آیت الله علم‌الهدی: مردم از دولت جدید بیشترین توقع را دارند

  • کد خبر: ۷۳۱۰۷
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
آیت الله علم‌الهدی: مردم از دولت جدید بیشترین توقع را دارند
آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای منتخب شورای شهر ششم، با اشاره به حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه، اظهار کرد: بسیاری افراد با انگیزه و انتظار تحول در شهر در انتخابات شورا‌ها شرکت کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی روز یکشنبه در دیدار با اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اگر این دولت تنها به حل نیاز‌های روزمره مردم بپردازد، دولتی شکست خورده است، خاطرنشان کرد: این دولت زمانی می‌تواند توقعات مردم را پاسخ بدهد که جهادی و با همت کار کند و خدای ناخواسته اگر توقع مردم برآورده نشود، گویی توقع مردم از نظام برآورده نشده است.

وی ادامه داد: شورای شهر نیز چنین وضعیتی دارد که باید جهادی کار کند، اگر تنها امور شهرداری و مصوبات را دنبال کند، مردم راضی نمی‌شوند، مردم به این قانع نیستند که تنها روزمره‌شان اداره شود، مردم انتظار دارند زندگیشان توسعه پیدا کند.

امام جمعه مشهد گفت: در شورای قبل خیلی کار‌ها انجام و قدم‌های خوبی به‌خصوص در حاشیه شهر برداشته شد. این انتظار از این دوره شورای شهر نیز وجود دارد که نسبت به قبل، کار بیشتری انجام داده و در مسیر پر کردن خلأ‌ها قدم بردارد. هر دوره، شورای شهر را می‌ترسانند که هزینه‌ها و بدهی‌ها زیاد است در حالی که تا به کنون هیچ شهردار و شورایی، بودجه‌ای برای انجام کار کم نیاورده است.

وی افزود: سال‌هاست با جریان قدرت و ثروت درگیر هستیم، ۳۰ سال است اطراف حرم امام رضا (ع) خاکروبه است و این بزرگ‌ترین ننگ برای شهر است، پا به کفش کنید و مساله منطقه ثامن را حل کنید، اطراف حرم کانون پاساژ و کالای خارجی نشود، این بر خلاف هویت امام رضا (ع) است، اطراف حرم را یک جزیره کیش درست نکنند که وسط آن یک گنبد طلا باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در مورد ارتفاع ساختمان‌های اطراف حرم نکاتی را گفتم که زیر ساختمان‌ها را نیز تمامأ توقفگاه ایجاد کنید، تلاش کنید در اسرع وقت این کار انجام گیرد؛ نباید ساخت‌وساز‌های اطراف حرم به گونه‌ای باشد که هویت حرم امام رضا (ع) زیر سؤال برود که امیدواریم این طرح‌ها با همت و تلاش شما به سرانجام برسد و این خرابه از اطراف حرم امام هشتم (ع) جمع شود.

وی خطاب به اعضای جدید شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مردم انتخاب کردند که این انتخاب، آخرش امضایی دارد و آن امضای علی بن موسی الرضا (ع) است، زیرا هیچ شهروندی در مشهد بالاتر از خود آن حضرت نیست. امضای امام رضا (ع) مبتنی بر ترویج هویت ثامن الحجج (ع) در این شهر است، سعی کنید توسعه شهری با هویت امام هشتم (ع) اتفاق بیفتد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بسیاری از سوءاستفاده‌گران تلاش می‌کنند هویت شهر امام رضا (ع) را از بین ببرند.

وی ادامه داد: مشهد تا سال ۱۳۹۸ سالانه میزبان ۳۲ میلیون زائر داخلی و چهار میلیون زائر خارجی بود که بهترین بازار کالای گردشگری است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: جریان قدرت و ثروت به دنبال این هستند که سرمایه‌گذاری کنند و از موقعیت گردشگری گوناگونی که به وجود می‌آورند، سود ببرند. برخی سرمایه خود را از کیش و نقاط دیگر به مشهد می‌آورند تا با ایجاد مراکز خاص تفریحی، از موقعیت حضور زائران داخلی و به خصوص زائران خارجی به نفع سودجویی خود استفاده کنند، برای حرمت و هویت مشهد باید نگاه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: هیچ مکاتبه‌ای برای امور شخصی با شورای شهر نداشته و نخواهم داشت. بنده هیچ تحمیلی به هیچ شورای شهری نداشته ام و هیچ توقعی نیز از شما نسبت به خود ندارم لذا اگر کسی به‌عنوان وابسته من به شما مراجعه کرد و از شما خواسته‌ای داشت، از همین الان حق دارید او را تکذیب کنید و به عنوان یک سوءاستفاده‌گر تحویل دادگاه دهید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تمام نامه‌های من مشخص و روشن است که برای گره کار مردم مکاتبه شده است، همین الان هم اعلام می‌کنم هیچ تقاضایی از شورای شهر مشهد ندارم.

وی گفت: باید به عنوان عبادت خدا به مردم خدمت کنیم لذا مراقب اختلاف نظر‌ها باشید و نگذارید اتحاد شما بر هم بخورد. اختلافات را بین خودتان حل و فصل کنید و آن را وارد فضای مجازی نکنید. دیدیم برادران ما با این که همه‌اشان همفکر و هم‌خط بودند، اختلافات را به فضای مجازی بردند. دیگران در کار آنان دخالت می‌کردند و بین این‌ها به هم می‌خورد.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->