دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حاشیه شهر مشهد کمرنگ شده است

  • کد خبر: ۷۲۸۴۲
  • ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حاشیه شهر مشهد کمرنگ شده است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متأسفانه در حاشیه مشهد رعایت دستورالعمل‌ها کمتر شده است و برخی شهروندان درباره مراقبت‌های فردی در مقابل کرونا دچار نوعی بی تفاوتی شده اند.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ درست مثل موج‌های قبلی، برای موج جدید کرونا نیز که با حضور دلتای هندی همراه است، دغدغه و اضطراب فراوانی در جامعه ایجاد شده است؛ اینکه سرعت انتقال کرونای دلتا ۴۰ درصد از سویه انگلیسی بیشتر است و ظرف ۴۸ ساعت ریه‌ها را درگیر می‌کند یا اینکه هر فرد بیمار می‌تواند در کمترین زمان ممکن ۱۲ نفر را به این ویروس آلوده کند.

 

بااین حال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انتقاد و هشدار درباره رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و عادی انگاری برخی شهروندان برای خودمراقبتی در شرایط کرونا گفت: متأسفانه در حاشیه مشهد رعایت دستورالعمل‌ها کمتر شده است و برخی شهروندان درباره مراقبت‌های فردی در مقابل کرونا دچار نوعی بی تفاوتی شده اند.


مهدی قلیان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در حرم مطهر رضوی نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مجاوران مطلوب است، اما برخی زائران باوجود تذکر خدام بارگاه رضوی، از رعایت اصول اولیه بهداشت خودداری می‌کنند.


۵۰ درصد از استان‌ها رو به قرمز شدن

وی درباره برخی پیش بینی‌ها که در هفته گذشته اعلام شد شرایط کرونایی مشهد «به زودی» قرمز خواهد شد نیز بیان کرد: روند عمومی شیوع کرونا در کشور رو به گسترش است و شرایط ۵۰ درصد از استان‌های کشور رو به قرمز شدن است، اما به طور دقیق نمی‌توان گفت که رنگ کرونا در مشهد چه زمانی قرمز می‌شود.


وی افزود: در استان‌هایی همانند تهران و مازندران شرایط قرمز است و حتی در همسایگی ما نیز خراسان جنوبی شهر شرایط قرمز کرونایی دارد.


قلیان درباره میزان شرایط آزمایشگاهی و تشخیص دلتای هندی نیز گفت: پیشتر و درباره شرایط کرونای انگلیسی هم اعلام کردم که وقتی یک مورد از یک سوش یافت می‌شود، از آنجا که کرونا از راه تنفس منتقل می‌شود و در حال پخش شدن است، پس همان موارد اندک هم برای سرایت به یک شهر کافی است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در اینجا نباید بگوییم چه میزان از کرونا منتشر شده است، بلکه باید اشاره کنیم که موجی دیگر از بیماری کرونا در حال شیوع است که ممکن است واگیری بیشتری داشته باشد، به عبارتی، دیگر نیازی نیست که با آزمایش‌های متعدد به نتیجه مورد نظر برسیم و مهم این است که تست سلولی و مولکولی افراد از نظر کرونا مثبت است.


ظرفیت بستری مشهد مطلوب است

وی افزود: میزان آمادگی استان و مشهد همیشه مطلوب بوده است و با تمام موج‌هایی که پشت سر گذاشته ایم، نه در مراکز منتخب ۱۶ و ۱۲ ساعته و نه در بیمارستان‌های که بیمار کرونایی داشتند، هیچ کس پشت در نماند و در موج‌های قبلی سیستم درمانی استان کاملا پاسخگو بوده است و امیدواریم با آمادگی‌ای که از قبل هم وجود داشته و با توجه به امکانات موجود، در بحث سرپایی و درمانی مشکلی نداشته باشیم.


ضرورت حفظ آرامش و رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌ها

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که برخی اخبار منتشر شده درباره کرونای دلتای هندی باعث ایجاد استرس بیشتر می‌شود، مردم ضمن حفظ آرامش، اصول اولیه مراقبت از خود را انجام بدهند. از آنجا که واکسن برای افراد بالای ۷۰ سال مهیاست، هرچه سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام شود و افرادی که در شرایط سنی دیگر قرار دارند نیز به محض اعلام عمومی برای واکسن، اقدام کنند؛ همچنین با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم، شهروندان تا جایی که می‌توانند از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند و راه پیشگیری همه انواع کرونا یکسان است.


همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۲۷ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۱۳ هزار و ۸۳۶ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->