دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو
سرخط خبرها

تمام «ادارات دولتی» تا پایان مرداد، پنج شنبه‌ها تعطیل هستند

  • کد خبر: ۷۳۴۶۰
  • ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
  • ۲
تمام «ادارات دولتی» تا پایان مرداد، پنج شنبه‌ها تعطیل هستند
وزیر نیرو اعلام کرد که طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، در جلسه امروز دولت، وزرای نیرو، کشور، صنعت و نفت از اختیارات ویژه برای حل مشکلات موجود برخوردار شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر نیرو گفت: امروز در جلسه هیات وزیران، توسط رئیس جمهور محترم طی اصل ۱۳۸ قانون اساسی بخشی از اختیارات به چهار تن از وزرا واگذار شد که ان‌شاءالله با هماهنگی که خواهیم داشت با مشورت و تعامل تصمیم‌گیری می‌شود. به عنوان مثال اولین تصمیم این است که تا پایان مرداد ماه پنجشنبه‌ها در دستگاه‌های دولتی تعطیل شود.

ایلنا نوشت: رضا اردکانیان در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هر توضیحی که بخواهم خدمت مردم عزیز ارائه کنم وظیفه دارم به سهم خودم صمیمانه از تک تک هموطنانی که در این مدت دچار سختی شدند عذرخواهی کنم. امیدوار هستیم با همه حمایتی که وزارت نیرو خواهد شد از ناحیه همه دستگاه‌های لشکری و کشوری، بتوانیم این دو سه هفته سخت را به خوبی مدیریت کنیم. امسال موج گرما در همه دنیا زودرس بوده و دما بالاتر است در نتیجه باعث افزایش میزان مصرف شده است و امیدواریم که با حمایت همگانی بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: به طور خاص از دیروز صبح زود که جلسات مختلف در سازمان‌های مختلف در دستگاه‌های مسئول و همکار تشکیل شد اتفاقات خوبی رخ داد و نتیجه را هم فکر می‌کنم مردم عزیز شب گذشته شاهد بودند. ما شب قبل‌تر ۶ هزار مگاوات کمبود داشتیم که نمی‌شد برای آن برنامه‌ریزی و تامین داشت و این کمبود شب گذشته به حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار مگاوات رسید.

اردکانیان در بخش دیگری اظهار داشت: امیدوار هستیم که با همکاری وزارت صمت و تمهیداتی که عزیزان دارند به عنوان مثال برنامه‌های تعطیلات تابستانه یا اورهال دوره‌ای را مقداری جلوتر بیندازند که بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم. پیش‌بینی‌های هواشناسی این گونه است که اگر بتوانیم دو سه هفته‌ای را سپری کنیم این مشکل حل خواهد شد.

وی افزود: امروز در جلسه هیات وزیران، توسط رئیس جمهور محترم طی اصل ۱۳۸ قانون اساسی بخشی از اختیارات به چهار تن از وزرا واگذار شد که ان‌شاءالله با هماهنگی که خواهیم داشت با مشورت و تعامل تصمیم‌گیری می‌شود. به عنوان مثال اولین تصمیم این است که تا پایان مرداد ماه پنجشنبه‌ها در دستگاه‌های دولتی تعطیل شود. همچنین در خصوص ساعات کار ادارات هم اختیاراتی استانداران محترم دارند که تصمیم‌گیری لازم را خواهند داشت.

اردکانیان بیان کرد: همچنین ستادی در خصوص تولید و مدیریت و کنترل شبکه در وزارت نیرو و شرکت توانیر ایجاد شده که خود من نیز محل کارم کارم را به آنجا منتقل کردم و امیدواریم که بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی این شرایط را مدیریت کنیم. همه دستگاه‌ها نیز اعم از مجلس، دستگاه قضایی و نیرو‌های مسلح همگی اعلام آمادگی برای همکاری کردند و ما به لطف خدا و همکاری مردم دلگرم هستیم.

وی افزود: هرچقدر این کمبود برق کمتر باشد امکان برنامه‌ریزی و پایبندی به این برنامه ریزی بیشتر خواهد بود و همه تلاش ما اتین خواهد بود که با تاکید رئیس جمهور محترم قطعی نباشد و اگر بود به صورت برنامه‌ریزی شده و با اعلام قبلی انجام شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: نکته‌ای که هموطنان عزیز باید مطلع باشند این است که حتی اگر کمبود تولید نداشتیم هم با توجه به این حجم از فشار مصرف برخی حوادث و اتفاقات ممکن است که رخ دهد مانند حادثه‌ای که برای یکی از ترانس‌ها در یک منطقه از تهران روز گذشته رخ داد و این‌ها جزو حوادث است و قابلیت پیش‌بینی ندارد.

اردکانیان همچنین درخصوص استخراج رمزارز‌ها گفت: تمامی دستگاه‌های مجوزدار استخراج رمزارز با اعلام رئیس جمهور خاموش شدند، اما دستگاه‌های غیرمجاز نیست بخشی همچنان درحال فعالیت هستند. تاکنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه استخراج توقیف شده و پیش‌بینی دستگاه‌های مسئول این است که تعداد دستگاه‌های فعال بیش از این است که نیاز است این افرادی که درگیر چنین مساله‌ای هستند خودشان برای کمک به خودشان و اعضای خانواده‌شان این فعالیت را متوقف کنند.

 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
یعنی فردا به تاریخ ۱۷ مرداد ادارات تعطیل هستند؟!
رز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
0
چون ا مراکز خدمت سلامت شرق تهران نه تعطیل میشود نه 50 درصد کار نان 5 شنبه ها هم که نرویم اصلا ماشی نیست و حق ایاب ذهاب نمی دهند و ما اورژانس نیستیمرسیدگی کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->