برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

دردسرهای عظیم بی‌برقی | تحمل؛ تنها راه!

  • کد خبر: ۷۳۹۱۸
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
دردسرهای عظیم بی‌برقی | تحمل؛ تنها راه!
آن‌قدر زندگی ما به خدمات وابسته شده است که اگر روزی و روزگاری یکی از این خدمات مانند همین برق بخواهد برای چند ساعت قطع شود، همه‌چیز به‌هم می‌ریزد و کلافه و گاهی هم عصبی می‌شویم؛ به‌هم‌ریختگی‌ای که به گرماخوردن، آب‌شدن یخ فریزر و تاریکی نابهنگام خانه‌ها و کوچه‌ها محدود نیست و فراتر از این حرف‌هاست.

جانقربان | شهرآرانیوز- آن‌قدر زندگی ما به خدمات وابسته شده است که اگر روزی و روزگاری یکی از این خدمات مانند همین برق بخواهد برای چند ساعت قطع شود، همه‌چیز به‌هم می‌ریزد و کلافه و گاهی هم عصبی می‌شویم؛ به‌هم‌ریختگی‌ای که به گرماخوردن، آب‌شدن یخ فریزر و تاریکی نابهنگام خانه‌ها و کوچه‌ها محدود نیست و فراتر از این حرف‌هاست.

به ۱۱۰ زنگ زدیم

مغازه‌دار است و لبنیاتی دارد. می‌گوید: چشمتان روز بد نبیند. دیشب برق ما را ساعت۹ قطع کردند و تا ساعت۱۱:۳۰ بی‌برق بودیم. حالا بماند که این کره‌ها باز می‌شود و گاهی شیر خراب می‌شود، مسئله این است که می‌خواستیم به خانه برویم و نمی‌شد! این کرکره‌های در مغازه برقی هستند و پایین نمی‌آمدند. شرکت برق که جواب نمی‌داد. درنهایت به ۱۱۰ زنگ زدیم و گفتیم اگر مغازه ما را دزد بزند چه کسی جواب می‌دهد؟! گفتند رسیدگی می‌کنیم. حالا نمی‌دانم رسیدگی کردند یا نه، ولی ۱۰دقیقه بعد برق آمد و ما هم الکی در منع تردد جریمه شدیم.

بستنی‌های مچاله

سوپرمارکت دارد. به هرکس که می‌خواهد از داخل یخچال بستنی بردارد، می‌گوید: از آن یکی یخچال بردارید، این بستنی‌ها از بس برق قطع و وصل شده است، از ریخت افتاده‌ و مچاله شده‌اند. به کارخانه گفته‌ام پس بگیرد، ولی می‌گویند به ما ارتباطی ندارد، از شرکت برق شکایت کنید! یکی نیست بگوید مگر می‌شود از شرکت برق شکایت کرد!

ما که مردیم

گله‌اش از پنجشنبه هفته پیش است. می‌گوید: والا من نمی‌فهمم که چرا ادارات را تعطیل می‌کنند و بانک‌ها را می‌بندند و بازهم برق خانه مردم را قطع می‌کنند. پنجشنبه دوبار قطعی برق داشتیم و هرکدام ۲ساعت زمان برد، آن‌هم در اوج گرمای ظهر! من واقعا شک دارم که این آقایان شرکت برقی در این ساعت‌ها برق خانه خودشان را هم قطع کنند!

ما که کم‌مصرفیم چرا!

خانمی سن‌وسال‌دار است. می‌گوید: ما از همان قدیم یاد گرفتیم که درست و کم مصرف کنیم. همیشه هم طبق الگو مصرف می‌کنیم، اما با پرمصرف‌ها یکی هستیم و در این شرایط تر و خشک را باهم می‌سوزانند.

قطعی؛ آسان‌ترین راه

مهندسی خوانده و باسواد است. این مرد جوان نیز می‌گوید: مسئولان باور کنند که بهترین راه و تنهاترین راه قطع‌کردن نیست! تا آب کم می‌شود جیره‌بندی می‌کنند، تا برق محدود می‌شود برق را قطع می‌کنند! اینکه نشد کار! کمی کار فرهنگی درست‌وحسابی بکنند. باور کنند که زندگی ما به برق وابسته است و وقتی چند ساعت آن را قطع می‌کنند، دچار مشکل جدی می‌شویم.

خودشان را راحت کردند

جوان است و پرسروصدا. می‌گوید: این‌ها خودشان را واقعا راحت کرده‌اند. برای قطعی که می‌گویند زنگ نزنید و سؤال نکنید. طبق جدول هم که عمل نمی‌کنند. وقتی هم که شکایتی داری کلا کسی جواب نمی‌دهد و نیم‌ساعت باید پشت خط باشی!

از ما گذشته است

پیرمرد عصابه‌دست دیگری هم که از قطعی برق شاکی است، می‌گوید: ما که پیریم و ناتوان، دست‌کم وقتی چراغ روشن است، به نور آن امید داریم و نمی‌ترسیم. وقتی برق می‌رود مدام نگرانیم که یک وقت یکی از روی دیوار نیاید و من و این زن را خفه کند و همین شندرغاز را هم ببرد.

دردسرهای عظیم بی‌برقی

حرف‌ها و مشکلات مردم بسیار است و از بی‌برنامگی و بی‌برقی‌ای که وقت‌وبی‌وقت سراغ خانه‌ها و دکان‌هایشان می‌آید، شاکی هستند؛ بی‌برقی‌ای که بعد از سال‌ها وابستگی حالا ترک حتی یک ساعت آن هم بسیار دشوار است و مردم توقع دارند همان‌طور که در مصرف همراهی می‌کنند، شرکت برق نیز در زمینه روشنایی آن‌ها را همراهی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->