نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

۸ اشـتباه رایـج زندگی

  • کد خبر: ۷۴۶۶
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴
۸ اشـتباه رایـج زندگی
نگاهی به رفتار‌های ناصحیح زوج‌های جوان که زندگی مشترک را به مرز جدایی می‌کشاند
سمیرا منشادی| با آغاز زندگی مشترک، آزمون و خطا‌های زوج‌ها هم شروع می‌شود و بعد از مدتی هر دو به شناخت نسبی از هم می‌رسند، یعنی دقیقا می‌دانند چه کار‌هایی طرف مقابلشان را می‌آزارد و چه کار‌هایی باعث شادی اش می‌شود. این تلاش آگاهانه همان چیزی است که پایه و اساس زندگی مشترک را در طول سال‌های متمادی حفظ می‌کند. گاهی هم زوج‌ها باوجود آنکه می‌دانند همسرشان از رفتار یا اخلاق خاصی خوشش نمی‌آید، آن را تکرار می‌کنند، خطا‌هایی را که برخی از آن‌ها با آنکه ساده و پیش پاافتاده به نظر می‌رسند، گرمای روابط بین همسران را به سردی مبدل می‌کنند و نتیجه آن‌ها اگر جدایی رسمی نباشد، به طورحتم طلاق عاطفی خواهد بود؛ موضوعی که امروز می‌خواهیم به کمک دکتر سید مرتضی اسحاقی، روان شناس خانواده، به آن بپردازیم و شما را با رایج‌ترین اشتباه‌های زوج‌ها در زندگی مشترکشان آشنا کنیم. قبل از اینکه به سراغ فهرست کردن این اشتباه‌ها برویم، اجازه بدهید به یک قاعده کلی در زندگی مشترک اشاره کوتاهی بکنیم که علت و معلول بسیاری از عمل‌ها و عکس العمل‌های ما در زندگی است: «این ما هستیم که تعیین می‌کنیم دیگران چطور با ما رفتار کنند.»

خانم‌ها این رفتارهــا را انجـام ندهید
مادری کردن
بسیاری از بانوان برای همسرانشان نقش مادر را بازی می‌کنند تا همسر. تاریخ چک ها، پرداخت قسط ها، قرار‌های ملاقات، مراقبت از خودشان و... را مدام به همسرشان یادآوری می‌کنند. این رفتار‌های ناآگاهانه شما سبب می‌شود تا همسرتان به فاز کودکی اش برگردد و توقع داشته باشد که به جای او تصمیم بگیرید و کار‌ها را انجام بدهید. پس، از اینکه همسرتان مثل بچه‌ها نیاز به تروخشک کردن داشته باشد دیگر شاکی نباشید.
دست پایین گرفتن
این عادت بیشتر خانم هاست که هر چیز خوب را برای همسرانشان بگذارند. احترام گذاشتن خوب است، اما در این کار نباید زیاده روی کرد. از آن طرف هم نباید کوتاهی کرد. پس اعتدال داشته باشید و علاقه هایتان را دنبال کنید. اگر خودتان برای خودتان و خواسته هایتان احترام قائل نباشید، چطور می‌توانید از همسرتان چنین انتظاری داشته باشید.
کودکانه مطالبه کردن
درخواست و مطالبه کردن از همسر با ادبیات و لحن کودکانه خوب است، اما نه همیشه و همه جا. این کار برای نمک زندگی بد نیست، ولی نباید زیاد تکرار شود، چون باعث می‌شود همسرتان این نوع برخورد را نقطه ضعف شما ببیند و در جواب خواسته هایتان پاسخ خوبی ندهد. درواقع درخواست هایتان باید صریح و قدرتمند و بدون تحقیر و تخریب باشد.
سؤال جواب کردن
نپرسید: «کجایی؟» یا «چرا فلانی رو لایک کردی؟» این عادتتان را کنار بگذارید و هر دقیقه همسرتان را چک نکنید. اگر از آن دسته بانوانی هستید که مثل جاسوس درباره همسرشان عمل می‌کنند و منتظر هستند شوهرشان یک لحظه نباشد و فوری شروع به جست وجو در گوشی، کیف و لباس او کنند، انتظار نداشته باشید که خوشبخت باشید و مشکلی نداشته باشید. زیرا اعتماد همسرتان را درباره خودتان کم می‌کنید.
انتظار احترام یک طرفه داشتن
اگر می‌خواهید احترامتان از سوی همسرتان حفظ شود به شخصیتش، کارش، قدرتش و جایگاهش احترام بگذارید و او را نادیده نگیرید. توهین و بی احترامی چه درخانه و چه در جمع امری پسندیده نیست. مردان دوست دارند دیده و تشویق شوند و این از نیاز‌های اولیه آن هاست.
ادامه دوستی‌های دوران تجرد
بیشتر وقت‌ها ما از آن طرف بام می‌افتیم. آ ن قدر با دوستانمان وقت می‌گذرانیم که از زندگی مشترک و همسرمان غافل می‌شویم. اشتباه نکنید ارتباط با دیگران و اجتماعی بودن بحث ما نیست. برعکس می‌خواهیم بگوییم ضمن حفظ ارتباط با دوستان قدیمی تان، مراقب حد و مرز‌های این نوع روابط هم باشید. تعهد در زندگی مشترک بر هر چیز دیگری اولویت دارد.
سرک کشیدن به غار تنهایی مردان
دلیل برخی از رفتار‌های مردان، ویژگی‌های مردانه شان است و نباید آن‌ها را به حساب دیگری گذاشت. برای نمونه کم صحبت کردن مردان به نسبت زنان و در خود بودنشان. شما نباید توقع کیفیت گفت وگویی را که با دوستان دارید از همسرتان هم داشته باشید و مدام با سؤال‌های جورواجورتان روی اعصاب او بروید؛ «الان به چی فکر می‌کنی؟!»
آراسته نبودن
همان طور که برای بیرون رفتن ساعت‌ها وقت می‌گذارید و لباسی را انتخاب می‌کنید و به خودتان می‌رسید در خانه هم برای همسرتان همین طور رفتار کنید. درست است که باید در منزل راحت باشید، اما شلختگی و ژولیده بودن را هیچ کس دوست ندارد. بیشتر مردان از بی توجهی همسرانشان به ظاهر و آراستگی خود در زندگی مشترک شاکی هستند.

آقـایان این رفتارهــا را انجـام ندهید
مقایسه کردن
مقایسه کردن همسرتان با سایر بانوان به ویژه نزدیک‌ترین آدم‌های اطرافتان کار درستی نیست، حتی درباره کوچک‌ترین چیزها. شاید این کار را برای تشویق یا ایجاد حس رقابت انجام می‌دهید، اما بدانید این کار تنها سبب ایجاد احساس حقارت و تنفر در همسرتان می‌شود. او با خودش تصور می‌کند که بی خاصیت است و نمی‌تواند در زندگی اش با شما فرد مؤثری باشد.
فراموش کردن مناسبت‌های مهم
به یاد نداشتن تاریخ‌های مهم مانند سالگرد ازدواج، تولد و روز زن سبب دلخوری بیشتر بانوان می‌شود. این فراموشی کوچک از دید مردان، برای زنان بسیار بزرگ است و معنای بی توجهی و دوست نداشتن می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای فراموش نکردن هرکدام از این مناسبت‌های خاص در تلفن همراهتان یک هشدار بگذارید تا این تاریخ‌ها را به شما یادآور شود.
یک گوش در و یک گوش دروازه
یکی از رایج‌ترین اشتباه‌های رفتاری مردانه توجه نکردن به حرف‌های همسر است. حرف زدن در بانوان در بیشتر مواقع با هدف ارتباط گیری انجام می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید دل همسرتان را به دست آورید، در روز دست کم چند دقیقه‌ای را برای حرف زدن با او و شنیدن حرف هایش اختصاص بدهید.
بی توجهی به احساسات بانوان
درست است که بانوان احساساتی و زودرنج هستند، اما بی توجهی به احساسات آن‌ها به هیچ وجه کار درستی نیست. برخی مردان احساسات همسر، ناراحتی ها، درددل‌ها و... او را درک نمی‌کنند و توجهی هم به تغییرات ظاهری و روحی همسرشان ندارند. این موضوع برای خانم‌ها حکم دوست نداشتن را دارد.
مشورت نکردن
برخی از مردان همه کار‌ها و تصمیمات مهم را خودشان به تنهایی می‌گیرند و اعتقادی به این ندارند که درباره آن هم از همسرشان مشورتی بخواهند. این کار سبب می‌شود تا نقش همسرشان در زندگی هرروز کم رنگ‌تر از قبل شود و احساس اضافی بودن در خانه به او دست بدهد.
ابراز علاقه نکردن
برخی مردان با اینکه همسرشان را دوست دارند، کوچک‌ترین ابراز علاقه‌ای به او نمی‌کنند و هیچ جمله عاشقانه‌ای از دهانشان خارج نمی‌شود. درواقع فکر می‌کنند همسرشان علم غیب دارد و می‌تواند ذهن او را بخواند. برخی از مردان هم تصور می‌کنند گفتن و ابرازکردن علاقه از ابهت مردانه شان کم می‌کند.
فراموش کردن کار درخانه
برخی از مردان با اینکه می‌دانند همسرشان به کمک آن‌ها نیاز دارد، دست به هیچ کاری نمی‌زنند. خیلی از خانم‌ها از این وضعیت ناراحت و شاکی هستند و مدام خودشان را با دیگر بانوانی که همسران دست به کمکی دارند، مقایسه می‌کنند. به یاد داشته باشید؛ کار خانه تنها وظیفه همسرتان نیست و مشارکت در کار‌ها سبب دلگرمی او به شما و زندگی تان می‌شود.
وقت گذرانی زیاد با گوشی همراه
شکایت رایج این روز‌های بانوان، بازی کردن و فعالیت بیش از اندازه همسرانشان در فضای مجازی است. پس ساعت‌هایی را که در منزل هستید کمتر به طرف گوشی تلفنتان بروید. تنها در زمان ضرورت وارد شبکه‌های مجازی شوید یا در وقت‌های تنهایی بازی کنید. درعوض بیشتر وقتتان را با همسرتان و بچه‌ها بگذرانید.
گزارش خطا
برچسب ها: ازدواج طلاق
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->