نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

ارتش به زودی سه بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان برپا می‌کند

  • کد خبر: ۷۳۴۸۹
  • ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
ارتش به زودی سه بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان برپا می‌کند
رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از برپایی سه بیمارستان صحرایی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اقدامات اولیه آن شروع شده است که به زودی اولین بیمارستان در زاهدان برپا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی روز چهارشنبه درباره برنامه‌های نیروی زمینی ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا در استان‌های شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، فرمانده کل ارتش در دستوری به فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده میدان مبارزه با ویروس کرونا، به شکل آفندی وارد منطقه شدیم.

 

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ازهمان لحظه اول دستور، جلسه‌ای را با ستاد بحران و روسای دانشگاه‌های زاهدان، ‌ایرانشهر و زابل برگزار و نیازمندی‌های آنها را احصا کردیم.

 

سرتیپ موذنی از برپایی سه بیمارستان صحرایی در زاهدان، زابل و خاش خبر داد و گفت: اقدامات اولیه آن شروع شده است که به زودی نخستین بیمارستان در زاهدان آماده می‌شود و ۲ بیمارستان دیگر ظرف ۱۰ روز آینده در زابل و خاش به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی در ادامه افزود: بنا به نیازی که استان به لحاظ کادر درمانی داشت اولین گروه درمانی را از شیراز به سیستان و بلوچستان اعزام کردیم.

 

سرتیپ موذنی ادامه داد: با توجه به درخواست‌ها، ۵ مخزن اکسیژن با تناژ بالا در منطقه برای اکسیژن رسانی به بیماران کرونایی نصب خواهد شد. همچنین در صورت توزیع وسیع واکسن آمادگی داریم که واکسیناسیون را در این استان انجام دهیم.

 

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از آمادگی در بحث غربالگری و تست کرونا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار تست کرونا را امروز وارد استان سیستان و بلوچستان خواهیم کرد که سریعا بتوانیم بیماریابی را با سرعت بالاتری انجام دهیم.

 

وی با تاکید بر این که تا زمان ریشه کنی این بیماری با تمام نیروی درمانی ارتش در منطقه حضور داریم، گفت: قریب به ۲۰۰ کادر درمانی در چند روز آینده وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند و کار درمان و پیشگیری و غربالگری را در استان مدیریت خواهند کرد.

 

سرتیپ موذنی در ادامه به کمبود آب در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: کمبود آب در منطقه را رصد کردیم و براساس نیاز مخازن انتقال هزار و ۲ هزار لیتری برای ذخیره آب و در کنار آن تانکرهای آبرسانی را برای این استان پیش بینی کردیم که بتوانیم کمبود آب را جبران کنیم.

 

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش درباره واکسیناسیون سربازان مرزی و بخصوص در استان سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون نیروهای مرزی انجام شده است و تمام مسایل پیشگیری از انتقال بیماری در پادگان‌ها رصد شده است. در پادگان‌ها مشکلی نداریم و تا الان شیوع بیماری را در پادگان‌های منطقه نداشتیم.

 

وی درباره مهاجرت‌های بی رویه از مرزهای شرقی به کشور و برنامه پزشکی ارتش در این باره چیست، گفت: اتباع و شهروندان برای ما فرقی ندارند. غربالگری، تست و تشخیص را انجام می‌دهیم.

 

سرتیپ موذنی با تاکید بر این که کنترل مرزی بحث جداگانه‌ای است که در مبادی رسمی کنترل می‌شوند گفت: افرادی که وارد کشور می‌شوند را غربالگری می‌کنیم که اگر صحت و سلامتی آنها تایید شد و طبق قوانین اگر بتوانند وارد کشور شوند در خدمت آنها هستیم. اگر هم در کشور ما باشند و بیمار شوند برای ما هیچ فرقی نمی کند و کار درمانی آنها معالجه می کند.

 

وی تاکید کرد: مرزهای ما امن ترین مرزها است و تغییرهای اطراف کشور هیچ خللی در ماموریت‌ها و امنیت کشور ایجاد نخواهد کرد.

 

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: توصیه ما به مردم این است که با جدیت بیشتری نسبت به موج‌های قبلی پروتکل‌ها را رعایت کنند. ماسک زدن را فراموش نکنند. در منزل بمانند و برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند. سفرها را کنسل کنند و مشاغلی هم که اعلام شده باید تعطیل باشد همکاری کنند تا بتوانیم این موج را که نسبت به قبلی‌ها خطرناک‌تر است مانند موج‌های قبلی با کمترین تلفات مهار کنیم.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->