سرخط خبرها
سرپرست معاونت فرهنگی منطقه ۶ خبر داد:

آمادگی برای اسکان شبانه‌روزی ۱۵ هزار زائر

  • کد خبر: ۷۴۱۶
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
آمادگی برای اسکان شبانه‌روزی ۱۵ هزار زائر
انسیه شهرکی
دبیر شهر آرا محله
سرپرست معاونت فرهنگی منطقه ۶ گفت: سوله بحران شهرک شهید باهنر آماده پذیرایی از بیش از ۱۵ هزار زائر امام مهربانی‌هاست که از ورودی جاده سرخس به مشهد رهسپار می‌شوند.
به گزارش شهرآرامحله، «احسان حسن‌نژاد» با تأکید بر اینکه سوله بحران منطقه ۶ در انتهای شهرک شهید باهنر تنها ایستگاه استقبال از زائر در شهر مشهد است که اسکان و اقامت شبانگاهی دارد، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ هزار زائر از ورودی جاده سرخس به مشهد عزیمت کنند و سوله بحران مهیای استقبال از زائران دهه پایانی صفر شده است.
وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب‌تر در مقایسه با سال‌های گذشته، پیش‌بینی تعداد بیشتری زائر را داریم و ایستگاه استقبال از زائر از یکم تا هفتم آبان در این سوله با مشارکت شورای اجتماعی محلات و مشارکت فعال مردمی در شهرک شهید باهنر و شهید رجایی برپا می‌شود و شرایط پیشواز از زائران مهیاست.
حسن‌نژاد با اشاره به اینکه حداکثر استفاده از ظرفیت مردمی شده است، بیان کرد: تراکم جمعیتی زائران امام هشتم (ع) بعد از چهارم آبان است و تدابیر لازم برای پذیرایی شایسته فراهم شده است. سرپرست معاونت فرهنگی منطقه درباره نحوه مشارکت مردمی گفت: سامان‌دهی بیش از صد نفر زن و مرد در جلسات مکرر در روز‌های قبل در محل سوله بحران انجام شده است تا نواقص سال‌های گذشته رفع و مسئولیت خادمان مشخص شود و بهترین میزبانی را داشته باشیم.
وی در ادامه درباره برنامه‌ریزی برای خدمت به زائران گفت: چهار شیفت برای خادمان پیش‌بینی شده است؛ ۷ صبح تا ۱۱ ظهر، ۱۱ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۷ صبح که در هر شیفت ۵۰ خانم و ۵۰ آقا آماده خدمت‌رسانی‌اند. حسن‌نژاد تفاوت ایستگاه استقبال از از زائر امسال را با ایستگاه سال گذشته این‌چنین دانست: امسال برای بحث سلامت زائران بعد از رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی گناباد و بازدید دست‌اندرکاران این دانشگاه از محل سوله بحران، از پزشکان و پرستاران زبده آن‌ها به‌طور شبانه‌روزی در این ایام بهره می‌گیریم و حتی قول استقرار یک دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی را برای بیماران با شرایط خاص داده‌اند. حتی در بحث دارو نیز قرار است حمایت ویژه داشته و دارو‌های مورد نیاز را تأمین کنند. وی توضیح داد: سال گذشته درمانگران در طبقه فوقانی مستقر بودند که موجب سردرگمی زائران شده بود، امسال این مسئله برطرف شده و گروه پزشکی در دو بخش مجزا برای خانم‌ها و آقایان در طبقه همکف جانمایی شده است. حسن‌نژاد از استقرار ۱۱ غرفه در ایستگاه استقبال از زائر شهرک شهید باهنر گفت و ادامه داد: غرفه عکس یادگاری، خیاطی، ماساژ، تعمیرات کفش، مشاور مذهبی، کودک، شهرآرامحله، رادیو زائر، مشاور مذهبی، امورفرهنگی و بخش پزشکی این غرفه‌ها را تشکیل می‌دهند که می‌توانند به بهبود کیفیت زیارت در ادامه مسیر کمک کنند. سرپرست معاونت فرهنگی منطقه، یکی دیگر از ویژگی‌های این ایستگاه را جانمایی حمام دانست و گفت: ۴ حمام ویژه بانوان و ۴ سرویس حمام هم برای آقایان درنظرگرفته شده است. ۸ چشمه سرویس بهداشتی ویژه بانوان و ۶ چشمه سرویس بهداشتی برای آقایان جانمایی شده است. حسن‌نژاد به ایستگاه‌های پشتیبان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی اهالی محله‌های شهید باهنر و شهید رجایی برای اسکان شبانه زائران اعلام آمادگی کردند که بررسی‌ها انجام شد و در صورت تکمیل ظرفیت سوله بحران با اولویت بانوان به این منازل هدایت می‌شوند و اقامت امن و راحت خواهند داشت. حتی در برخی مساجد هم مثل مسجد جوادالائمه (ع) در خیابان سرخس به روی زائران برای اقامت شبانه باز است. وی درباره همکاری مطلوب مساجد این محله نیز گفت: امسال قرار است در یکی از مساجد نزدیک سوله بحران پخت غذا انجام شود. همچنین با توجه به حجم زباله‌ای که با ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی ایجاد می‌شود و هزینه هنگفت آن، تصمیم بر این شد مساجد ظروف شیشه‌ای یا ملامین را برای وعده‌های غذایی مختلف در اختیار ما بگذارند. وی افزود: همچنین یک خشک‌شویی در محله خوش‌سیما برای خدمت بی‌منت پای کار آماده است. این خشک‌شویی قرار است چادر‌های نماز و پتو‌ها و هر آنچه از زائران به هر میزان نیاز به شست‌وشو دارد، صلواتی در مغازه‌اش شسته و در کمترین زمان تحویل دهد. حسن‌نژاد تأکید کرد: برخی تصور می‌کنند می‌خواهیم امسال همچون سال گذشته در بین ایستگاه‌های زائر رتبه برتر را کسب کنیم که چنین نیست؛ اگر زائر رضایت داشته باشد یعنی رتبه برتر از آن ماست. وی خاطرنشان کرد: در این مسیر تاکنون علاوه‌بر شورا‌های اجتماعی محلات، رؤسای سه ناحیه و ادارات همکاری داشته‌اند. با توجه به اینکه اعتبار امسال این ایستگاه در مقایسه با سال گذشته به نصف آن کاهش یافته و از طرفی آستان قدس رضوی هم در هیچ زمینه‌ای به دلایل خاص خود مشارکت نمی‌کند، دغدغه میزبانی شایسته و درخور نام زائران امام مهربانی علی بن موسی الرضا (ع) از مهمان امام هشتم (ع) را داریم. وی از همه تشکل‌ها و خیران خواست
به منظور انسجام در خدمت‌رسانی به شهروندان تمامی نذر‌های غیرنقدی خود نظیر لباس، پتو، چای، قند و... را به این ایستگاه واقع در روبه روی خیابان حر ۸۸ تحویل دهند یا وجوه نقدی را به شماره حساب ۱۰۰۸۳۸۰۵۵۵۶۳ یا شماره کارت بانک شهر ۵۰۴۷۰۶۱۰۱۹۶۲۷۷۱۶ واریز کنند. تلفن راهنما به شماره ۳۳۹۶۶۶۰۶ هم پاسخ‌گوی پرسش‌های شماست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->