به گزارش شهرآرانیوز، حالوهوای کشور ژاپن این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به المپیک نزدیک شده است، اما همچنان تصمیمگیریها برای نحوه برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران یا ممنوعیت آنها وجود دارد. کمتر از ۲ هفته دیگر تا شروع رقابتهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ باقی مانده است و این روزها کشور ژاپن تحتتأثیر برگزاری این آوردگاه جهانی و مهم است. هنوز هم تعداد درخور توجهی از مردم این کشور بهدلیل بیماری کرونا موافق برگزاری این بازیها نیستند، اما دولتمردان و مسئولان ورزشی ژاپن با وجود همه فشارهایی که روی دوش خود تحمل میکنند، به برگزاری این رقابتها مصمم هستند. در روزهای گذشته مسئولان برگزارکننده این رقابتها اعلام کردند حضور هواداران در ورزشگاهها ممنوع شده است.
این موضوع واکنشهای مختلفی را در توکیو و شهرهای همسایه آن داشته است. دیروز یکی از شبکههای خبری ژاپن در تلویزیون اعلام کرد که مسابقات بیسبال و سافتبال که محل برگزاری آن استان فوکوشیماست، با تعداد اندک تماشاگر برگزار میشود. بهجز توکیو که محل اصلی برگزاری رقابتهای ورزشکاران است، ۴ استان میاگی، فوکوشیما، شیزوکا و ایباراکی هم میزبان مسابقات هستند و گفته میشود در این ۴ استان تعداد اندک هوادار مجاز اعلام شده است، اما در توکیو و شهرهای همسایه آن که شامل ساپورو، چیگا و کاناواگا میشود، حضور تماشاگر ممنوع است.
مسئله مهم دیگری که در پی ممنوعشدن حضور هواداران در المپیک رخ داده، انصراف برخی از اسپانسرها از تبلیغات میدانی است. پیش از این اسپانسرهای غول المپیک در یک برنامهریزی گسترده قصد داشتند از این آوردگاه جهانی به نفع خود استفاده کنند، اما ممنوعیت حضور تماشاگر در مسابقات باعث شده تا برخی از این شرکتها از تبلیغات وسیع میدانی انصراف دهند. یکی از این شرکتها تویوتا است. این شرکت از اسپانسرهای اصلی المپیک هم به شمار میرود، اما دیروز اعلام کرده است به شکلی که پیش از این برنامهریزی کرده است، تبلیغات میدانی نخواهد داشت.