پایانه‌های فروش وصل و پایدار است | اختلال برطرف شد واریز مرحله دوم سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۲ به کجا رسید؟ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز قیمت خودرو امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | سقوط قیمت‌ها به زیر نرخ کارخانه بورس در  سایه خروج حقوقی ها و  بی اعتمادی سهام داران   تجهیز ۴۸۵۰ مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند در خراسان رضوی «تولید» نیازمند یارانه هدفمند | فرایندهای اداری، مانع حمایت از  صنعت قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | مسیر پرونده هفتگی طلای جهانی با کاهش دلار تغییر کرد قیمت برنج تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) جزئیات پرواز‌های اربعین اعلام شد + قیمت بلیت نجف از استان‌های مختلف ایران قرارداد‌های کار و امنیت شغلی دو رکن اساسی برای حفظ حقوق کارگران هستند آیا کالابرگ الکترونیکی دهک ۴ تا ۷ این هفته واریز می‌شود؟ پرواز‌های امارات به تهران از سرگرفته شد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت دینار فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) چند؟ پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) + جزئیات نمودار رشد پیک تقاضای برق نزولی شد تصویب لایحه جدید آمریکا صعود دیگری در قیمت رمزارزها را رقم زد بازار ارز در آستانه تغییر | چرا خرید دلار در این مقطع منطقی نیست؟ رئیس جمهور دستور اصلاح و اجرای الگوی کشت سراسری را صادر کرد توزیع گسترده برنج ۵۶ تا ۷۰ هزار تومانی تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شد (۲۶ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) | افت ۵ تا ۸۰ میلیونی قیمت‌ها قیمت خودرو‌های داخلی بدون نوسان (۲۶ تیر ۱۴۰۴) | رانا پلاس ۷۷۹ میلیون تومان افزایش قیمت نفت تحت تاثیر داده‌های مثبت چین و تعدیل تنش‌های تجاری (۲۶ تیر ۱۴۰۴) بررسی قیمت پرفروش‌ترین موبایل‌های شیائومی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) + جدول ۷۸ درصد ‌صادرات‌ ایران به ‌اوراسیا با تعرفه صفر انجام می‌شود ضرورت اجرای پروژه‌های فشارافزایی در میدان گازی پارس جنوبی | بزرگ‌ترین قرارداد نفت ایران معطل مصوبه صدور بیش از ۲ میلیون فقره چک الکترونیک
سرخط خبرها

موقع قطع برق در آسانسور چه کنیم؟

  • کد خبر: ۷۳۸۷۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
موقع قطع برق در آسانسور چه کنیم؟
رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته گفت که کابین آسانسور‌های جدید عموما هنگام قطع برق به طور اتوماتیک به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شوند، اما اگر به هر دلیل این امر محقق نشد و فرد آموزش دیده‌ای که بتواند مطابق دستورالعمل هر آسانسور، فرد را خارج کند در ساختمان نبود باید با آتش نشانی تماس گرفته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌های اخیر استان‌های مختلف با قطعی گسترده برق مواجه شدند و به نظر می‌رسد گیر افتادن در آسانسور به هنگام قطعی برق به یکی از نگرانی‌های مردم تبدیل شده است.

در این رابطه محمدرضا زهره وندی گفت: آسانسور‌های جدید سیستمی به نام یو پی اس دارند که اگر در زمان قطعی برق آسانسور بین دو طبقه مانده باشد، به طور اتوماتیک کابین را به نزدیکترین طبقه هدایت می‌کند. این سیستم فقط مربوط به قطع برق است و در صورت خراب شدن آسانسور این کارکرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر امکان اضافه کردن این سیستم به تابلو‌های آسانسور قدیمی وجود داشته باشد نیز باید این اقدام انجام شود، اظهار کرد: این سیستم با باتری کار می‌کند که طول عمر مشخصی دارد. اگر در حین سرویس به این موضوع توجه نشده باشد که باتری عوض شود یا مدیران ساختمان به این دلیل که در گذشته نیازی به این سیستم نبوده هزینه تعویض باتری را پرداخت نکردند، ممکن است آسانسور‌های جدید نیز با مشکل مواجه شده باشند که این موارد به شرکت آسانسور و مدیران ساختمان برمیگردد.

زهره وندی در پاسخ به اینکه اگر سیستم یاد شده به هر دلیلی کار نکند یا وجود نداشته باشد و فرد به دلیل قطعی برق در کابین گیر بیفتد باید با کجا تماس بگیرد؟ گفت: معمولاً نحوه خروج سرنشین از یک دستورالعمل پیروی می‌کند و برای تمام آسانسور‌های استاندارد تابلویی درباره نحوه خروج سرنشین از آسانسور به هنگام قطعی برق و خرابی در موتورخانه آسانسور نصب شده است و معمولاً به فردی در ساختمان هم آموزش داده شده است. اما اگر به هر دلیل فردی که آموزش دیده در ساختمان حضور نداشته باشد یا گروه سنی افراد ساختمان بالا باشد و نتوانند اقدامی انجام دهند، باید با آتش‌نشانی تماس بگیرند.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران افزود: این آمار که در هفته‌های گذشته در پی افزایش قطعی برق درخواست کمک چقدر بوده و چقدر افزایش داشته باید از آتش نشانی پیگیری شود که چه تعداد درخواست برای خروج سرنشین از کابین به واسطه قطعی برق داشتند. اما با توجه به اینکه در خیلی از ساختمان‌ها خود افراد می‌توانند افراد محبوس شده را خارج کنند، تعداد کل افراد محبوس شده در کابین به دلیل قطعی برق بیشتر از رقمی خواهد بود که آتش نشانی ارائه می‌دهد.

آیا برای خارج کردن فرد محبوس، برق ساختمان باید قطع شود؟

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای خروج فرد محبوس در کابین باید برق کل ساختمان قطع شود یا نه؟ تصریح کرد: این موضوع برای آسانسور‌هایی است که قدیمی است، استاندارد نیست یا سرویس درست نداشته است. اما معمولا وقتی در آسانسور باز می‌شود تمام سیستم‌های دیگر آسانسور عملکرد ندارند، چرا که در یکی از ایمنی‌های حساس آسانسور است؛ بنابراین اگر با وصل شدن ناگهانی برق، آسانسور شروع به حرکت کند یعنی ایراد داشته و خراب است.

زهره وند در پایان گفت: مدیران ساختمان حتماً با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور و عضو سندیکای آسانسور کار کنند چرا که آموزش و کنترل آن‌ها از سوی انجمن انجام می‌شود. همچنین مسئولیت آسانسور‌ها در ساختمان‌ها برای اینکه با شرکت‌های مجاز طرف قرارداد باشند صرفاً با مالکان و مدیران ساختمان است و اگر حادثه‌ای رخ دهد آن‌ها باید پاسخگو باشند.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->