نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

بخت ۶۵ درصدی پرسپولیس برای قهرمانی| پرسپولیس یا سپاهان؟

  • کد خبر: ۷۴۸۴۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
بخت ۶۵ درصدی پرسپولیس برای قهرمانی| پرسپولیس یا سپاهان؟
۸۱ حالت برای تعیین قهرمان لیگ‌برتر وجود دارد که در این میان بخت سرخ‌پوشان نسبت به دیگران بیشتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، لیگ برتر فوتبال ایران فردا با برگزاری ۸ مسابقه به صورت هم زمان شروع می‌شود. رقابت ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان در بالای جدول این روز‌ها به حساس‌ترین مرحله خود رسیده است و در فاصله ۳ هفته مانده به پایان این بازی ها، ۲ تیم در انتظار لغزش حریف هستند. پرسپولیس، صدرنشین ۵۸ امتیازی لیگ برتر، در ۳ بازی پایانی باید مقابل ماشین سازی، تراکتور و پیکان قرار گیرد و فقط یک سفر به تبریز می‌رود و در ۲ هفته پایانی، در تهران به مصاف حریفان خواهد رفت.

 

سپاهان، تیم ۵۶ امتیازی لیگ برتر، در ۳ بازی پایانی به ترتیب برابر پدیده، ذوب آهن و استقلال قرار خواهد گرفت و باید ۲ بازی خارج از خانه را برگزار کند. با چشم پوشی از شانس اندک شاگردان فرهاد مجیدی، ۸۱ حالت مختلف برای معرفی قهرمان لیگ ایران وجود دارد که در این گزارش تلاش شده است به شکلی کاملا ساده، حالات مختلف آن بررسی شود.

 

ذکر این نکته نیز لازم است که موضوع تفاضل گل در جدول محاسبه نشده و باتوجه به تفاضل‌های کنونی، فرض بر این است که سپاهان در این مؤلفه برتری دارد. حال اینکه اگر پرسپولیس این هفته با نتیجه‌ای مطلوب ماشین سازی را مغلوب کند، این فرض در جدول بعدی تغییر خواهد کرد. سپاهان برای قهرمانی فارغ از نتایج خود، باید چشم به نمایش‌های پرسپولیس بدوزد. زیرا اگر شاگردان یحیی گل محمدی ۹ امتیاز به دست آورند، در هر حالتی قهرمان خواهند شد و نتایج سپاهان در جدول تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. سرخ پوشان تهرانی در نیم فصل اول ماشین سازی، تراکتور و پیکان را شکست دادند و باید دید که آیا دوباره موفق به این کار خواهند شد یا خیر.


سپاهان؛ یک لحظه غفلت، خداحافظی با جام

سپاهان اگر حتی یک امتیاز از دست بدهد، ۴۴.۴ درصد از بخت قهرمانی را از دست خواهد داد و در آن صورت باید منتظر لغزش پرسپولیس در ۲ بازی باشد که باتوجه به یک تقابل با ماشین سازی و برتری احتمالی، اتفاق دور از انتظاری خواهد بود. سپاهان در دور رفت مقابل پدیده شکست خورد و حالا باید این تیم را شکست دهد. زیرا سپاهان در صورت متحمل شدن یک باخت، باید منتظر یک باخت و یک مساوی پرسپولیس یا ۳ تساوی در کارنامه این تیم بمانند.


هفته حساس لیگ

این هفته ممکن است سرنوشت لیگ برتر تا حدی مشخص شود. اگر پرسپولیس و سپاهان هردو برنده بازی شوند، ۵۴ حالت باقی خواهد ماند که دوباره شانس پرسپولیس در این جدول بیشتر خواهد بود، اما اگر این هفته یکی از ۲ تیم لغزش کنند و تیم دیگر به پیروزی برسد، در آن صورت تکلیف لیگ شاید تا حدی مشخص شود. به طور مثال تساوی یا شکست سپاهان و پیروزی پرسپولیس، اختلاف را به ۴ یا ۵ امتیاز افزایش می‌دهد که در این حالت قرمز‌ها فرصت مسجل کردن قهرمانی در ورزشگاه آزادی را خواهند داشت. حال طرف دیگر ماجرا، تساوی یا باخت پرسپولیس و پیروزی سپاهان، صدرنشین را تغییر می‌دهد.


پرسپولیس ۶۴.۱۹% - سپاهان ۳۵.۸۰%

از ۸۱ حالت موجود، بیش از ۶۴ درصد از آن حکم به قهرمانی پرسپولیس می‌دهد. به عبارتی سرنوشت پرسپولیس در دست خود این تیم است و کسب ۳ پیروزی، پنجمین قهرمانی متوالی را به نام این تیم می‌زند. نکته مهم اینکه اگر پرسپولیس ۲ بازی پیش روی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، باتوجه به تقابل سپاهان در مشهد و همچنین رویارویی با ذوب آهن، بخت بیشتری هم خواهد داشت، اما برای شاگردان محرم نویدکیا هیچ چیز تمام نشده است. یک برد مقابل شهرخودرو و پیروزی برابر ذوب آهن که به نظر شانس بقایش افزایش یافته است، این تیم را در مقابل استقلالی قرار می‌دهد که نتایج لیگ برتر اهمیت چندانی برایش ندارد و همین موضوع به نفع سپاهان خواهد بود.

 

نکته مهم اینکه پرسپولیس باید با پیکان و تراکتوری بازی کند که دست کم تاکنون بخت کسب سهمیه آسیایی دارند. خوش شانسی پرسپولیس می‌تواند این باشد که پیکان نیز مثل ماشین سازی، تکلیفش تا پیش از دیدار با این تیم مشخص شود. نباید فراموش کرد که در این بین مؤلفه‌های دیگری هم هستند؛ ازجمله میزبانی، انگیزه تیم ها، مصدومیت بازیکنان، آمادگی مهره ها، وضعیت زمین و...؛ بنابراین این اعداد نمی‌تواند شانس قهرمانی یا احتمالات صدرنشینی را بازتاب دهد و فقط نشان دهنده حالاتی است که امکان دارد رخ دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->