ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند
سرخط خبرها

آذری جهرمی: شرکت‌های اینترنت ماهواره‌ای باید از ما مجوز بگیرند

  • کد خبر: ۷۲۹۳۱
  • ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
آذری جهرمی: شرکت‌های اینترنت ماهواره‌ای باید از ما مجوز بگیرند
بعد از اینکه دو روز پیش ایلان ماسک گفت اینترنت ماهواره‌ای تا یک ماه دیگر در سراسر جهان در دسترس خواهد بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با تاکید بر این که اینترنت ماهواره‌ای برای ما تهدید نیست، گفته است ما مقررات سرزمینی برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای داریم و هر شرکتی که بخواهد فعال شود باید از ما مجوز بگیرد، البته اگر حقوق بین‌الملل را رعایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - بعد از اینکه دو روز پیش ایلان ماسک گفت اینترنت ماهواره‌ای تا یک ماه دیگر در سراسر جهان در دسترس خواهد بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با تاکید بر این که اینترنت ماهواره‌ای برای ما تهدید نیست، گفته است ما مقررات سرزمینی برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای داریم و هر شرکتی که بخواهد فعال شود باید از ما مجوز بگیرد، البته اگر حقوق بین‌الملل را رعایت کنند.


آذری جهرمی با بیان این که باید بپذیریم اینترنت ماهواره‌ای پدیده‌ای است که تمام کشور‌های دنیا با آن مواجه خواهند شد، هدف اصلی منظومه‌های ماهواره‌ای را فراهم ساختن بستر استفاده از اینترنت اشیا در سراسر دنیا می‌داند:


«بسیاری از مناطق دورافتاده نه از طریق شبکه موبایل نه شبکه ثابت قابلیت پوشش‌دهی ندارند و اینترنت ماهواره‌ای برای کمک به چنین مشکلاتی راه‌اندازی شده است. اتفاقاتی که متاسفانه امروزه در زاگرس و پارک ملی گلستان شاهد هستیم را می‌توان به کمک اینترنت اشیا حل کرد.»



او در ادامه به خوی سلطه‌جویی آمریکا در تمام عرصه‌ها اشاره کرد: این کشور می‌خواهد پلتفرم‌های خود را توسعه دهد و اقتصاد حوزه دیجیتال را به‌صورت ۱۰۰ درصدی برای شرکت‌های خودش مطالبه کند. از همین روی ما بایستی در این شرایط خود را آماده کنیم.

وزیر ارتباطات با اعتقاد بر این که برخی از سخت‌گیری‌هایی که داخل کشور صورت می‌پذیرد، باید اصلاح یا مدیریت شوند، گفت: «ما مقررات سرزمینی برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای داریم و هر شرکتی که بخواهد فعال شود باید از ما مجوز بگیرد، البته اگر حقوق بین‌الملل را رعایت کنند.»

وی با بیان این که سازمان فضایی به دنبال ایجاد منظومه ماهواره‌ای بوده و سند آن را استخراج کرده می‌گوید مذاکرات بین‌المللی در حال انجام است تا ما نیز به کشور‌های دارای منظومه ماهواره‌ای بپیوندیم.

آذری جهرمی معتقد است نباید از اینترنت ماهواره‌ای بترسیم و باید خودمان را برای فراگیری این فناوری آماده کنیم: «اینترنت ماهواره‌ای قطعا برای ما تهدید نیست و ما از فرصت‌هایی که به دست می‌آید استفاده می‌کنیم.»

او ابراز امیدواری کرد همان‌طور که با وجود تمام تحریم‌هایی که علیه ایران تصویب شد، اقتصاد دیجیتال ما توانست رشد خوبی داشته باشد، در آینده نیز در مقابل اینترنت ماهواره‌ای رشد خواهیم کرد.

 

منبع: دیجیاتو

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->