سرخط خبرها
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید صمیمانه از شهرآرا محله:

کمیته نظارتی از تپه نادری بازدید می‌کند

  • کد خبر: ۷۴۸۲
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹
کمیته نظارتی از تپه نادری بازدید می‌کند

سعید جلائیان - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد به همت اداره امور مناطق شهرآرا از دفتر شهرآرامحله منطقه ۷ بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های این دفتر آشنا شد.
در ابتدای این بازدید مژگان حسینی، مدیرشهرآرامحله منطقه، ضمن خوشامدگویی به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گزارشی از فعالیت‌های این دفتر ارائه و بیان کرد: ارتباط شهرآرامحله با مجموعه شهرداری منطقه بسیار نزدیک است و همکاری بسیار صمیمانه‌ای به‌ویژه با حوزه فرهنگی، اداری و پشتیبانی شهرداری منطقه داریم.
حسینی افزود: البته ظرفیت شهرآرامحله بسیار بیش از این‌هاست و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در دیگر زمینه‌های مربوط به حوزه فعالیت شهرآرا با شهرداری و مجموعه‌های دیگر همکاری بیشتری داشته باشیم.


پیگیری میراث تاریخی و فرهنگی
در ادامه این نشست سیده نعیمه زینبی، دبیر شهرآرامحله منطقه نیز به ارائه گزارشی درباره مطالب چاپ شده در شهرآرامحله پرداخت و با اشاره به چند گزارش شهرآرامحله خواستار پیگیری مدیریت شهری در این موارد شد.
زینبی گفت: در این منطقه ظرفیت‌های گردشگری رها شده بسیاری وجود دارد که با کمی رسیدگی می‌توانند قطب گردشگری شهر مشهد شوند. یکی از این ظرفیت‌ها تپه نادری است. با پشتوانه تاریخی که درون تپه نهفته است این مکان قابلیت این را دارد که به یک سایت موزه تبدیل شود. البته تاریخ این تپه هر روز مورد غارت و تخریب می‌شود و به همین دلیل بسیار به توجه فوری مسئولان به ویژه مدیریت شهری نیاز دارد.
دومین سوژه‌ای که دبیر شهرآرامحله منطقه خواستار رسیدگی مدیریت شهری به آن شد مربوط به مرحوم آذری بود که چندی پیش درگذشت. ایشان مسن‌ترین خبرنگار کشور بود و بیش از ۷۰ سال سابقه مطبوعاتی داشت و با این‌حال مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود.
زینبی در این باره گفت: در روز خبرنگار از مسئولان خواستیم به این شخص کمک کنند و همه قول‌هایی دادند که عملی نشد. حتی آن زمان بعضی از مسئولان قول دادند که کوچه‌ا‌ی که در آن ساکن است به نامش بخورد، اما هیچ‌کدام عملی نشد و ما نتوانستیم در زمان زنده بودن این شخص کاری برای او انجام دهیم. پیشنهاد و خواسته ما که از سوی مسئول شهرآرامحله هم پیگیری می‌شود این است که کوچه‌ا‌ی که در آن ساکن بوده است به نام او ثبت شود.

بازدید مدیریت شهری از دفاتر شهرآرامحله
پس از صحبت‌های کارکنان شهرآرامحله، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: در قالب کمیته نظارتی از تپه نادری بازدید خواهیم کرد و شرایط این محل را بررسی می‌کنیم.
گندمی درباره مرحوم آذری گفت که درخواست کتبی به مسئول نام‌گذاری‌های شهری برده شود و نیز از رسیدگی مدیریت شهری برای نام‌گذاری محل سکونت وی خبر داد.
در انتهای این نشست امیرحسین عصمتی، سرپرست اداره امور مناطق شهرآرا، بیان کرد: اداره امور مناطق روزنامه شهرآرا برای بازدید از دفاتر شهرآرامحله از مدیریت شهری دعوت می‌کند و تاکنون از این طریق ۷ دفتر شهرآرامحله از سوی اعضای شورای اسلامی شهر بازدید شده است. عصمتی افزود: هدف ما از این بازدید‌ها افزایش ضریب نفوذ شهرآرامحله و شناخته شدن بیشتر این نشریه به اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و نخبگان است و این بازدید‌ها از تمامی دفاتر شهرآرامحله انجام خواهد شد.
وی با اشاره به بازتاب این دیدار‌ها افزود: در این بازدید‌ها اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد تأکید داشتند در راستای ارتباط بیشتر شهروندان با مدیریت شهری و همین‌طور بازتاب انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های شهروندان از ظرفیت دفاتر مناطق شهرآرا بیشتر استفاده شود.
پس از پایان این نشست، عضو شورای اسلامی شهر مشهد به همراه کوروش باوندی، شهردار منطقه، به صورت سر زده از بخش‌های مختلف ساختمان شهرداری منطقه بازدید کرد و به گفتگو با شهروندان و مراجعان به این ساختمان پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->