سرخط خبرها

«پورسینا» و «چهنو»؛ پیشرو در ثبت‌نام

  • کد خبر: ۷۴۲۰
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
«پورسینا» و «چهنو»؛ پیشرو در ثبت‌نام
گام سوم شورای اجتماعی محلات تمدید شد

شهرکی - گام سوم فراخوان عضویت در مجمع داوطلبان شورای اجتماعی محلات منطقه ۶ تا پایان مهر ماه جاری تمدید شد. به گزارش شهرآرامحله، حجت‌ا... حیدری، شهردار منطقه با اعلام این خبر به استفاده از ظرفیت‌های قانونی در قالب مجامع داوطلبی در قالب نهادی عمومی، غیردولتی با مشارکت داوطلبانه شهروندان در مقیاس محله و ایجاد بستری برای توسعه هرچه بیشتر محلات اشاره کرد و پیرامون گام سوم شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۶ گفت: محلات هدف این گام: پورسینا، شهید باهنر و شهید بسکابادی، امیرآباد، شهید معقول، آقامصطفی خمینی، کارمندان اول و دوم و چهنو (شهید صدوقی) بودند که در ادامه دو محله کشاورز و اروند به این پروسه اضافه شدند. با این تفاوت که این دو محله ثبت‌نامشان تا چهارم آبان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون محلات پورسینا و چهنو بیشترین آمار ثبت‌نام کننده را داشته‌اند، افزود: بیشتر ثبت‌نام‌کنندگان در محلات مدرک دیپلم دارند. حیدری در این باره خاطرنشان کرد: ثبت‌نام‌کنندگان محله پورسینا حدود ۶۰ نفرند که حدود ۴۲ نفر مدارک دیپلم و سیکل و ۱۸ نفر مدارک بالای دیپلم دارند. در محله چهنو نیز حدود ۳۰ نفرند که ۷ نفرشان کارشناسی، ۱۴ نفر دیپلم و دو نفر کارشناسی‌ارشد هستند. وی با بیان اینکه در محلات دیگر هم آمار ثبت‌نام‌کنندگان رو به افزایش است افزود: داوطلبان محلات شهید باهنر و شهید بسکابادی ۳۰ نفرند که بیشترشان مدرک دیپلم دارند.
شهردار منطقه درباره شرایط اختصاصی این انتخابات محلی گفت: سکونت در محدوده محله، حداقل یک نفر خانم، یک نفر جوان (۱۸ تا ۲۹ سال)، یک نفر از خانواده ایثارگران و یک نفر از افراد دارای معلولیت، نماینده مدارس: مدیر، معاون یا معلم یکی از مدارس محله، نماینده تشکل: داشتن مدرک تحصیلی لیسانس، سازمان مردم‌نهاد محله باید دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح و دارای فعالیت مؤثر در محله باشد. همچنین نماینده مساجد: سکونت در محله داشته و حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد. نماینده کسبه و فعال اقتصادی: حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و دارای سکونت در محله (علاوه‌بر مغازه) و محدوده کسب کاسب محله باید در محله باشد. مدارک مورد نیاز هم کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی (پشت و رو)، دو قطعه عکس پرسنلی، کپی آخرین مدرک تحصیلی و تکمیل درخواست عضویت داوطلبانه در شورای اجتماعی محله است.
به کجا مراجعه کنیم؟
وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام در منطقه ۶ تصریح کرد: داوطلبان به منظور ثبت‌نام در این مجمع می‌توانند تا پایان مهر به ساختمان اجتماعی‌فرهنگی واقع در میدان هفده شهریور، هفده شهریور ۴/۱۴، ساختمان ابریشم، طبقه سوم یا خیابان حر ۵۴ اداره ناحیه ۲ شهرداری یا خیابان پورسینا ۹، قرائت خانه «آلاله‌ها» مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۵۴۷۵۷۰۲۹ تماس بگیرند. سایت mahllat.masshad.ir نیز می‌تواند راهگشا باشد.
سایبانی از امید.
اما موضوع دیگری که شهردار منطقه به آن پرداخت، اجرای ۳ طرح «سایبان امید»، «الفبای مهارت» و «آوای همت» بود. حیدری درباره «سایبان امید» گفت: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مهارتی کودکان و نوجوانان از اواسط تابستان در این منطقه در حال اجراست. شهردار منطقه با بیان اینکه اجرای گام اول این طرح تا پایان آبان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح حدود ۷۰۰ نفر در قالب کارگاه‌هایی با عنوان‌های کنترل خشم و توانمندسازی مهارتی و فنی آموزش می‌بینند. شهردار منطقه اضافه کرد: این کارگاه‌های آموزشی در ۳۲ پایگاه شامل مدارس و مساجد منتخب منطقه برگزار می‌شود.
الفبای مهارت و آوای همت
طرح «الفبای مهارت» به منظور بهبود مهارت‌های فنی کودکان و نوجوانان است.» او در این باره گفت: این طرح رشد اعتماد به نفس در کودکان را موجب می‌شود و از سوی دیگر، در محدوده‌هایی اجرا می‌شود که امکانات آموزشی و فرهنگی کمتر است. جامعه هدف هم دختران و پسران ۸ تا ۱۶ ساله‌اند. «حیدری» به ظرفیت ایجاد این پایگاه مهارتی اشاره کرد: ۱۲ پایگاه می‌توانیم داشته باشیم که ۶ پایگاه مربوط به دختران و ۶ مورد دیگر مربوط به پسران است و در حال شناسایی پایگاه‌ها و ثبت‌نام هستیم. شهردار منطقه جرئیات طرح «آوای همت» را نیز چنین تشریح کرد: این طرح با هدف بهبود مهارت‌های زنان و با اولویت زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهر اجرا می‌شود. در این طرح تعداد پایگاه‌ها ۶ مورد است که در محلات اروند، پورسینا، عمار یاسر و کشاورز در حال اجرا و ثبت‌نام هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->