کلی ۶.۲ میلیارد دلار فروش داشته باشد. از این رو توانسته جایگاه سری مردان ایکس را به عنوان پنجمین فرانچایز پرفروش تاریخ سینما را ازان خود کند. تا دو هفته پیش A Quiet Place Part ۲ با ۲۵۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس امسال بود. با این وجود F۹ توانست به راحتی از آن عبور کند و طی دو هفته ۴۰۰ میلیون دلار فروش داشته است.

پس از آنکه فاکس را دیزنی بخرد، دو فیلم آخر مردان ایکس، یعنی Dark Phoenix و The New Mutants، کمترین میزان فروش این سری را داشته‌اند. چهار فرانچایز پرفروش تاریخ سینما شامل جیمز باند با ۷.۱ میلیارد دلار، هری پاتر با ۹.۲ میلیارد دلار، Star Wars با ۱۰.۳ میلیارد دلار و دنیای سینمایی مارول با ۲۲.۶ میلیارد دلار می‌شود. باید به این اشاره کنیم که سری فیلم‌های Avengers از دنیای سینمایی مارول به تنهایی ۷.۷ میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

البته سریع و خشن برای رسیدن به رتبه چهارم و پیشی گرفتن از سری فیلم‌های جیمز باند کار سختی در پیش دارد. به خصوص که No Time to Die نیز در آینده نزدیک به صورت جهانی اکران می‌شود. انتظار می‌رود در سال‌های آینده این دو فرانچایز با هم رقابت نزدیکی داشته باشند. دو فیلم از مجموعه اصلی سریع و خشن هنوز باقی مانده است و با انتخاب جایگزینی برای دنیل کریگ، فیلم‌های جیمز باند بیشتری نیز ساخته می‌شود.

قسمت نهم سریع و خشن اکثر شخصیت‌های محبوب سری مثل دومینیک (وین دیزل)، لتی اورتیز (میشل رودریگز)، رومان پیرس (تایریس گابسون)، تج پارکر (کریس لوداکریس بریجز)، میا تورتو (جوردانا بروستر) و مگدالن شاو (هلن میرن) را بازگردانده و سایفر (شارلیز ترون) نیز نقش منفی آن است.

 

منبع: ویجیاتو

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->